Clemenza Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Hej där! Har stött på ett litet problem med min externa hårddisk och jag skulle uppskatta lite hjälp. Det är så att jag har en fin 2.5" extern hårddisk från LaCie på 250GB. Men, idag så kopplade jag in den på en dator med Linux (Ubuntu) och nu har den bara 126GB helt plötsligt. Hur i hela friden får jag tillbaka den till sitt normala läge? Jag skulle uppskatta hjälp så otroligt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Hej där! Har stött på ett litet problem med min externa hårddisk och jag skulle uppskatta lite hjälp. Det är så att jag har en fin 2.5" extern hårddisk från LaCie på 250GB. Men, idag så kopplade jag in den på en dator med Linux (Ubuntu) och nu har den bara 126GB helt plötsligt. Hur i hela friden får jag tillbaka den till sitt normala läge? Jag skulle uppskatta hjälp så otroligt mycket. Menar du i windows ellere Linux nu? I windows pröva chk disk, i linux vet inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 24 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) Menar du i windows ellere Linux nu? I windows pröva chk disk, i linux vet inte... I båda operativsystemen. Men Disc Check funkade dessvärre inte. Några fler idéer? På bilden här ser du att det är tre stycken enheter som ploppar upp, men det ska bara vara en. Redigerad 24 november, 2008 av Clemenza Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Kan det vara så att en partion har blivit 'opartionerad'? Typ om man kollar i Windows 'Disk management' så ser man även opartionerat utrymme. Vet att det går med Linux också, men eftersom jag inte har Linux så vet jag inte vad programmet heter eller hur man gör för att öppna det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 24 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Kan det vara så att en partion har blivit 'opartionerad'? Typ om man kollar i Windows 'Disk management' så ser man även opartionerat utrymme. Vet att det går med Linux också, men eftersom jag inte har Linux så vet jag inte vad programmet heter eller hur man gör för att öppna det Ja! Det var så otroligt simpelt! Vad dum jag känner mig nu. Aja, det spelar ingen roll! I COULD KISS YOU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts