Jump to content

Combine är efter mig!

AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Yo!

Jag har haft samma par högtalare i några år nu - ett omärkt 2.1-system som har fungerat förvånansvärt bra för den lilla pengen de kostade. Enda nackdelen jag har märkt med dem är att 'woofern brummar lite när den blir påsatt (jag bjuder på den), att den sprakar när lampor tänds och släcks, och att den reagerar väldigt kraftigt på mobilsignaler (ni vet det där "dukh, duk-ka-dukh, duk-ka-dukh, duk-ka-dukh"-ljudet man hör), men också att jag under några år har lyckats pejla in röster i dem. Jag har alltid antagit att det är någon polisradio de plockar upp, men det antagandet baserar jag egentligen inte på något annat än någon undermedveten önskan om att livet var lite mer spännande.

Idag, alldeles nyss, var iallafall första gången jag lyckades urskilja något rösterna sade, och jag hörde klart och tydligt "hrmhrhmrhmrh one-oh-eight", men i en röst som var nästintill identisk med den The Combine ur HL2-serien har. Och den svenska polisen använder väl inte engelska siffror för att snacka? Någon som kan kasta ljus på situationen? Är mina högtalare hemsökta? Bör jag utrusta mig med en kofot och leta efter en het, kvinnlig medhjälperska i skinnväst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha :blink:! Detta har varit uppe förut och om jag inte minns fel så har det att göra med ett element, någon metall i högtalarna och radiovågor.

Jepp, Den som hade det problemet kunde höra RIX fm tror jag, låter festligt. Men mina högtalare hör inge ifrån när dom är av :lol: , eller som högst brus när volymen är på 100%.

Kan det vara det, Har du alltid Volymen på 100% (förutsatt att ditt högtalar system har volymkontrol)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så sticker du efter din kvinnliga medhjälpare. :blink:

Alyx och jag är gjorde för varandra.

Det låter läskigt! Var det inte så från början då?

Jag kan inte minnas, om jag ska vara ärlig. Jag tror inte det - skulle gissa på att det har hänt i ungefär två års tid nu, några gånger i veckan.

Haha :lol:! Detta har varit uppe förut och om jag inte minns fel så har det att göra med ett element, någon metall i högtalarna och radiovågor.

Som sagt, de är väldigt budget, så det skulle inte förvåna mig om de är dålig skyddade/sköldade/skärmade (vad det nu heter!). Det börjar nog bli dags att införskaffa ett par nya!

Jag får också så här ibland att jag kan höra musik/röster från radion. Det är inge du behöver oroa dig för. Hade så innan vi flyttade också då stog min dator också mot ett element. Sen när ja flyttade på datorn till en annan plats så försvann allt.

Men mina högtalare står inte mot ett element - det är rätt långt bort till närmsta värmekälla. Om man inte räknar laptopen, den blir riktigt varm.

Kan det vara det, Har du alltid Volymen på 100% (förutsatt att ditt högtalar system har volymkontrol)

Nejnej, väldigt sällan faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett test. KTH gör detta för alla som har tänkt på att skriva upp sig för den utbildningen.

Nu är testet som sådant - att du måste fixa detta med dina ingenjör-kunskaper och dina redskap i rummet. Om du inte klarar det, låser de in dig i ditt rum! Du har 60 minuter, innan dörren låses. Go!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett test. KTH gör detta för alla som har tänkt på att skriva upp sig för den utbildningen.

Nu är testet som sådant - att du måste fixa detta med dina ingenjör-kunskaper och dina redskap i rummet. Om du inte klarar det, låser de in dig i ditt rum! Du har 60 minuter, innan dörren låses. Go!

Jag... Satte ögon på några, och målade en spindel med sju ben på en annan.

post-8685-1227794909_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor