SilentViper Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Med tanke på att pc-versionen av Grand Theft Auto IV kommer att använda Microsofts plattform Games for Windows för en del funktionalitet (till exempel multiplayer) har det varit osäkert huruvida det skulle dyka upp på Steam eller ej. Nu kan alla som skyr dagsljus pusta ut - Rockstars epos kommer att vara tillgängligt på Steam den 3 december. Från Steam har vi också fått tag på ett gäng nya skärmdumpar. Källa: FZ Bilder: IV bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Kommer detta betyda att man måste ha Steam eller är det bara en möjlighet? Jag gillar inte riktigt Steam. Vet inte varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Kommer detta betyda att man måste ha Steam eller är det bara en möjlighet? Jag gillar inte riktigt Steam. Vet inte varför. Spelet kommer självklart gå att köpa i butik också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Spelet kommer självklart gå att köpa i butik också. Han menar nog om man måste ha Steam för att spela. Det är dock inte troligt då det inte står om det någonstans (såvida man inte köpt spela på Steam förstås). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 (redigerad) Undra nu bara hur länge det tar innan det kommer upp på TPB när spelet kommer via steam. Om de nu inte får tag i spelet snabbare Redigerad 20 november, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Han menar nog om man måste ha Steam för att spela. Det är dock inte troligt då det inte står om det någonstans (såvida man inte köpt spela på Steam förstås). Exakt. Att det kommer att säljas i butik är ganska självklart, men sedan man kanske måste köra det genom Steam..? Eller iallafall MP. Men jag vet inte, hoppas på att man kan köra utan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Exakt. Att det kommer att säljas i butik är ganska självklart, men sedan man kanske måste köra det genom Steam..? Eller iallafall MP. Men jag vet inte, hoppas på att man kan köra utan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Visst, men man vet aldrig i spelvärlden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Visst, men man vet aldrig i spelvärlden. Seriöst, att du ens tänker att det är en ganska självklarhet att den också säljs i butik är ganska dumb imo. R* skulle aldrig sälja GTA enbart via internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Jag menade inte ganska, det bara följde med. Jag fattar såklart att det kommer att säljas i butiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 (redigerad) Undra nu bara hur länge det tar innan det kommer upp på TPB när spelet kommer via steam. Om de nu inte får tag i spelet snabbare Läs reglerna för detta forum igen. men sedan man kanske måste köra det genom Steam..? Eller iallafall MP. Men jag vet inte, hoppas på att man kan köra utan. Det är frivilligt att köra via Steam (förutom om du köper det via Steam). Både SP och MP. Redigerad 20 november, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Läs reglerna för detta forum igen. Det är frivilligt att köra via Steam (förutom om du köper det via Steam). Både SP och MP. Om du upp fattade det som att jag kommer ladda ner det så nej det kommer jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Det är frivilligt att köra via Steam (förutom om du köper det via Steam). Både SP och MP. Okej, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ivorian Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Men om man köper det i butik. Kan man då skriva in koden i steam och sedan få det där på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Men om man köper det i butik. Kan man då skriva in koden i steam och sedan få det där på? Nej. Det är jag säker på att det inte går. Man kan ju lägga till spelet dock som "Icke steam-spel" och in-game chatta med steam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 (redigerad) Om man köper spelet via steam får man Vice city oxå ! Redigerad 23 november, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Kommer INTE köpe GTA IV på Steam, Om ett multiplayer spel finns på Steam så har troligen det spelet också VAC (Valve Anti Cheating). I detta fall betyder det att modding kommer vara uteslutet. Det bra är ju att man slipper CD men förlorar allt extra material. [tror GTA IV kommer vara mitt första köp med plast behållare, Gta VC och GTA SA har jag karting till] Men men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts