Jump to content

Datorn fryser!

Illousion
 Share

Recommended Posts

God kväll!

Nu idag så har min dator börjat frysa vid lite random tillfällen. Ända sättet att lösa detta har varit att starta om, men problemet har kommit tillbaka efter cirka 20 min. Nu har minuterna minskat, och vi talar nu om 5 min. Jag har fragmenterat datorn, dock utan resultat. Så nu undrar jag, vad kan problemet vara? Det är inte för att datorn blir varm, för att den är inte varmare än vanligt. Hjälp, någon? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God kväll!

Nu idag så har min dator börjat frysa vid lite random tillfällen. Ända sättet att lösa detta har varit att starta om, men problemet har kommit tillbaka efter cirka 20 min. Nu har minuterna minskat, och vi talar nu om 5 min. Jag har fragmenterat datorn, dock utan resultat. Så nu undrar jag, vad kan problemet vara? Det är inte för att datorn blir varm, för att den är inte varmare än vanligt. Hjälp, någon? :)

Den fryser skriver du, värm den då! ^_^

Skämt å sido, Har du kollat innne i burken?? Vekligen?

Annars kolla processerna? Kan ju vara Virus...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den fryser skriver du, värm den då! :)

Skämt å sido, Har du kollat innne i burken?? Vekligen?

Annars kolla processerna? Kan ju vara Virus...

Om du menar skruvat upp sidan och kollat efter damm och så så nej. Ska nog göra det, dock. Processerna och allt sådan ligger på det normala.

Men men, gör en virussökning nu, får se vad det ger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag inte helt rätt när jag säger att 99% av frysningar osv är av värme. Det du gör att att öppna datorn, ta bort damm, låt buren stå öppen med en fläkt riktad på den. DÅ borde de vara löst.

Har ställt min 16" bordsfläkt emot nu, får se hur det går. Ska också scanna med Sbybot, som Tikki sa.

EDIT:

Har kollat lite närmre på processerna och sett att jag har en IEXPLORER.EXE för varje internet flik. Tror inte jag har haft det förut. Hur är det för er andra?

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har det blivit något skumt med datorn. Jag hade ingenting igång på datorn, och så tryckte jag upp aktivitetshanteraren och såg att CPU-användningen låg på 100%! Så jag tänkte att det är något virus eller dylikt som håller på, så jag skulle göra en systemåterställning. Men när jag tryckte på systemåterställningsfliken så fick jag en error där det stog att det var något undantag.

Jag googlade lite och kom fram till att jag kanske måste aktivera systemåterställning. Så jag tog fram "egenskaper" vid "Den här datorn", men när jag skulle trycka på fliken för systemåterställning så krashade datorn. Det händer varje gång jag trycker där. Vad kan felet vara, tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor