Cyper Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) Holla, comrades... Jag fick en plötslig lust att skriva en dikt idag. Min första faktiskt. Perfekt då man känner att man måste skriva ner sina tankar.. Det man tänker eller tänkte på. I denna tråd tänkte jag att vi kunde lägga upp gamla eller nya sångtexter och dikter som ni själva skapat! Svenska eller Engelska, undvik gärna annat språk eftersom majoriteten uppenbarligen inte förstår det då. Visst, har ni en jättebra dikt på Tyska, nåväl, skriv den då men ha åtminstånde detta i åtanke. Låt oss se om ni kan rota fram något. Improvisera gärna en dikt också om ni känner för det - men kom ihåg - inga spam-liknande dikter. Det är inget som behöver hålla toppklass om man säger så. Let us clear our mind. Dear brothers in arms, young and old The courage you showed we may not forget In worm times, In cold times, In heaven, in earth You showed courage, love, and lost For life in Liberty and thoughts of a better world We remember your existence in our time and in everyone's time To be strong and to sacrafice and to be the one gone to heaven Believe in God or not, no heroes no peace no love and land But only the wish that it shouldn't have a cost The lovely brave men that were lost Gone to paradise for a cost The world wasn't lost Without the brave heroes in the field World would stand alone in the cold We should all live our life and try to see Do the best and feel free The once agian peaceful world they gave How long it will last, how long we will stand Our dreams finally came through with a cost Until the bombs fall once agian in a foreign land Wich the heroes children once agian stop They all stood alone together forever, whenever gathered In the shadow of war wich is dark and torn The tears and blood that was spilt finally had a prize But it cost many civilian soldiers life Dear brothers in arms.. You are all written in history... Forever. Redigerad 24 november, 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cinekadens Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 (redigerad) Skrev en möjligen publicerbar dikt i våras, så here goes. Inget som känns vidare präktigt dock med tanke på de tydliga vibbarna av kombination Navid Modiri/malkoftevänster. I did it on purpose. En tekopp gratis påtår det är mitt versmått Ett stenkast från konst och Kafka och kul I ett kafé i en oas i en småstad Småstadsångest En bok i en väska tillsammans med hyrda timmar rörlig konst Mannen på andra sidan bordet han dricker inte te han dricker kaffe Med en färg långt mörkare än hans röda sympatier Han vinkar till någon han är social Hon där borta hon vinkar tillbaka Man kan undra vad hon heter vem hon är Namedropping varför inte När så teet är finito och kaffet likaså och påtåren inte längre lockar Reser vi oss upp och går Hon sitter kvar och hon undrar vad de hette vilka de var Men så var det ju så Namedropping varför inte Redigerad 6 december, 2008 av Cinekadens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cinekadens Skrivet 7 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2008 (redigerad) Taha! Eftersom hela min ekonomi är så på minus att jag teoretiskt sett borde vara död, men bara lever för att baltic inkasso inte är aktivt, så hade jag inte råd med någon präktig, schräktig, dräktig present åt min svägerska, varför jag improviserade ihop en dikt istället. Tänk The Melancholy Death of Oyster Boy på lysergsyredietylamid: Mister Aquamarine was a shallow sir, his mind was all a steelish blur; His body rusty like his soul, was aging fast though he still didn't growl; When one day he got bought and sold, he got nicely made up though painted too bold; Poor Mister Aquamarine didn't come far, 'cause he sank in the harbor what a waste of tar! Skicka era kudos till min manager! Redigerad 7 december, 2008 av Cinekadens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts