Boomer Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Annars skaffar man väl bara en starkare magnet och drar över skivorna. MacGyver-style! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Annars skaffar man väl bara en starkare magnet och drar över skivorna. MacGyver-style! Ähh jag garanterar dig att mitt sätt är roligare. Förövrigt så är det ju inte olagligt att ha upphovsrättsskadat material på datorn. Kan dock medföra svårigheter i en eventuell rättegång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Det handlar bara om att se till så att de aldrig får chansen att leta igenom din hdd. http://www.bonus.idg.se/17.108/2.1085/1.159442? Ja, att betala 70 000 för att få skaffa film, spel och musik gratis låter som en rimlig summa. Då krossar jag hellre hårddisken och köper en tom som jag stoppar in innan de kommer och knackar på min dörr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Om jag har hängt med tillräckligt på datorkunskapslektionerna så är det väl så att man kan få se vad som har funnits på hårddisken, även om den är formaterad? Eller är jag ute och cyklar? Formaterar du en gång kan man få tillbaka det mesta, men formaterar du 8 gånger så är risken att nått finns kvar ganska liten.. Ju fler gånger ju mindre chans har dom att hitta nått Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Är rapidshare säkert att ladda från då man inte använder torrent program eller så. Vet att man är lite säker från stängda trackers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Är rapidshare säkert att ladda från då man inte använder torrent program eller så. Vet att man är lite säker från stängda trackers. Det finns ju massor med stängda trackers vissa säkrare än andra. @eXotic Jag var ju inte särskilt seriöst med hårddiskkrossaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 (redigerad) Hur mycket säkrare är det att tanka ifrån en private tracker jämfört med TPB numera? Trackern jag har i tanke har stängt registrering och invites. Redigerad 2 april, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Det finns ju massor med stängda trackers vissa säkrare än andra. @eXotic Jag var ju inte särskilt seriöst med hårddiskkrossaren. Men är det säkert att tanka film/musik/spel från rapidshare då man inte använder nåt slags nerladdnings program som torrent och så. Utan den inbyggda nerladdning saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Jag har svårt att tro att de kan få fatt på en om man laddar ner från rapidshare.. Det är inget du behöver oroa dig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Formaterar du en gång kan man få tillbaka det mesta, men formaterar du 8 gånger så är risken att nått finns kvar ganska liten.. Ju fler gånger ju mindre chans har dom att hitta nått Det låter ju helt klart logiskt. Det har jag aldrig ens tänkt på tidigare. Nåväl, vad tror ni om externa hårddiskar? Att tanka direkt in i en extern, att inte tanka först till datorn för att sedan flytta filerna till den externa. Kan man spåra det om de skulle ta in min dator på en koll? Jag menar då om uTorrent eller något annan klient sparar filerna i någon slags temp innan de skickas över på hårddisken. Att alla torrenter som man haft i programmet sparas i en mapp någonstans är ju ett problem, men det borde ju gå att flytta på var dessa torrenter ska sparas, och även lägga in dessa på en extern. Men som sagt, går det att på något sätt se att filer 'passerat' genom datorn på väg till den externa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Men som sagt, går det att på något sätt se att filer 'passerat' genom datorn på väg till den externa? Borde väl inte gå om man lägger över dom själv? I så fall borde man bara kunna operera in några trådlösa externa hårddiskar i väggen och ha allt godis där. UNTRACEABLE! (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Borde väl inte gå om man lägger över dom själv? I så fall borde man bara kunna operera in några trådlösa externa hårddiskar i väggen och ha allt godis där. UNTRACEABLE! (?) Men jag menar utan att filerna mellanlandar i datorn. Alltså att man tankar direkt från internet in till extern, inte tankar ner på skrivbordet och sedan flyttar manuellt från skrivbordet till den externa. För om filerna mellanlandar på datorns hårddisk så borde det ju gå att se? Så det jag undrar är alltså om det går att se att jag har tankat direkt till externa, via min dator. För om det inte går så är det ju ett idiotsäkert system, man tankar direkt till externa, sedan får man kravbrev, man blånekar i rätten och säger att man haft intrång på sitt nätverk, man gömmer externa någonstans (Just in case.), någon kommer och hämtar datorn och kan inte hitta filerna som laddats ned, och kan heller inte se att några filer har passerat via datorn på väg till den externa. Om det nu är så att det inte är möjligt att spåra något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 (redigerad) Tror inte man kan komma ifrån att torrentfilerna blir sparade nånstans, tyvärr. Osäker ifall det finns spår av själva filerna, men om dom hittar torrents till dom filerna dom är ute efter, och knyter din IP till dom så kanske det räcker som bevis edit: btw graf över en stor del av nätet i sverige Redigerad 3 april, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Tror inte man kan komma ifrån att torrentfilerna blir sparade nånstans, tyvärr. Osäker ifall det finns spår av själva filerna, men om dom hittar torrents till dom filerna dom är ute efter, och knyter din IP till dom så kanske det räcker som bevis edit: btw graf över en stor del av nätet i sverige Hmm, man kan ju välja att bocka i 'placering av torrenter' och skriva en sökväg. Men då blir det utöver de filer som är i Application Data va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Vi får se. Jag är beredd att slå vad. 100:- inte fler än 10 personer kommer att åtalas. (men inte ens det).Under hela 2009? Jag sätter emot 100:-Okej! Två anhållna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag har laddat ner från TPB fast jag är medveten om IPRED, men nu börjar jag bli orolig. Hur stor risk är det att något händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Gigantiskt!!! De två som blev anhållna var ju stor uppladdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Let's see if i got this straight! Bevis fanns för att folk fildelade innan den 1'a april eller hur? Fast dom bevisen får inte användas nu efter 1'a april? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Let's see if i got this straight! Bevis fanns för att folk fildelade innan den 1'a april eller hur? Fast dom bevisen får inte användas nu efter 1'a april? Jag gissar att de inte får användas därför att lagen inte fanns när filerna delades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2009 Jag har laddat ner från TPB fast jag är medveten om IPRED, men nu börjar jag bli orolig. Hur stor risk är det att något händer? Well, du är inte straffmyndig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts