Jump to content

Om du fick leva i en fantasivärld, vilken skulle det vara?

Jacker
 Share

Recommended Posts

Lord Of The Rings världen har jag alltid gillat.

Tänk att vandra runt där i midgård, se Minas Tirith, Fylke, Vattnadal och andra ställen i FP.

Skulle vara ganska underbart att kunna gå runt och betrakta precis vad man vill,

och inte bara det man ser i filmerna. :(

Skulle helst vara en alv, eller en kung och få leda mina riddarer. :P

När det gäller fantasi har alltid sånt här gjort mig förälskad.

Alla fantasifilmer och världar är ju såklart bra på sitt sätt.

Men medeltida stuffs har alltid intresserat mig mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför skulle man välja att bo i LOTR-världen?? Där finns ju bara en massa monster och fanskap som gör livet surt. :( Jag kan tänka mig Patriks förslag, Bamsevärlden, men samtidigt skulle jag ha lite svårt att umgås med Bamse och gänget eftersom de är rätt så töntiga och överdrivet PK.

Jag tror jag väljer Gotham City. En ganska dyster men samtidigt mycket stämningsfull och vacker plats imo. Vacker arkitektur med gargouiller och statyer överallt, oh yes. "Today, the portrayal of Gotham is a dark and foreboding metropolis rife with crime, grime, corruption, and a deep-seated sense of urban decay." Kan det bli bättre?

Mr. Umberto

Cell 69

Arkham Asylum

Gotham City, NY, USA

Välkomna! yes_1046272_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådant här är roligt att fundera på, det är säkert fler än mig som gärna lever sig in i böcker och filmer.

Läser jag en riktigt bra fantasybok så kan det leda till att jag fantiserar om att vara i den världen på riktigt.

Här är några fantasivärldar jag skulle kunna tänka mig.

Harry Potter: Att glida omkring på Hogwarts och lära sig att hantera kvast och trollspö. Den magiska världen är sjukt intressant och Hogwarts verkar vara otroligt mysigt under vintertid. Att det serveras brakmiddagar varje kväll är bara ett plus.

Lotr-världen är också väldigt häftig, allra helst skulle jag vilja vara med i någon av de alla mäktiga slagen, stämningen innan slaget brakar loss målas upp riktigt bra i filmerna.

Dragonball: Vad behöver man säga? Att vara en muskulös superfighter som kan flyga och använda övermänskliga krafter. Alla som har läst dragonball har väl någon gång drömt om att göra en Kame hame-ha? :P

Det är som sagt världar jag skulle kunna tänka mig. Men det finns en värld som lockar mer än alla andra.

Eragon: Jag kommer inte ihåg vad världen heter då det var ett tag sedan jag läste böckerna, men jävlar i en låda, att få vara Eragon vore otroligt coolt.

Han kan hantera magi, och inte på vilket sätt som helst, här är det inget fjantigt viftande med pinnar, utan man gör en rörelse med armen och så sprängs halva jordklotet. (Inte riktigt, men ni förstår principen.) Det är magi så som det ska vara!

Att få ha en egen drake! Tänk att ha en alldeles egen eldsprutande drake vars fjäll glänser i solen som man kan flyga på. Att bara hoppa upp och flyga iväg vart man vill, den frihetskänslan borde vara svårslagen. Att sedan kunna känna varandras känslor, att komma en individ så nära, obeskrivligt.

Eragon skulle jag alltså vilja vara, plus i kanten för att han har ett häftigt svärd och slåss mot de onda. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som spelat Den Längsta Resan (The Longest Journey) vet vad jag pratar om. Damn. :(

Annars är Star Wars-universumet väldigt intressant. Det är inte bara en värld med en planet osv. utan ett gigantiskt nätverk av världar där möjligheterna är oändliga. Sippa på en Bloghas i solen på Tatooine på förmiddan, käka lunch på någon runtflytande rymdresturang, åka skidor på Hoth på eftermiddan och sen titta på gladiatorspel på Couruscant till kvällen. Life would be sweet. Något speciellt yrke kan jag inte tänka mig. Kanske skulle jag kunna bli industrispion eller allmän con-man. Det skulle passa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som spelat Den Längsta Resan (The Longest Journey) vet vad jag pratar om. Damn. :(

Annars är Star Wars-universumet väldigt intressant. Det är inte bara en värld med en planet osv. utan ett gigantiskt nätverk av världar där möjligheterna är oändliga. Sippa på en Bloghas i solen på Tatooine på förmiddan, käka lunch på någon runtflytande rymdresturang, åka skidor på Hoth på eftermiddan och sen titta på gladiatorspel på Couruscant till kvällen. Life would be sweet. Något speciellt yrke kan jag inte tänka mig. Kanske skulle jag kunna bli industrispion eller allmän con-man. Det skulle passa mig.

Sounds like we feel the same glory of the force... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dan Dolme(-världen)! Den kan man ju inte motstå :wub:

På ett mer seriösare plan så har jag ingen lust att vilja tillbringa mitt liv i en fantasivärld. Det skulle bli för mycket och jag är överlag nöjd med hur jag lever i verkligheten, så jag ser ingen anledning varför jag skulle vilja leva i en annan värld. Däremot skulle jag mer än gärna vilja besöka en hel del fantasivärldar, absolut! Åh vad jag skulle vilja befinna mig bredvid Altair i ett tidigt Damaskus och hoppa längs hustaken och bara uppleva den medeltida känslan. Skulle vara otroligt intressant. Jag skulle även vilja finna mig i någon GTA-värld (Liberty City, Vice City, San Andreas) och känna känslan av att vara en del i hela den världsbilden, om man så kan säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer en värld fyllt av rosa schimpanser. Fyllt av denna lycka som för, inte förr, men nu, där dina vänner finns. Exempelvis om du har kul så tar det slut och du måste gör a om det roliga. Här behövs inte det -det är bara en värld med ett tusen träd, med en häst och en sko som ständigt, som en ricochett upprepar sig i din hjärna. Där dina polare och stunden finns för evigt och där tide från förr finns. Där tiden inte existerar och där ett hål i väggen eller ett brott inte finns utan mer som ett tomrum som ingen ser, varken din mor eller far. Vad alla pratar om s önskar jag att ingen dog i enna värd utan att alla överlevde, och levde vidare. De människor du träffat fanns alltid kvar, samtidigt som tanken på allt dåligt, all negativt, allt allt som jag inte kan uttrycka inte fanns!

Mer som en sammahängade sak. Tänk tillbaka i tiden lite grand. Det finns alltid en tid där man älskade något eller någon för sutunden oavsett om någon ser det eller ej. Sätt på tekokaren, sätt av den. Den blir kall efter ett tag enligt logikens under - inte idag.

Aja, jag skulle vilja leva i en värld där man förstår sig på allt och alla. Det det inte finns något annat än det sinnet vill och det bästa som finns för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor