Boomer Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Intressant. Dom skulle ju inte få rota i gamla fall med Ipred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Intressant. Dom skulle ju inte få rota i gamla fall med Ipred. Nej jag vet, artikeln är motsägelsefull Först står det: "Det blir minst 100 anmälningar mot olagliga musikfildelare i år. Musikbranschen har samlat bevis i två och ett halvt år." och sen "Under torsdagen betonade dock Johanna Boström Stone, presskontakt på Ifpi, att organisationen inte kommer att "använda uppgifter från den spaning som gjorts innan lagen trädde i kraft. Det får man inte.'" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 (redigerad) Vice verkar ha haft fel, de går ut hårt direkt: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/ipred-lagen-1.836050 Vi får se. Jag är beredd att slå vad. 100:- inte fler än 10 personer kommer att åtalas. (men inte ens det). Redigerad 2 april, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Vi får se. Jag är beredd att slå vad. 100:- inte fler än 10 personer kommer att åtalas. (men inte ens det). Under hela 2009? Jag sätter emot 100:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 (redigerad) Under hela 2009? Jag sätter emot 100:- Okej! Jag håller alltid mina vad. Bara påminn mig om jag skulle glömma det, men det gör jag nog inte. Edit: En regel bara: Om det skulle bli jag som torskar dit gäller inte vadet längre. För då kommer jag att ha ett starkt behov av alla mina stålar. Redigerad 2 april, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 (redigerad) Nvm, det förklarades. Redigerad 2 april, 2009 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Okej! Jag håller alltid mina vad. Bara påminn mig om jag skulle glömma det, men det gör jag nog inte. Edit: En regel bara: Om det skulle bli jag som torskar dit gäller inte vadet längre. För då kommer jag att ha ett starkt behov av alla mina stålar. Jag kan "glädja" dig med att 100 kr förmodligen inte kommer ha någon stor betydelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Okej! Jag håller alltid mina vad. Bara påminn mig om jag skulle glömma det, men det gör jag nog inte. Edit: En regel bara: Om det skulle bli jag som torskar dit gäller inte vadet längre. För då kommer jag att ha ett starkt behov av alla mina stålar. Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 (redigerad) Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. Du (och de flesta andra) skulle skita på dig av nervositet om du stod i en domstol, men spela lite tuffing du. Redigerad 2 april, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Hmm.. kanske skulle öppna det trådlösa nätverket igen? :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Jag kan "glädja" dig med att 100 kr förmodligen inte kommer ha någon stor betydelse. Klart det gör. Om du har en skule på flera hundra tusen så räknas varje krona. Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. Hmm va? Så du menar att om jag har ett nätverks som är öppet så kan alla tanka och de kan inte se att det är just jag? Jag har en router, trådlöst mellan dator och PS3. Men blir inte det menigslöst ändå, de kan ju kolla hårddisken. Och då hittar de filmerna så då kan jag inte skylla på grannarna. Du (och de flesta andra) skulle skita på dig av nervositet om du stod i en domstol, men spela lite tuffing du. Jag hade nog varit det i början, men sen hade det vänt. Hade jag åkt dit hade jag hellre kaxat och åkt dit ordentligt än att krypa för Pontens. Man lever bara en gång, pengar är egentligen bara nått som vi hittat på. Hade jag fått en skuld som jag inte kan betala så hade jag börjar jobba svart tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Dem får ju inte kolla hårddisken så länge det inte handlar om brott som ger över två års fängelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Dem får ju inte kolla hårddisken så länge det inte handlar om brott som ger över två års fängelse. Säker? Då är det bara att tanka ju. Kommer det kravbrev så neka för de får ändå inte kolla hårdisken. Och du hinner bränna upp datorn innan rättegången OM de nu skulle kräva hårddisken. Tror att de vill ha tag i ägarna för sajter som TPB, Swebits mfl. Men, men det skall bli intressant att se hur det utvecklas. Kan bara säga att jag tycker att detta är så fel. Kan lätt jämföras med förbudet mot allmänna bibliotek 1850, som de ville införa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Du (och de flesta andra) skulle skita på dig av nervositet om du stod i en domstol, men spela lite tuffing du. Har jag sagt någonting annat? Man skulle vara nervös, ofc, men tacka fan att det skulle vara svårare att vara dömd. pajas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Dem säger själva att de vill åt personerna som tjänar grova pengar på att dela med sig av filer. Det jag inte förstått är att dessa finns ju inte i de vanliga fildelningsnätverken. Nu har man istället börjat jaga enskilda fildelare vilket är tråkigt. Sedan intresserar de sig mer av personer som faktiskt laddar upp filer, inte ner. Men alla kan naturligtvis åka fast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Ipred > spåra ip > kolla hårddisk = hacking? Är inte det olagligt i sverige..... DUBBELMORAL NÅGON?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Säker? Då är det bara att tanka ju. Kommer det kravbrev så neka för de får ändå inte kolla hårdisken. Och du hinner bränna upp datorn innan rättegången OM de nu skulle kräva hårddisken. Dock så måste du ju ha en trådlös router utan lösenord, vilket suger för andra kan stjäla all bandbredd av dig. Risken för intrång och att nån sniffar lösenord blir också större Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Dock så måste du ju ha en trådlös router utan lösenord, vilket suger för andra kan stjäla all bandbredd av dig. Risken för intrång och att nån sniffar lösenord blir också större Kan man inte ändra från att ha lösenord till att inte ha lösenord om det skulle komma något brev eller liknande? Kan dem verkligen kolla om lösenord bytts eller ej? Jag tvekar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Kan man inte ändra från att ha lösenord till att inte ha lösenord om det skulle komma något brev eller liknande? Kan dem verkligen kolla om lösenord bytts eller ej? Jag tvekar. Hmm, sant, om man sätter det som fritt efter brevet kommer kan det nog funka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2009 Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. Har man inte själv ansvar över vad folk använder din internetanslutning till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts