Kebab Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Halloj. Sedan vi flyttade in i lägenhet har jag varit tvungen att stänga av/sänka volymen på musiken radikalt så fort mina föräldrar går och lägger sig, vilket i 100% av fallen är långt innan jag går och lägger mig. Så det jag söker är ett par bra hörlurar. De ska vara av den stora modellen som täcker öronen. Jag söker inga super-hifi-grejer, men jag vill ändå få ut ett vettigt ljud. Har ni några förslag till mig? Budgeten ligger på..well, så lite som möjligt helt enkelt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Låter som att du vill köpa ett par vanliga Koss PortaPro, billiga och bra men de är förstås inte slutna... kan bli svårt att bestämma utan en mer specifik prisklass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Fick denna kommend och är helnöjd. =) Teknikmagasinet. Koss Headset SB/45 Datorheadset med god komfort. Passar väl för gamers, ip-telefoni och röstbaserade chattar! Lurarna ger en effektiv isolering som avskärmar omgivningsljud och ger maximal bas och ren klang. Lurarna är ihopvikbara för att ta så lite plats som möjligt när de inte används. Mikrofonhållaren är av böjdbart gummi som kan justeras till valfri vinkel. Frekvensomgång 18-20000 Hz. 2,5 m sladd med 2x3,5 mm plugg. Pris: 499 kr http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/480064.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Låter som att du vill köpa ett par vanliga Koss PortaPro, billiga och bra men de är förstås inte slutna... kan bli svårt att bestämma utan en mer specifik prisklass. De känner jag till, och.. Njaa, jag vill nog helst ha ett par slutna. Får man något vettigt för 200-300? Vice: Jo, de där såg fina ut. Men någon mikrofon behöver jag inte, och lite dyra var de allt. Men tack i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 (redigerad) Nä. seriöst. =) Kolla på teknikmagasinet. de har bra ganska billiga. =) Jag har ett par du kan få för en 50-lapp om du vill. Funkar prima. Inte så nya men de duger. Sitter inte så hårt runt öronen. Kan skicka en bild om du vill. =) Redigerad 23 november, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) De känner jag till, och.. Njaa, jag vill nog helst ha ett par slutna. Får man något vettigt för 200-300? Beror ju på vad man menar med vettigt, själv skulle jag aldrig köpa slutna för 200 kronor (skulle egentligen inte köpa ljud för 200 kronor övh. men vi har ju uppenbarligen olika värderingar). Marknaden för slutna i 200-kronorsklassen är i vilket fall som helst inte särskilt utbredd då heltäckande hörlurar "egentligen" är till för att kunna proppas fulla med dyr Hi-Fi-teknik, det som finns kvar just nu är äldre modeller av allting som sjunkit i pris; http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s31507851. Du får nog avgöra själv vad som verkar passa dig bäst, men ett tips är ju att köpa något från de större märkena, Sennheiser, Creative, Koss och Sony är i alla fall bra av kvalité även om det är gamla modeller (resnten är i princip skräp, ex. Deltaco ). Redigerad 24 november, 2008 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Fick denna kommend och är helnöjd. =) Teknikmagasinet. Koss Headset SB/45 Datorheadset med god komfort. Passar väl för gamers, ip-telefoni och röstbaserade chattar! Lurarna ger en effektiv isolering som avskärmar omgivningsljud och ger maximal bas och ren klang. Lurarna är ihopvikbara för att ta så lite plats som möjligt när de inte används. Mikrofonhållaren är av böjdbart gummi som kan justeras till valfri vinkel. Frekvensomgång 18-20000 Hz. 2,5 m sladd med 2x3,5 mm plugg. Pris: 499 kr http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/480064.jpg Oooooohhh, Dom är underbara. Har ett sådant par. Funkar prima... @Topic-creator Ska du ha mic? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 @Topic-creator Ska du ha mic? Låter inte som det. Vice: Jo, de där såg fina ut. Men någon mikrofon behöver jag inte, och lite dyra var de allt. Men tack i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Jag har ett par du kan få för en 50-lapp om du vill. Funkar prima. Inte så nya men de duger. Sitter inte så hårt runt öronen. Kan skicka en bild om du vill. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Vice: Rätt bra gamingheadset om man inte vill lägga ut så mycket pengar. 500 för dem är dock rena rama rånet, många affärer bland annat Webhallen och Cdon säljer de för runt 300. Topic: Använder själv dessa http://www.webhallen.com/prod.php?id=59776 och är helnöjd. Nu är de ju inte slutna, men hittade ett par av Sennheiser som låg i din prisklass och som verkar ha fått rätt bra recensioner http://www.webhallen.com/prod.php?id=34025. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 (redigerad) Edit: Vafan, missade posten ovanför. Redigerad 24 november, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Creative Fatal1ty http://www.pricerunner.se/pl/94-665123/Hoe...-Headset-priser Dessa har jag och tycker de är bra, kostar ca 300, micen behöver du inte montera i början (den följer med lös.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Creative Fatal1ty http://www.pricerunner.se/pl/94-665123/Hoe...-Headset-priser Dessa har jag och tycker de är bra, kostar ca 300, micen behöver du inte montera i början (den följer med lös.) Jag har ett par sådana, men fan. Dom är så långt ifrån slutna man kan komma. Har jag full volym så hörs det hela väggen nerför trappan. Sköna dock! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 24 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2008 Jag har ett par sådana, men fan. Dom är så långt ifrån slutna man kan komma. Har jag full volym så hörs det hela väggen nerför trappan. Sköna dock! öö mja, glömde nämna det, det låter ganska mycket runtom men inte så högt att det bör störa någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2008 Hej alla, förlåt för att jag bara dissade den här tråden efter att ha skapat den. Tack för alla tips, det blev till slut ett par Sony-någonting för 350 kronor. Jag är nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts