Jump to content

DirectX 11 i nästa Windows

SilentViper
 Share

Recommended Posts

PCGH har fått det bekräftat från Microsofts Ben Basaric att nästa inkarnation av Windows, som officiell döpts till Windows 7, kommer att skeppas med DirectX 11. Basaric bekräftar också att DirectX 11 kommer att vara tillgängligt även för Windows Vista. Enligt rapporter siktar Microsoft på att få ut Windows 7 till konsumenter redan nästa år.

Källor:

DX 11 fz

DX11

Börjar XP dö ut nu eller? Eftersom det inte kommer nån ny DX till oss XP användare. Hoppas det kommer stöd för oss XP användare när nya DX 11 kommer ut.

Kommer fortfarande inte skaffa vista på ett långt bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite gammal nyhet :unsure:

Tycker det är lite synd då DX10 är rätt så nytt på marknaden. Samtdigigt så ÄR ju nästa generation grafikkort (NYTT: 40 nm) redo för release, men p.g.a DX11 så vill inga släppa dom än på ett tag. Blir lite surt dom som köpt nya GF 2** eller HD 4**** serien och får höra att om ca kommer vara inom ett halvår vara out of date då DX11 kommer. (Och ja, dator världen går snabbt)

Men jag har läst också att vissa DX10 kort kommer klara DX11 fast inte till 100% funktionalitet, Hela DX11 skulle inte höja grafiken mycket men FPS:en skulle höjas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite gammal nyhet :unsure:

Tycker det är lite synd då DX10 är rätt så nytt på marknaden. Samtdigigt så ÄR ju nästa generation grafikkort (NYTT: 40 nm) redo för release, men p.g.a DX11 så vill inga släppa dom än på ett tag. Blir lite surt dom som köpt nya GF 2** eller HD 4**** serien och får höra att om ca kommer vara inom ett halvår vara out of date då DX11 kommer. (Och ja, dator världen går snabbt)

Men jag har läst också att vissa DX10 kort kommer klara DX11 fast inte till 100% funktionalitet, Hela DX11 skulle inte höja grafiken mycket men FPS:en skulle höjas...

Du har ju rätt, men om man är så pass interesserad av att hela tiden vara up to date och känner ett starkt behov av att kunna använda DX11 direkt när det kommer så är det nog ändå dags för ett nytt grafikkort vid det laget. De tidiga GF 2XX korten kommer ju åtminstone vara ett halvår gammla när Windows 7 släpps. Och sedan kan det ta ett tag innan spel på allvar börjar använda DX11. Så det är nog ingen fara.

Jag har själv köpt ett överklockat GeForce GTX 260, och fick ingen direkt panik när jag läste detta heller. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju rätt, men om man är så pass interesserad av att hela tiden vara up to date och känner ett starkt behov av att kunna använda DX11 direkt när det kommer så är det nog ändå dags för ett nytt grafikkort vid det laget. De tidiga GF 2XX korten kommer ju åtminstone vara ett halvår gammla när Windows 7 släpps. Och sedan kan det ta ett tag innan spel på allvar börjar använda DX11. Så det är nog ingen fara.

Jag har själv köpt ett överklockat GeForce GTX 260, och fick ingen direkt panik när jag läste detta heller. :D

Mjo, det är sant. Det är inte ALLA som köper nytt graffe varje halvår. Sedan kanske inte DX11 kommer till Windows 7 releasen.

Men vid DX10 så började många spel använda det, te.x FSX, Crysis, BioShock och Assassin's Creed. *

Men i och med att DX10 och DX11 releasen var så nära varnandra så kanske det inte är lika många, speciellt inte när det inte är några gigantiska grafik förändringar.

Tror GF 2** serien var en av dom som skulle klara DX11 :o:unsure:

Men men, Det skall bli interessant att se om det blir stora förändringar.. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar XP dö ut nu eller? Eftersom det inte kommer nån ny DX till oss XP användare. Hoppas det kommer stöd för oss XP användare när nya DX 11 kommer ut.

Kommer fortfarande inte skaffa vista på ett långt bra tag.

XP har börjat dö ut sen länge. Om inte någon privatperson lyckas fixa det, så kommer DX10+ aldrig att komma till XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor