Tux Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 (redigerad) Haj! Jag ska ha ett spanska prov imorgon och behöver hjälp med att rätta några översättningar, har inget facit så ni får hjälpa mig Hur dags brukar du äta frukost? - Que hora sueles desayunar? Kl. 07.30 - A las siete y media. Vad äter du då? - Que entonces come? Jag brukar dricka kaffe med mjölk och äta en smörgås. - Suelo beber cafe(?) con leche y tomar un bocadillo. Bara en smörgås? - ? När äter du middag? - Cuando come al cena? Vid sex-tiden. - Cerca sies Hur många rätter brukar ni äta? Cuantos (rätter?) solemos comer? Till förrätt äter vi en gryta, till huvudrätt fisk och till efterätt glass eller frukt. - De primer plato comemos (en gryta), de segundo plato pescado y de postre helado o fruta. Jag börjar klockan 08.00. Hur dags börjar ni på morgonen? Empiezo a las ocho y punto. Que hora empiezas el manana? Vi börjar kl. 09.30. - Empezamos a las nueve y media. Vad ska du göra ikväll? - Que vas a hacer esta noche? Mina kompisar och jag ska spela fotboll. - Mis amigos y yo vamos a jugar al futbol. Vill du gå på bio på fredag? - Quiere ir en bio el viernes? Självklart! - ? Tycker du om spagetti? - A ti te gusta (spagetti?)? Ja, vi brukar äta spagetti på onsdagarna. - Si, Solemos comer el miercoles. Vad ska du äta till lunch idag? - Que vas a comer a almorzar hoy? Idag ska vi äta kyckling och pommes frites. - Hoy vamos a comer (kyckling?) y pommes fritas. Redigerad 23 november, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 (redigerad) Haj! Jag ska ha ett spanska prov imorgon och behöver hjälp med att rätta några översättningar, har inget facit så ni får hjälpa mig Hur dags brukar du äta frukost? - Que hora sueles desayunar? Kl. 07.30 - A las siete y media. Vad äter du då? - Que entonces come? Jag brukar dricka kaffe med mjölk och äta en smörgås. - Suelo beber cafe(?) con leche y tomar un bocadillo. Bara en smörgås? - ? När äter du middag? - Cuando come al cena? Vid sex-tiden. - Cerca sies Hur många rätter brukar ni äta? Cuantos (rätter?) solemos comer? Till förrätt äter vi en gryta, till huvudrätt fisk och till efterätt glass eller frukt. - De primer plato comemos (en gryta), de segundo plato pescado y de postre helado o fruta. Jag börjar klockan 08.00. Hur dags börjar ni på morgonen? Empiezo a las ocho y punto. Que hora empiezas el manana? Vi börjar kl. 09.30. - Empezamos a las nueve y media. Vad ska du göra ikväll? - Que vas a hacer esta noche? Mina kompisar och jag ska spela fotboll. - Mis amigos y yo vamos a jugar al futbol. Vill du gå på bio på fredag? - Quiere ir en bio el viernes? Självklart! - Claro/evidente (beror på i vilken mening) Jag editerar hela tiden. Ser ut som du redan gjort alla andra. Spanska är ganska tricky för dem snackar så olika. jag pratar "vanlig" spanska (kastilianska) med det finns även katalanska, galiciska och baskiska Redigerad 23 november, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 23 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Ser ut som du redan gjort alla andra. Jo men jag vet inte om översättningen är rätt. Behöver någon som är spansk kunnig som kan kolla igenom översättningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Jo men jag vet inte om översättningen är rätt. Behöver någon som är spansk kunnig som kan kolla igenom översättningarna. Vene om jag är rätt man, jag snackar spanska men jag är ju relativt van med språket så jag kan snacka i slang och förkortningar. det du gör är ju hur man ska säga exakt vilket jag aldrig gör eller hört mina släktingar/vänner där nere säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts