Jump to content

Saknar utrymme på HDD!

Clemenza
 Share

Recommended Posts

Hej där! Har stött på ett litet problem med min externa hårddisk och jag skulle uppskatta lite hjälp. Det är så att jag har en fin 2.5" extern hårddisk från LaCie på 250GB. Men, idag så kopplade jag in den på en dator med Linux (Ubuntu) och nu har den bara 126GB helt plötsligt. Hur i hela friden får jag tillbaka den till sitt normala läge? Jag skulle uppskatta hjälp så otroligt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej där! Har stött på ett litet problem med min externa hårddisk och jag skulle uppskatta lite hjälp. Det är så att jag har en fin 2.5" extern hårddisk från LaCie på 250GB. Men, idag så kopplade jag in den på en dator med Linux (Ubuntu) och nu har den bara 126GB helt plötsligt. Hur i hela friden får jag tillbaka den till sitt normala läge? Jag skulle uppskatta hjälp så otroligt mycket.

Menar du i windows ellere Linux nu?

I windows pröva chk disk, i linux vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du i windows ellere Linux nu?

I windows pröva chk disk, i linux vet inte...

I båda operativsystemen. Men Disc Check funkade dessvärre inte. Några fler idéer? :P

På bilden här ser du att det är tre stycken enheter som ploppar upp, men det ska bara vara en.

post-15148-1227560512_thumb.jpg

Redigerad av Clemenza
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det vara så att en partion har blivit 'opartionerad'?

Typ om man kollar i Windows 'Disk management' så ser man även opartionerat utrymme. Vet att det går med Linux också, men eftersom jag inte har Linux så vet jag inte vad programmet heter eller hur man gör för att öppna det :P

Ja! Det var så otroligt simpelt! Vad dum jag känner mig nu. Aja, det spelar ingen roll! I COULD KISS YOU! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor