Saleen Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Tänkte säga Pokemon, men sen kom jag på hur läskiga alla pokemons skulle se ut i verkligheten. Hear hear! Brukade springa på åkern utanför när jag var sjutt liten och hoppades att jag skulle se en Wild Caterpie, eller något. Annars var Hogwarts ett grymt förslag! http://www.something-random.com/wp-content/uploads/2008/03/pokemon.jpg Jag ändrar mig inte, dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Men Den Oändliga Historien är en saga, och en fantastiskt vacker och gripande saga också. Är ni det minsta intresserade av fantasy, sagor eller ens science fiction så måste ni läsa den här boken. Den är alldeles underbar. Fotnot: Se för fan inte någon av filmerna. -------------- [nördigaste-inlägget-jag-gjort]Star Wars, lätt. Första gången jag spelade Knights of the Old Republic började jag att skaka av inlevelse, och blev totalt frälst. Hade inte alls haft något emot att vara en smugglare eller droid shop-keeper i Old Republic-eran. [/nördigaste-inlägget-jag-gjort] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Tänkte säga Pokemon, men sen kom jag på hur läskiga alla pokemons skulle se ut i verkligheten. Så jag säger nog...Harry Potter. Det är liksom..magiskt. Först tänkte jag lite på det. (fast å andra sidan lär ju alla monster och sånt från HP vara några snäpp läskigare) Ett ord på den! Skulle nog dock lika gärna leva i Final Fantasy IX-världen. Tänk att få hänga med Zidane, Dagger och Vivi på en massa äventyr. Detta var också riktigt bra! Lätt Kalle Anka för min del! Allt är så lättsamt och ingen blir skadad... Eller denna... Grejen med alla fantasyvärldar är ju att det nästan alltid finns monster i dom, och det skulle inte vara kul att ha IRL! Men helst så skulle det nog vara i någon anime/manga jag sett/läst... Kanske i Death Note (som är typ som dagens värld, fast i Japan) eller kanske Naruto eller Love Hina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Först tänkte jag lite på det. (fast å andra sidan lär ju alla monster och sånt från HP vara några snäpp läskigare) Detta var också riktigt bra! Eller denna... Grejen med alla fantasyvärldar är ju att det nästan alltid finns monster i dom, och det skulle inte vara kul att ha IRL! Men helst så skulle det nog vara i någon anime/manga jag sett/läst... Kanske i Death Note (som är typ som dagens värld, fast i Japan) eller kanske Naruto eller Love Hina. Finns det monster i Kalle Anka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) Hogwarts lätt! Expecto Patronum! eller Avada Cadavra! Redigerad 24 november, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Hogwarts lätt! Expecto Patronum! eller Avada Cadavra! Förklara för en oförstående? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Förklara för en oförstående? Expecto Patronum = Skapar en typ.. syn(?) av den innersta positiva känsla som den formeln kastas mot har. Avada Kadavra = Dödar den som formeln riktas mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Avada Kadavra = Dödar den som formeln riktas mot. Utöver Harry Potter, då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Förklara för en oförstående? Expecto Patronum är en försvarsformel man använder sig av mot Dementors, spökliknande figurer som för det mesta hålls i schack av regeringen. De är fängelsevakter på Azkaban, trollkarlsfängelset. De ger en känsla av tomhet inombords, en form av djup depression, "som om man aldrig skulle kunna bli lycklig igen". Deras värsta "vapen" är Dödskyssen, som suger ut själen hos offret. Resultatet är värre än döden, sägs det. [youtube-old]YmD4jcjYXvc[/youtube-old] Se de första två minuterna, om du vill. Resten orkade jag inte med ATM. Avada Kedavra = "Mordförbannelsen". En av de tre oförlåtliga besvärjelserna, där de två resterande är "Crucio" (tortyr, skapar oerhört smärtsamma epileptiska anfall) och "Imperio" ("Mind Control", man kontrollerar någon annan genom att beordra dem med sin egna inre monolog. Är man tillräckligt stark kan man stå emot befallelserna, men det är tungt och smärtsamt på ett visst sätt. Inte många lyckas med det, för att de inte ens försöker.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Jag väljer nog Star Wars. Då vill jag vara en nioårig pojke som arbetar i en verkstad och är Podracer-förare på helgerna samt har ett högre antal Midi-chlorians än Master Yoda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Antingen Min Granne Totoro-världen (= för att det verkar som Totoro är världens gosigaste sak= Eller Spirited Away-världen (= verkar vara ett magiskt land, och filmen är så jävla underbar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Det väger mellan Turtles, He-man, Dino Riders eller Transformers. Alla världar har något magiskt över sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Sagan om ringen! Tänk er själva att bo i Fylke, där alla är snälla och glada hela tiden . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Dino Riders Jag ändrade just vad jag ville. Dino Riders är ftw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jag ändrade just vad jag ville. Dino Riders är ftw. ಥ_ಥ ...Beautiful. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jag har alltid drömt om att vara 10-15 centimeter hög medan alla andra är normalstora. Skulle vara fett att kunna åka linbana genom vardagsrummet eller glida runt i en leksaksbil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jag har alltid drömt om att vara 10-15 centimeter hög medan alla andra är normalstora. Skulle vara fett att kunna åka linbana genom vardagsrummet eller glida runt i en leksaksbil. Kebab Karlsson Pyssling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jag har alltid drömt om att vara 10-15 centimeter hög medan alla andra är normalstora. Skulle vara fett att kunna åka linbana genom vardagsrummet eller glida runt i en leksaksbil. Tänk om någon leker apan i mitten med dig ... som boll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Planescape. Det blir nog misär, men en väldigt häftig sådan. Atmosfär, mm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jorden i Halo. Gillar tekniken dom har Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts