SilentViper Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Den stundande pc-versionen av Grand Theft Auto IV kommer att använda SecuROM - samma kopieringsskydd EA och Ubisoft använt för en rad titlar och fått hård kritik för. Rockstar kommer dock att ha mildare restriktioner: spelet måste aktiveras över Internet en gång (aktivering ska också kunna ske genom en annan dator, om den man installerar på saknar uppkoppling), men har ingen begränsning på antal installationer. Detta gäller retailversionen, som för övrigt också kräver att skivan är i; köper du digitalt slipper du förstås skivkravet, men då är det å andra sidan återförsäljarens policy som gäller i fråga om antal installationer. Spelet dyker upp på svenska butikshyllor den 3 december. KÄLLA: IV SecROM fz Ytligare källa: IGN Bra att de används av SecROM iallafall så man kan installera spelet på fler datorer. Och frågan är nu hur länge kommer det ta för alla crackers att cracka spelet vad tror ni om detta? Tror ni dom kommer få en hård match? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Bra att de används av SecROM iallafall så man kan installera spelet på fler datorer. Va? Hur kan du tycka det är bra att spelet använder SecuRom? Spel som använder SecuRom har ju en gräns för antalet installationer. Dock så slipper IV det, som tur är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 29 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Va? Hur kan du tycka det är bra att spelet använder SecuRom? Spel som använder SecuRom har ju en gräns för antalet installationer. Dock så slipper IV det, som tur är. Det är just det jag menar att IV slipper antal installationer. Därför tycker ja att det är bra att IV används av SecuRom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Det är just det jag menar att IV slipper antal installationer. Därför tycker ja att det är bra att IV används av SecuRom. Så du menar att det bara är spel med SecuRom som man kan installera oändligt antal gånger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Så du menar att det bara är spel med SecuRom som man kan installera oändligt antal gånger? Jag skulle tro att han menar att skyddet i övrigt är bra, och att det är speciellt bra då de har tagit bort begränsningen för antalet installationer. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Jag skulle tro att han menar att skyddet i övrigt är bra, och att det är speciellt bra då de har tagit bort begränsningen för antalet installationer. Eller? Mjoo, men jag förstår fortfarande inte hur man kan tycka att SecuRom är bra. Förstår inte äns grejen med kopieringskydd, folk kommer ju förbi ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Förstår inte äns grejen med kopieringskydd, folk kommer ju förbi ändå. Det är ganska logiskt. Grejen är att inte alla kommer förbi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 29 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2008 Har aldrig hört om det, varför ar det så dåligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rixxz Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 (redigerad) Har aldrig hört om det, varför ar det så dåligt? Är lite överkänsligt om man säger så. Om den märker att du har Daemon tools installerat så går den "LOL! PIRATKOPIERING!1!1ett!1" och den ber dig bara att sätta in rätt skiva (Fastän att du har skivan i.) Hade detta problem med FEAR som använder Securom. Något som ledde till att jag blev tvungen att cracka det, fast att jag hade köpt det. Redigerad 30 november, 2008 av Rixxz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 http://www.gtalegende.com/imgdivers/1227990201ReadMe.txt GTA IV Readme! "During the Grand Theft Auto IV installation you will be prompted to register with Games for Windows - LIVE and Rockstar Games Social Club. Please note that registration into either is not mandatory to play the single player campaign. In order to experience the maximum functionality of Grand Theft Auto IV PC, including the ability to play multiplayer, share your own user-created videos online, and compete and share stats with friends and other gamers, we highly recommend that you sign up for both." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Är lite överkänsligt om man säger så. Om den märker att du har Daemon tools installerat så går den "LOL! PIRATKOPIERING!1!1ett!1" och den ber dig bara att sätta in rätt skiva (Fastän att du har skivan i.) Hade detta problem med FEAR som använder Securom. Något som ledde till att jag blev tvungen att cracka det, fast att jag hade köpt det. Ah, okej. Jag har FEAR och har aldrig själv haft något problem med det så det är nog lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Sounds puurty good. Bra det där med att man inte kan aktivera innan officiell release. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Jag har förhands bokat spelet, men har ett stort problem. Jag har ingen DVD-läsare på min huvuddator (ingen ledig IDE kontakt), bara på servern. Funderar på att bränna in skiven på servern och sedan dra in den på min dator och efter det får deamontools hjälpa mig. Vet någon program som låter mig brännan in skivan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Jag har förhands bokat spelet, men har ett stort problem. Jag har ingen DVD-läsare på min huvuddator (ingen ledig IDE kontakt), bara på servern. Funderar på att bränna in skiven på servern och sedan dra in den på min dator och efter det får deamontools hjälpa mig. Vet någon program som låter mig brännan in skivan? Tjöp SATA-brännare/läsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 (redigerad) Tjöp SATA-brännare/läsare. Jag vill , men vill ju hellre ha en sata HDD och använda min IDE-läsare, får ju då snabbare huvud hårddisk. Men där har ju min ekonomi satt stopp, samtidigt det låter NÄSTAN som att det blir en sata dvd-läsare. Men vet någon något program som låter mig kopiera in GTA IV till hårddisk. EDDIIITTT: Bara processorn... Redigerad 30 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Men vet någon något program som låter mig kopiera in GTA IV till hårddisk. Testa Alcohol 120% http://www.alcohol-soft.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Testa Alcohol 120% http://www.alcohol-soft.com/ Tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 (redigerad) Bara processorn... ] Allt funkar för mig på recommanded utan mitt jävla grafik kort Redigerad 30 november, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 YaaAAzuuUUU!!!! öhm.. Prosit.. Skall nog köpa spelet, men först behöver jag uppgradera datorn lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coolsteffa Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Allt funkar för mig på recommanded utan mitt jävla grafik kort Sicken osis för mig, jag har CPU speed 2.11 och man måste ha 2.40 eller där står iaf 2.4 så antar dom menar 2.40 på rekommenderad...men jag har allt på minimum, kommer det lagga mkt om man har allt på minimum men fattas typ lite CPU speed? Om någon vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts