Tobbzone Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Tjenare gott folk. Jo jag har en fundering jag. Kan man handla på nätet med VisaUng? Jag har provat men det funkar inte för mig.. Tacksam om man får någe svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 "Bankkort Visa Ung innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner, bland annat e-kort för säkra köp på internet om du har internetbanken med dosa." - http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutW...,141398,00.html GOOGLE, YA KNOW? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 På vilket sätt funkar det inte, menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Sålänge man är myndig så ska det inte vara några problem. Gå till banken och beställ Internetbanken med dosa. Sen får man använda E-kort för internetbetalning (Ett PC-program som genererar unika kortnummer för varje köp). Vill du inte behöva krångla med Internetbank och E-kort så är det bara att beställa Bankkort Visa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Sålänge man är myndig så ska det inte vara några problem. Gå till banken och beställ Internetbanken med dosa. Sen får man använda E-kort för internetbetalning (Ett PC-program som genererar unika kortnummer för varje köp). Vill du inte behöva krångla med Internetbank och E-kort så är det bara att beställa Bankkort Visa. Om man inte är myndig då? Omöjligt då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Om man inte är myndig då? Omöjligt då eller? Enligt Swedbanks regler, ja. Men det är inte omöjligt att få dom att göra ett undantag. Jag fick hota med att byta bank för att få tillgång till Internetbank med dosa och Bankkort Visa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Men man måste väl inte ha internetbank för att kunna betala med kortet på internet? Man slår ju bara in siffrorna. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Hej där Tobias! Här, grabbar, är den ack-så-kände Tobbzone som jag och RavenE talar om. :'D Du kan handla på nätet, om du har internetbank och hemsidan i fråga tar postgiro/autogiro betalningar. Om inte, så får du gå in på banken här i Svensta och få dig ett kreditkontant kort. Jag ska göra det snart också, om du nu vill göra det så kan vi göra det någon dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Men man måste väl inte ha internetbank för att kunna betala med kortet på internet? Man slår ju bara in siffrorna. :hmm: Men Visa Ung tillåter inte internetbetalningar direkt med kortet. Det krävs att man använder E-kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Kan man använda Swedbanks Maestro för att handla på Internet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Hej där Tobias! Här, grabbar, är den ack-så-kände Tobbzone som jag och RavenE talar om. :'D The who-ha? :hmm: Men Visa Ung tillåter inte internetbetalningar direkt med kortet. Det krävs att man använder E-kort. Åh, vad dumt! Tacka vet jag Handelsbanken, jag har haft Visa bankkort i mer än två år nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Kan man använda Swedbanks Maestro för att handla på Internet? Nej, då behöver du storerbror MasterCard, Visa eller dyl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 (redigerad) Kan man använda Swedbanks Maestro för att handla på Internet? Det funkar alldeles utmärkt med Paypal iaf. Det har GiZmo sagt till mig Jag hade visst lite fel.. Redigerad 23 november, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Det funkar alldeles utmärkt med Paypal iaf. Det har GiZmo sagt till mig NEJ Jag har maestro, men man kan använda Handelsbankens internetbank för att föra över pengar till paypal. Man kan inte använda kortet för att betala online D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 (redigerad) Men jag använder ju mitt Visa Ung (ifrån Swedbank) att betala på internet med. Menar ni att det inte funkar? Redigerad 23 november, 2008 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 När du fixade dit kort då kunde du få med bankdosa om du ville. När jag skaffade mitt bankonto i somras så frågade han mig om ja ville ha en internet bankdosa till för att kunna köpa på nätet och ha tillgång till min bank via internet. Jag har själv visa ung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Jag har även kunnat handla med mitt Visa ungdomskort via PayPal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tobbzone Skrivet 23 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Hej där Tobias! Här, grabbar, är den ack-så-kände Tobbzone som jag och RavenE talar om. :'D Du kan handla på nätet, om du har internetbank och hemsidan i fråga tar postgiro/autogiro betalningar. Om inte, så får du gå in på banken här i Svensta och få dig ett kreditkontant kort. Jag ska göra det snart också, om du nu vill göra det så kan vi göra det någon dag. Har ni pratat om mig grabbar? Ja fan det kan vi ju göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts