Jump to content

Sabba någons dator i samma nätverk

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Okej, så här är det.

Bor tillsammans med två killar..

En av de här killarna är en riktig fitta när det gäller internetanvändandet.

På kvällarna, som t.ex. nu så ska han ALLTID sitta och lira sina jävla cs-matcher, så vi andra har inte en chans att spela/tanka/youtuba pga. att det sabbar hans ping.

När man väl är själv hemma och tankar/pillar och så kommer han hem från jobbet och bara dra kommentaren "nu ska jag spela, tanka inte".

Man blir fett jävla trött på det.

Och nu har jag fått nog.

Kom hem nyss från jobbet och skulle surfa runt lite på internet.

Tro fan att fittan har dragit på utorrent och låst dörren till sitt rum nu när han sover.

-----------------

Så, den här tråden vill jag få fram saker om vad jag kan göra.

Eftersom internet är så jävla segt pga. hans utorrent orkade jag inte söka och loyda.

Kort info:

Vi sitter i samma nätverk.

Jag hittar hans dator, men den är skyddad med lösenord.

Jag har inte hans ipnummer.

Han är thailändare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har alltså försökt att få åtminstone någon tid i veckan där du får sitta, eller har han bestämt att HAN ALLTID ska ha FULL TILLGÅNG till bredbandet så han kan lira sitt JÄVLA CS?

Om det inte går att få honom att trappa ner på det eller sabba hans dator så kan du väl göra livet allmänt jävligt för honom utanför? Så han fattar vad han ställer till med menar jag, försök att hota honom att såhär gör man inte! Nu ska du få smaka på lite KLASSISK HELSVENSK VREDE!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anmäl honom för fildelning ^_^

Väldigt fult jag vet, men han förlorar iaf sin dator + typ 10 000 i böter, beroende på hur allvarligt

det är.

eller så står du helt enkelt i mot, använd något som kräver uppkoppling när du vill,

och börjar han klaga ska du bara gräva fram jämnlikhetens ord! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du tillgång till routern är det ju bara att låsa ut honom eller bara strypa hans internethastighet lite.

Tillgång till routern har jag , men det är en speedtouch, så jag har ingen aning om hur man gör för att strypa eller stänga av.

Har kollat runt lite i den, men hittar inget..

Edit:

Ma__Cipriani och I lol:

Jag har redan pratat med honom om det här, men det hjälpte lite i början, men sen gick det tillbaka till det vanliga.

Så, inga svar som "Be honom sluta osv."

Jag vill ha tips på saker som sabbar för honom, t.ex. stänga av hans dator genom netsend eller sänka hans tillgång till internet.

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska finnas ett kommando som man kan skriva in i kommandotolken så du skickar ett meddelande till honom som tabbar ner allt och du kan skriva ett meddelande till honom... Dock kommer jag inte ihåg vad... Ska ta reda på det... (Kan du använda när han spelar, då tabbas spelet ner och du kan skriva t.ex "När du slutar ta upp all bandbredd så slutar jag med detta /karatemorfar" m.m)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska finnas ett kommando som man kan skriva in i kommandotolken så du skickar ett meddelande till honom som tabbar ner allt och du kan skriva ett meddelande till honom... Dock kommer jag inte ihåg vad... Ska ta reda på det... (Kan du använda när han spelar, då tabbas spelet ner och du kan skriva t.ex "När du slutar ta upp all bandbredd så slutar jag med detta /karatemorfar" m.m)

Menar du Ctrl+Alt+Del -> Användare -> Skicka meddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att gå in på 192.168.1.1

Om du inte vet användarnamnet och lösen så testa o skriv in admin(användarnamn) och admin(lösenord).

Ser du nu en ruta där det står mac address?

Det varierar otroligt från router till router. Men kolla vilken Gateway du har och gå in på den adressen i webläsaren så kommer du (oftas) till routern. Men sedan omn någon annan har varit före och låst routern är en annan sak.

@Topic_creator!

Men jag skulle personligen bara RÅ-tanka när han spelar och skit. Om ni delar på internet så ska F*N ingen bestämma över hela!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor