GiZmo Skrivet 10 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2009 ................ Och då det känns som att detta har blivit någon slags allmän tråd om piratkopiering, fildelning, m.m., vill jag bara slänga in den här rapporten gjord av den ideella föreningen SOM, Svenska oberoende musikproducenter................... ............Så argumentet om att en nedladdning ofta är lika med en förlorad inkomst är väldigt giltigt.................... Tillgång/efterfrågan. Finns kanske helt enkelt för många skivbolag med för få artister? Det argumenten är giltigt, i vissa fall. Hur ofta tankar man inte nån skit-musik för att lyssna på vad det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag har funderat på detta ett tag nu om VPN tjänst för att skydda sig imot IPRED. Om ja skaffar en VPN tjänst döljer den bara min dator eller? För min bror och min mor vi sitter på samma internet uppkoppling så blir dom skyddade med av denna VPN tjänst? Eller måste dom beställa också en sån här VPN tjänst eller räcker det bara med att jag gör det så är alla våra datorer skyddade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag har funderat på detta ett tag nu om VPN tjänst för att skydda sig imot IPRED. Om ja skaffar en VPN tjänst döljer den bara min dator eller? För min bror och min mor vi sitter på samma internet uppkoppling så blir dom skyddade med av denna VPN tjänst? Eller måste dom beställa också en sån här VPN tjänst eller räcker det bara med att jag gör det så är alla våra datorer skyddade? Ja har ni inte olika IP-adresser så skyddar det hela erat nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Ipredia trådlöst nätverk någon? Jag får kontakt med ett trådlöst nätverk någon av mina grannar har. Hur säkert är det att gå och rota igenom deras buskar? ...om jag gör det på natten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Ipredia trådlöst nätverk någon? Jag får kontakt med ett trådlöst nätverk någon av mina grannar har. Hur säkert är det att gå och rota igenom deras buskar? ...om jag gör det på natten... Det borde vara ganska säkert, det går ju inte att kolla upp att du surfat på deras nät men hittar polisen inga spår på deras dator kan de kanske kollar i det trådlösa nätets närhet och då har du rester på din dator. Det är i alla fall säkrare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Ipredia trådlöst nätverk någon? Jag får kontakt med ett trådlöst nätverk någon av mina grannar har. Hur säkert är det att gå och rota igenom deras buskar? ...om jag gör det på natten... Jag har mitt öppet av just en anledning. Men nä, jag är en alldeles för stor pussy för att våga tanka ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag har hållt mig i två veckor, endast tankat två Lost-avsnitt, men att inte kunna skaffa ny musik drar ner min livskvalitet så mycket så nu kan jag inte hålla mig mer. Känns dock dumt att ta risken när man faktiskt kan skaffa anonymt internet. Är det någon som använder sig av något sådant och kan rekommendera det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Vilka sorters filer är "farligast" att ladda ner? Har det någon som helst betydelse? Det känns ju liksom inte som att att ladda ner senaste avsnittet av Expedition Robinson är lika riskfyllt som att dra ner senaste biofilmen. :hmm: Ursäkta om det har frågats innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Vilka sorters filer är "farligast" att ladda ner? Har det någon som helst betydelse? Det känns ju liksom inte som att att ladda ner senaste avsnittet av Expedition Robinson är lika riskfyllt som att dra ner senaste biofilmen. :hmm: Ursäkta om det har frågats innan. Handlar väl om vart du tankar ifrån, bajssidor som tankafett å piratebay eller låsta invitetrackers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Handlar väl om vart du tankar ifrån, bajssidor som tankafett å piratebay eller låsta invitetrackers. Stängda trackers i 99% av fallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) Stängda trackers i 99% av fallen. Då tror ja de är chill, men hur är med utländska filmer. dvs använder bolagen sig av ipred för å komma ut svenska fildelare. F.ö tror jag inte att ipred kmr göra ett skit på småtankare som oss, förutom att skrämma alla som inte vet bättre. klart kmr det skada oss om de plockar in stortankarna, men de kmr inte jaga småtankarna Redigerad 13 april, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag har hållt mig i två veckor, endast tankat två Lost-avsnitt, men att inte kunna skaffa ny musik drar ner min livskvalitet så mycket så nu kan jag inte hålla mig mer. Känns dock dumt att ta risken när man faktiskt kan skaffa anonymt internet. Är det någon som använder sig av något sådant och kan rekommendera det? Jag tror att du är för rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) men hur är med utländska filmer. dvs använder bolagen sig av ipred för å komma ut svenska fildelare. För mig känns det inte så troligt, att stora bolag ska vilja busta invånare X som har tankat senaste Fast and the Furious-filmen. Fast jag vet inte, har själv bara tankat nya tv-serie-avsnitt sen första april. Redigerad 13 april, 2009 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Jag tror att du är för rädd. Var ju helt klart överdrivet att inte tanka på två veckor men ville se hur det artade sig. Förmodligen är det lugnt att fortsätta men om det finns ett fungerande sätt att tanka nästan helt riskfritt, vilket skulle göra mina föräldrar nöja, för 50 kronor i månaden är det värt det, inte sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Nu kan man tydligen även köra Direct2Drive från CDON. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Har varit busig och laddat ner Fallout 3, Friday the 13th och håller på att ladda ner Apocalypse Now Redux. Är jag i farozonen, tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 (redigerad) Har varit busig och laddat ner Fallout 3, Friday the 13th och håller på att ladda ner Apocalypse Now Redux. Är jag i farozonen, tro? Använd Ipred-watchlist och kika efter! Redigerad 13 april, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 13 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2009 Är det någon som vet hur det ligger till med avsnitt av TV-serier? Har för mig att dem inte är skyddade av upphovrättslagen innan dem har släpts på DVD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Är det någon som vet hur det ligger till med avsnitt av TV-serier? Har för mig att dem inte är skyddade av upphovrättslagen innan dem har släpts på DVD. Anyone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Anyone? Vet inte var du fått det där ifrån, är nästintill helt säker på att det inte finns något sådant "kryphål". Tycker mig ha bra koll på det, och jag har faktiskt aldrig hört det där förut. Jag är tveksam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts