Jump to content

Dataköp åt en kompis

SilentViper
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att en av mina kompisar vill ha en ny dator som han vill kunna spela dagens spel på. Och han vill att max priset ska ligga på mellan 5.000-6.000 som max pris för en dator. Det ska vara en spel dator som ska klara dagens spel. Fast gärna lite billigare också.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det så att en av mina kompisar vill ha en ny dator som han vill kunna spela dagens spel på. Och han vill att max priset ska ligga på mellan 5.000-6.000 som max pris för en dator. Det ska vara en spel dator som ska klara dagens spel. Fast gärna lite billigare också.

Vilken perfekt tråd! ;) Slipper jag göra en för min kompis som också behöver en.

Bring it on alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte försöka plocka ihop nån från komplett? För ungifär samma pris tror det är inte läge att köpa en dator åt han från datorbutiken när man har hört saker.

Asså, datorbuytiken är bra till och med billigare ibland. MEN, när det gäller lagerstatus så är dom lika med anal. Dom anger fel tider och visar ingen tydlig status hur ens vara ligger till. Men frakten är snabb, säker och inte så dyr.

Med andra ord, finns varan/varorna på lager så är det inget att oroa sig för.

Men jag kan försöka mig på komplett.se senare om inte någon annan gör det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mod...27-740387C15CF0

Priset kanske är för högt. Jag får ändra om det är så. Komplett är ganska dyra av sig på vissa grejer tyvärr.

Det går att kombinera Komplett och Inet för att få det precis under 6 000 kr inkl frakt. Har ni IQ över 5 så lär ni förstå hur det ska gå till.

Inet.se:

post-848-1226841628_thumb.jpg

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inet

Processor

Chassi

Hårddisk

DVD-brännare

= 2 944 kr inkl frakt

Komplett

Grafikkort

Interminne

Moderkort

= 2 946 kr inkl frakt

Totalt: 5 890 kr inkl frakt.

Det är bara två minnesslots på moderkortet. Om någon vill uppgradera till 4GB minne nu eller senare vore http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=366297 en bättre idé.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämre prestanda och katastrofal butik. Bra jobbat där.

Sämre prestanda, sämre än vad?

Katastofal butik, bara för att du har varit med om en dålig sak angällande denna butik gör den inte dålig för livet. Det är bara idiotiskt att tänka så. Med andra ord för dåliga argument.

Han sa ju också att han ville ha UNDER 6000 om det gick, dom mesta du han anget har varit över.

OCH du borde verkligen lätta på attityden, du är ju lika otrevlig som en talande analhål på en åsne mun :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämre prestanda, sämre än vad?

Katastofal butik, bara för att du har varit med om en dålig sak angällande denna butik gör den inte dålig för livet. Det är bara idiotiskt att tänka så. Med andra ord för dåliga argument.

Han sa ju också att han ville ha UNDER 6000 om det gick, dom mesta du han anget har varit över.

OCH du borde verkligen lätta på attityden, du är ju lika otrevlig som en talande analhål på en åsne mun :)

Jag har bara haft goda erfarenheter av datorbutiken.com, men det var långt innan de fick bekymmer. Jag behöver inte veta mer än det jag läst på SweClockers för att avråda andra från att handla därifrån.

Sämre prestanda än Clemenzas paket med HD4850.

Nu har jag kommit under 6 000 kr.

Attityd? Bara för att jag inte skriver :D:P;):)^_^ så är jag otrevlig? Det är snarare du som varit otrevlig när du nu gjorde personligt påhopp på mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara haft goda erfarenheter av datorbutiken.com, men det var långt innan de fick bekymmer. Jag behöver inte veta mer än det jag läst på SweClockers för att avråda andra från att handla därifrån.

Sämre prestanda än Clemenzas paket med HD4850.

Nu har jag kommit under 6 000 kr.

Attityd? Bara för att jag inte skriver :P;);):)^_^ så är jag otrevlig? Det är snarare du som varit otrevlig när du nu gjorde personligt påhopp på mig. :)

Men du har inte haft problem själv med Datorbutiken? Utan går på andras upplevelser?

Om man skulle göra det så skulle ingen affär bara bra då?

Då är det BARA grafikkortet som du gnällde på? :)

För allt annat jag såg var identiskt, visste inte exakt hur du menar med "sämre prestanda"

Mjo, nu ja, men min poäng var lite där att jag hade ju inte gått över budget gränsen därav paketets uppbyggnad...

Nja, du är otrevlig te.x när man skriver "Har ni IQ över 5 så lär ni förstå hur det ska gå till." och "Sämre prestanda och katastrofal butik. Bra jobbat där." utan någon som helt andledning varför du tycker så.

Sedan så jämnförde jag dig med något otrevligt ja, men jag sa aldrig att du var det.

BTW: Smiles är ju bara till för att andra ska lättare förstå ditt humör/mening med din kommentar, det vet du va?

Nu tillexempel skriver du:

Det är snarare du som varit otrevlig när du nu gjorde personligt påhopp på mig. :D

Antingen så var du glad (inte arg) med den sista smilen eller så var du sarkastisk.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du har inte haft problem själv med Datorbutiken? Utan går på andras upplevelser?

Om man skulle göra det så skulle ingen affär bara bra då?

Då är det BARA grafikkortet som du gnällde på? :)

För allt annat jag såg var identiskt, visste inte exakt hur du menar med "sämre prestanda"

Mjo, nu ja, men min poäng var lite där att jag hade ju inte gått över budget gränsen därav paketets uppbyggnad...

Nja, du är otrevlig te.x när man skriver "Har ni IQ över 5 så lär ni förstå hur det ska gå till." och "Sämre prestanda och katastrofal butik. Bra jobbat där." utan någon som helt andledning varför du tycker så.

Sedan så jämnförde jag dig med något otrevligt ja, men jag sa aldrig att du var det.

BTW: Smiles är ju bara till för att andra ska lättare förstå ditt humör/mening med din kommentar, det vet du va?

Nu tillexempel skriver du:

Antingen så var du glad (inte arg) med den sista smilen eller så var du sarkastisk.

Snälla, ta inte åt dig så förbannat hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, ta inte åt dig så förbannat hela tiden.

Jag har rätt och skriva/säga vad jag tycker, plus det att jag ville veta varför han tyckte mitt paket var så mycket sämre..

Nu tycker jag att vi slår oss ner i en ring och sjunger Kumbaya med Weener på gitarr.

Kumbaya_1062105_0.jpg

Visst :)

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Till dom som ville ha hjälp med paket!

1. Kan eran/era kompisar något om att montera ihop en dator?

2. Har dom något som är återanvändbart så som kanske en dvd-läsare/brännare, ljudkort eller hårddisk???

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor