Illousion Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 God kväll! Nu idag så har min dator börjat frysa vid lite random tillfällen. Ända sättet att lösa detta har varit att starta om, men problemet har kommit tillbaka efter cirka 20 min. Nu har minuterna minskat, och vi talar nu om 5 min. Jag har fragmenterat datorn, dock utan resultat. Så nu undrar jag, vad kan problemet vara? Det är inte för att datorn blir varm, för att den är inte varmare än vanligt. Hjälp, någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 God kväll! Nu idag så har min dator börjat frysa vid lite random tillfällen. Ända sättet att lösa detta har varit att starta om, men problemet har kommit tillbaka efter cirka 20 min. Nu har minuterna minskat, och vi talar nu om 5 min. Jag har fragmenterat datorn, dock utan resultat. Så nu undrar jag, vad kan problemet vara? Det är inte för att datorn blir varm, för att den är inte varmare än vanligt. Hjälp, någon? Den fryser skriver du, värm den då! Skämt å sido, Har du kollat innne i burken?? Vekligen? Annars kolla processerna? Kan ju vara Virus... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 16 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Den fryser skriver du, värm den då! Skämt å sido, Har du kollat innne i burken?? Vekligen? Annars kolla processerna? Kan ju vara Virus... Om du menar skruvat upp sidan och kollat efter damm och så så nej. Ska nog göra det, dock. Processerna och allt sådan ligger på det normala. Men men, gör en virussökning nu, får se vad det ger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Sen kör en virus sökning med Spybot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Har jag inte helt rätt när jag säger att 99% av frysningar osv är av värme. Det du gör att att öppna datorn, ta bort damm, låt buren stå öppen med en fläkt riktad på den. DÅ borde de vara löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Sen kör en virus sökning med Spybot Varför tipsar du alltid om samma sorts program fast med olika namn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Har jag inte helt rätt när jag säger att 99% av frysningar osv är av värme. Det du gör att att öppna datorn, ta bort damm, låt buren stå öppen med en fläkt riktad på den. DÅ borde de vara löst. Har ställt min 16" bordsfläkt emot nu, får se hur det går. Ska också scanna med Sbybot, som Tikki sa. EDIT: Har kollat lite närmre på processerna och sett att jag har en IEXPLORER.EXE för varje internet flik. Tror inte jag har haft det förut. Hur är det för er andra? Redigerad 17 november, 2008 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Det kan ju mycket väl vara ett kraschat ramminne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Det kan ju mycket väl vara ett kraschat ramminne. Kan man kolla det utan XP- skivan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag tror att det finns nåt program, är inte helt hundra dock, och vet inte alls vad det heter. Men stenåldersversionen finns ju, ta ut ett minne, testa datorn, ta ut nästa, testa datorn osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Men what the hell! Den fryser ju fortfarande! Kan det vara en formatering som står för dörren, alternativt en ny hårddisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Är du intresserad av att testa minnet kan du testa MemTest86+. ISO-fil som bränns till CD som man bootar datorn med. http://www.memtest.org/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 18 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Okej, nu har det blivit något skumt med datorn. Jag hade ingenting igång på datorn, och så tryckte jag upp aktivitetshanteraren och såg att CPU-användningen låg på 100%! Så jag tänkte att det är något virus eller dylikt som håller på, så jag skulle göra en systemåterställning. Men när jag tryckte på systemåterställningsfliken så fick jag en error där det stog att det var något undantag. Jag googlade lite och kom fram till att jag kanske måste aktivera systemåterställning. Så jag tog fram "egenskaper" vid "Den här datorn", men när jag skulle trycka på fliken för systemåterställning så krashade datorn. Det händer varje gång jag trycker där. Vad kan felet vara, tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Testat annars Felsäkert läge? Har du surfat på okända sidor? Laddat ner nåt Konstigt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 18 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Testat annars Felsäkert läge? Har du surfat på okända sidor? Laddat ner nåt Konstigt eller? Hur kör jag datorn i felsäkert läge då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 (redigerad) Hur kör jag datorn i felsäkert läge då? När du startar datorn, Windowsflaggan och laddargrejset kommer upp, tryck på F12 så kommer en meny upp. Redigerad 18 november, 2008 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 När du startar datorn, Windowsflaggan och laddargrejset kommer upp, tryck på F12 så kommer en meny upp. Det där skiljer dock lite, för mig är det F8 som gäller. Det brukar stå längst ner i rutan under uppstart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Samma sak för mig F8 får ja trycka. När du har precis startat datorn så ska du trycka på F8 efter boot skylten där det står vad du ska trycka på för olika bootmenuer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 bränn nån random Linux livecd och boota upp med den o surfa lite osv. Då märker du om det är hårdvaru eller mjukvarufel. RAM-test brukar även finnas med på livecd's så där kan du slå två flugor i en smäll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts