SimonJ Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Hejsan! Nu har jag klarat ut storyn i GTA IV och har därför beställt ett nytt spel till min XBOX 360 från Webbhallen. Jag valde postförskott som betalning, min första fråga är: När man väljer postförskott betalar man kontant med sedlar och mynt när man hämtar paketet? Min andra fråga är: Kan jag hämta ut mitt paket själv fast jag inte är 18 år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Hejsan! Nu har jag klarat ut storyn i GTA IV och har därför beställt ett nytt spel till min XBOX 360 från Webbhallen. Jag valde postförskott som betalning, min första fråga är: När man väljer postförskott betalar man kontant med sedlar och mynt när man hämtar paketet? Min andra fråga är: Kan jag hämta ut mitt paket själv fast jag inte är 18 år? du betalar exakt som om du skulle köpa ett paket mjölk. du kan hämta ut paketet om du är under 18 år, det du behöver är leg och själva "du-har-fått-paket-lappen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 du betalar exakt som om du skulle köpa ett paket mjölk. du kan hämta ut paketet om du är under 18 år, det du behöver är leg och själva "du-har-fått-paket-lappen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Du kan alltså betala med kort också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 du betalar exakt som om du skulle köpa ett paket mjölk. du kan hämta ut paketet om du är under 18 år, det du behöver är leg och själva "du-har-fått-paket-lappen" Om man har med sig bara lappen så funkar det utmärkt! Dom har aldrig frågat mig. Bara en gång, när det var SMS avisering, då var jag tvungen att ha leg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 (redigerad) Om man har med sig bara lappen så funkar det utmärkt! Dom har aldrig frågat mig. Bara en gång, när det var SMS avisering, då var jag tvungen att ha leg. Det beror ju just på om det är med papper eller sms. I alla fall vi gör såhär: Kommer någon med lappen, då scannar vi bara paketet och ger ut det. Kommer någon med sms eller en egenskriven lapp, då ber vi om leg. Så även om du inte tar med dig lappen så borde det fungera ändå, bara du har löpnummer uppskrivet och pinkoden om du fick med någon, sedan är ett leg aldrig fel att ta med sig ifall de skulle fråga efter det. Edit: Egentligen kanske jag inte kan sitta och "ge svar" då det förmodligen skiljer sig från affär till affär och från person till person i kassan. Redigerad 18 november, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 (redigerad) Det beror ju just på om det är med papper eller sms. I alla fall vi gör såhär: Kommer någon med lappen, då scannar vi bara paketet och ger ut det. Kommer någon med sms eller en egenskriven lapp, då ber vi om leg. Så även om du inte tar med dig lappen så borde det fungera ändå, bara du har löpnummer uppskrivet och pinkoden om du fick med någon, sedan är ett leg aldrig fel att ta med sig ifall de skulle fråga efter det. Edit: Egentligen kanske jag inte kan sitta och "ge svar" då det förmodligen skiljer sig från affär till affär och från person till person i kassan. Så jag kan strunta i att ta med lappen om jag har det på mobilen? Men hur betalar jag? Redigerad 18 november, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 KONTANT MED SEDLAR OCH MYNT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 18 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 KONTANT MED SEDLAR OCH MYNT Okej, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 (redigerad) Så jag kan strunta i att ta med lappen om jag har det på mobilen? Men hur betalar jag? Ta med både och för att vara på den säkra sidan, det kan väl inte vara så jobbigt? Och du betalar antingen kontant eller med någon form av betalkort, precis som om du skulle handla en liter mjölk. Edit: Mitt internet fuckade mig. Redigerad 18 november, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 En eloge till vicecitylife för den här tråden; många skulle ha frågat det här i TROMS. Well done. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Det räcker med att du tar med leg. lappen kan du bränna upp och mobilen lämna hemma. Legget är det väsentliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Det räcker med att du tar med leg. lappen kan du bränna upp och mobilen lämna hemma. Legget är det väsentliga. Not true. Tog med mig legget en gång men fick vända hem igen eftersom dom vägrade att ge mig paketet. Ta med dig legg och lapp för att vara på den säkra sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Det räcker med att du tar med leg. lappen kan du bränna upp och mobilen lämna hemma. Legget är det väsentliga. Fel, så är det inte. Hur ska personalen veta just vilket paket som är hans. De behöver ha koli-numret, eller iaf de 4 sista siffrorna. Jag vet, pga. att jag jobbat på ett utlämningsställe. Och, legg behövs också efter att posten uppgraderade deras databas. Förut kunde man lämna ut paket utan att ha legg. Det var bara att kryssa i "Känd" = alltså att personen bakom kassan visste vem personen var som som hämtade paketet, eller så sket man bara i det. Nu finns ingen "känd" ruta, och man kan inte gå vidare om man inte får in personnumret i boxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 (redigerad) Not true. Tog med mig legget en gång men fick vända hem igen eftersom dom vägrade att ge mig paketet. Ta med dig legg och lapp för att vara på den säkra sidan Fel, så är det inte. Hur ska personalen veta just vilket paket som är hans. De behöver ha koli-numret, eller iaf de 4 sista siffrorna. Jag vet, pga. att jag jobbat på ett utlämningsställe. Och, legg behövs också efter att posten uppgraderade deras databas. Förut kunde man lämna ut paket utan att ha legg. Det var bara att kryssa i "Känd" = alltså att personen bakom kassan visste vem personen var som som hämtade paketet, eller så sket man bara i det. Nu finns ingen "känd" ruta, och man kan inte gå vidare om man inte får in personnumret i boxen. Ni har helt fel. Jag Vet att det är så här. Det räcker med att säga: Hej jag skall hämta ut ett paket här. Leta tills ni hittar det, här är mitt legg. Gizmo: de vägrade ge dig det för att de inte pallade leta. jag väntade tills de hittade det. Ni har helt rätt i att de inte kan hitta det genom legget så vida det inte är ett rekomenderat paket. Men du är i din fulla rätt att få ut paketet även utan papper. pappret kan man tappa tex. Skriver om för ni har inte fel. =) Det jag vill ha sagt är att de kan inte neka dig paketet om du kommer utan lapp. Jag orkar aldrig ta med lappen, eller snarare, jag glömmer alltid lappen. Och jag får alltid ut mina prylar. fast ibland får jag vänta en bra stund.. Redigerad 18 november, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Varför ens diskutera? Hur jobbigt kan det vara att vara på den säkra sidan och ta med pappret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Jag tror att det är skillnad på att hämta ut ett redan betalat paket, och hämta ut med postförskott - som trådskaparen ska göra. Jag har varit med om båda grejer, men jag vet inte vad som gäller. Ta med lappen! Varför ens diskutera? Hur jobbigt kan det vara att vara på den säkra sidan och ta med pappret? Pff, "säkra sidan". Wimp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Nu har lappen kommit, men det står min pappas namn på den. Måste han hämta paketet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Nu har lappen kommit, men det står min pappas namn på den. Måste han hämta paketet? Jag har hämtat ut paket i min mors namn men då lånade jag med hennes körkort, då gick det fint. Du lär inte få hämta ut någon annans paket bara sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Jag har hämtat ut paket i min mors namn men då lånade jag med hennes körkort, då gick det fint. Du lär inte få hämta ut någon annans paket bara sådär. Men det är ju jag som har beställt det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts