Jump to content

Vinterkräksjukan!

Vice.
 Share

Vinterkräksjukan!  

58 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Är det sant?

Jag skulle nästan tycka att det var lite läskigt att INTE har gjort det; tänk om dina kräkreflexer är trasiga och sen äter du något giftigt och DÖR?!

Jo. Jag har funderat lite över det, jag vet inte hur pass mycket man psykiskt kan kontrollera det men jag har haft lite manisk fobi mot det sedan en kompis kräktes på tunnelbanan för jättelänge sedan. Samtidigt en hel del tur också.

Jag brukar dricka rimliga mängder alkohol vilket inte har varit någon risk hittills, förutom en gång i somras men då fick jag bara hoppa av tuben.

Aldrig blivit åksjuk, spydde inte på uppvaket när jag opererade mig etc. Någon gång ska väl dock bli den första...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det hjälpa att ha varma kläder?

Ingen aning faktiskt. Man hör ju alltid: "ta nu på dig ordentligt så du inte blir sjuk" Men har hört att man inte blir sjuk av för lite kläder utan av bakterier och baciller.

Men det lät ändå som ett vettigt alternativ när jag skapade pollen. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja och inget.

Jag har inte varit magsjuk på runt 5 år, men jag verkar inte ha någon vettig kräkreflex längre, om jag är grymt full och bara vill spy ut det, så kan jag inte, och om jag är magsjuk så kräks jag inte heller. Det är grymt jobbigt att må skit och inte kunna spy, samt att behöva låsa in sig på toan (det måste ju ut på nåt sätt, min kropp verkar välja det alternativet). Så jag tror att det vore skitjobbigt att få det, men jag tror inte att jag får det, och bryr mig egentligen inte riktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor