Jump to content

Norton våldtar min dator

Jazz
 Share

Recommended Posts

Av någon jävla anledning så är alltid Norton Security Scan installerat på min dator när jag startar den, trots att jag avinstallerat det innan jag stängde av datorn. Detta har skett flera gånger sedan en vecka tillbaka och jag vet inte om det är i samband med något program (jag installerat (accepterar aldrig reklamprogram), i sådana fall måste det tillhöra en startnyckel; det kan kanske vara ett virus?

Verkar otroligt att ett företag som Symantec skulle göra ett program som fullständigt skiter i vad du vill... jag blir arg. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, och hundratusentals andra Norton-användare blir galna... Jag har själv aldrig haft det men har flertalet vänner som också haft ett helvete att ta bort det, men det går. Ganska säker på att du kan googla dig fram till hur man gör.

Anledningen att det inte går att ta bort är för att virus inte ska kunna ta bort eller avaktivera det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, och hundratusentals andra Norton-användare blir galna... Jag har själv aldrig haft det men har flertalet vänner som också haft ett helvete att ta bort det, men det går. Ganska säker på att du kan googla dig fram till hur man gör.

Anledningen att det inte går att ta bort är för att virus inte ska kunna ta bort eller avaktivera det.

Fast nu är det ju så att jag inte är en Norton-användare, jag har haft NOD32 på datorn sedan urminnes tider och det går egentligen att ta bort det, "Software uninstalled" står det när man avinstallerat det, trots det så är det "återinstallerat"(?) igen när man startar. Det är inte heller en fullversion av Norton, utan bara Norton Secuirty Scan, ensam.

Ska prova ditt tips Fiskis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast nu är det ju så att jag inte är en Norton-användare, jag har haft NOD32 på datorn sedan urminnes tider och det går egentligen att ta bort det, "Software uninstalled" står det när man avinstallerat det, trots det så är det "återinstallerat"(?) igen när man startar. Det är inte heller en fullversion av Norton, utan bara Norton Secuirty Scan, ensam.

Ska prova ditt tips Fiskis.

Har exakt samma, bara att jag inte orkat att ens försöka ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor