R2D2 Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Jag har som programmeringsläxa att göra att sänka skepp-spel till terminens slut. Själv programmeringsdelen har jag full koll på men jag skulle behöva lite bilder att rita ut spelplanen med. Kan någon tänka sig att göra ett sänka skepp-kit till mig? Då tänker jag mig vatten-tiles (en tom, en med miss och en med träff) och ett skepp (som om du är smart går att redigera för att få alla olika storlekar). Vad är en bra storlek? 30x30 kanske? Några kronor till ditt PayPal-konto kan jag utan problem bidra med och självklart all respekt som finns i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 AngryAxel .. ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Mm - Haffa mig på MSN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Axel hjälpte mig, det blev hur snyggt som helst. Ska visa sedan när det börjar närma sig klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Axel hjälpte mig, det blev hur snyggt som helst. Ska visa sedan när det börjar närma sig klart. Hah, bygg inte upp förväntningarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Så här fint blev det : http://img114.imageshack.us/img114/2035/namnlst1kj1.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag vill spela! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag vill spela! YEAH! Kommer spelat att ha multispelarstöd? Utifall att svaret på den frågan är ja: kommer vi få spela? Om jakande svar: stöd för uppkopplat läge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag vill spela! Det kan du få när det är klart Just nu är det bara en spelplan där man kan trycka för att byta ruttyp mellan orörd, miss och träff. YEAH! Kommer spelat att ha multispelarstöd? Utifall att svaret på den frågan är ja: kommer vi få spela? Om jakande svar: stöd för uppkopplat läge? Till inlämningen tänkte jag ha någon simpel sorts AI men sen om det finns intresse kan jag absolut göra en multiplayerversion. Internetstöd borde gå att ordna också men eftersom java är så jävla pissigt måste jag i så fall göra i princip en hel hemisda för att java ska ha någonting att prata med. Men om tillräckligt många vill det så javisst. Då kan vi ha en GTAsajten-turnering Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Men om tillräckligt många vill det så javisst. Då kan vi ha en GTAsajten-turnering Sounds good! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Finns det någon egentlig strategi i Sänka Skepp, eller är det mest bara tur och bondförnuft - (inte placera skeppen bredvid varandra, skjuta bomberna på spridda ställen, osv)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Finns det någon egentlig strategi i Sänka Skepp, eller är det mest bara tur och bondförnuft - (inte placera skeppen bredvid varandra, skjuta bomberna på spridda ställen, osv)? Eftersom att minsta båten är 2 rutor räcker det att upptäcka "varannan" ruta (kommer inte på någon enkel och bra förklaring till vad jag menar, men alltså att man inte bombar två rutor som sitter ihop när man letar efter skeppen). Det är den enda strategi jag kan komma på. Finns kanske massor om man tänker efter lite till. Sen finns det säkert statistiskt sett vissa områden som är bättre att placera ut skeppen på också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Men om tillräckligt många vill det så javisst. Då kan vi ha en GTAsajten-turnering Gör en intresse-tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Eftersom att minsta båten är 2 rutor räcker det att upptäcka "varannan" ruta (kommer inte på någon enkel och bra förklaring till vad jag menar, men alltså att man inte bombar två rutor som sitter ihop när man letar efter skeppen). Det är den enda strategi jag kan komma på. Finns kanske massor om man tänker efter lite till. Sen finns det säkert statistiskt sett vissa områden som är bättre att placera ut skeppen på också. Det brukar väl finnas regler om att skeppen inte får "nudda" varandra också? Det gör ju att man inte behöver kolla några av de rutom som är precis bredvid ett sänkt skepp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Hörn-i-hörn får de väl vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Hur snyggt som helst ju Creds går till både Axel och dig! Längtar efter att få pröva det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts