RavenE Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag såg nyss på Boston Tea Party, där fysikern Patrik skulle berätta om en uppfinning som kommit fram av en slump. Filip och Fredrik började skratta hysteriskt när han sa Pommes Frites (han uttalade det [Påmm-fritt]), något som jag reagerade på eftersom jag, och de flesta jag känner, säger [Påmm-fritt]. Så.. hur uttalar ni det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Påmmfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Påmmfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Det du skrivit i ditt försök till fonetisk skrift är exakt hur även jag uttalar det. Dock är det inte alls likadant som Patik sade det. Mycket av skillnaden ligger i vilket av orden påmm och fritt man lägger betoningen på, så detta kan bli svårt. Fast P-C och Eudoros lyckades ju. Och isåfall säger jag också påmmfritt. Redigerad 17 november, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Pom fritt. Som i "pompa." Är det någon här som använder "pommes" eller "fries"? Jag gör inte det. Men mina klassisar gör. Jag avskyr det. Dessutom säger en av dem McDooooooooonalds med långt O. Irriterande. Redigerad 17 november, 2008 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Pomm-fritt. Med betoningen på fritt, inte påmm(som i Patriks fall). Jag skrattade så jag grät när dom mobbade den stackaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Det du skrivit i ditt försök till fonetisk skrift är exakt hur även jag uttalar det. Dock är det inte alls likadant som Patik sade det. Mycket av skillnaden ligger i vilket av orden påmm och fritt man lägger betoningen på, så detta kan bli svårt. Fast P-C och Eudoros lyckades ju. Och isåfall säger jag också påmmfritt. Okej, Patrik uttalade det mer med betoning på pÅm-fritt. Men jag reagerade så starkt på varför F&F började skratta så mycket, så jag tänkte om det var något uttal som inte används så mycket nere i Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Ingen som kommer ihåg "Och kanske en liten, liten runk?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Vi suger på att förklara hur vi uttalar något. Du får typ spela in olika förslag, därefter skapa en poll med de olika alternativen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Vi suger på att förklara hur vi uttalar något. Du får typ spela in olika förslag, därefter skapa en poll med de olika alternativen. Tänkte skapa en poll med olika alternativ, men kom inte på tillräckligt många. Men i överlag så säger de flesta/alla påmm-fritt, om än med olika betoningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Påmmfritt. Hereabouts kallas det dock i allmänhet för - "fransk potatis". (Loungetråd btw) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 pommFRITTs säger jag. Eller Pommes, även om jag tycker det är lite B. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Pommfritt(s) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Påmmfrritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Påmmfritt. Alternativt pommes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Pommfritt eller bara pommes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Påmmfritt Med betoning på "fritt". Redigerad 17 november, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Påmmfritt. Alternativt pommes What he said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Eftersom jag är kung över världen, förintar det oförintbara, mördar den odödlige, slår sönder det hållbara.. Hej Jag uttalar det oftast i plural, Påmm-frittZ. Skulle vara någon gång när det ligger en Påmm-fritt på golvet som jag uttalar det i singular. Redigerad 17 november, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Strips såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts