mr_tobbe Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Är det sant? Jag skulle nästan tycka att det var lite läskigt att INTE har gjort det; tänk om dina kräkreflexer är trasiga och sen äter du något giftigt och DÖR?! Jo. Jag har funderat lite över det, jag vet inte hur pass mycket man psykiskt kan kontrollera det men jag har haft lite manisk fobi mot det sedan en kompis kräktes på tunnelbanan för jättelänge sedan. Samtidigt en hel del tur också. Jag brukar dricka rimliga mängder alkohol vilket inte har varit någon risk hittills, förutom en gång i somras men då fick jag bara hoppa av tuben. Aldrig blivit åksjuk, spydde inte på uppvaket när jag opererade mig etc. Någon gång ska väl dock bli den första... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Jag har inte haft det sen typ jag var 8år. Men de vore skönt å va hemma en vecka för att spy ur sig lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Är du skrajsen att få det? Har aldrig tänkt på det. Hur skyddar du dig mot vinterkräksjukan? Dricker ren sprit då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Jag fick det på julafton förra året Inte roligt, höll i sig i 5 dagar men jaja, det kommer ju fler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Varför skulle det hjälpa att ha varma kläder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Varför skulle det hjälpa att ha varma kläder? Ingen aning faktiskt. Man hör ju alltid: "ta nu på dig ordentligt så du inte blir sjuk" Men har hört att man inte blir sjuk av för lite kläder utan av bakterier och baciller. Men det lät ändå som ett vettigt alternativ när jag skapade pollen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 "ta nu på dig ordentligt så du inte blir sjuk" Men det lät ändå som ett vettigt alternativ när jag skapade pollen. Vice-logiken - alltid lika logisk, hahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Spy är det värsta som finns, därför är jag ganska skraj för sjukan i fråga. Men som alla vet är inte piller för riktiga män, dessutom så finns det inga piller mot vinterkräksjuka. Men tvätta händerna är funkar bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Har inte haft magsjuka sedan lågstadiet men man är kanske aningen orolig. Om jag skulle få det, behövs inga piller. Man blir förr eller senare frisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_johan Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 har som sagt inte spytt en enda gång sedan 02... har ett tips på en kur 10st hela vitpepparkorn om dagen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Nja och inget. Jag har inte varit magsjuk på runt 5 år, men jag verkar inte ha någon vettig kräkreflex längre, om jag är grymt full och bara vill spy ut det, så kan jag inte, och om jag är magsjuk så kräks jag inte heller. Det är grymt jobbigt att må skit och inte kunna spy, samt att behöva låsa in sig på toan (det måste ju ut på nåt sätt, min kropp verkar välja det alternativet). Så jag tror att det vore skitjobbigt att få det, men jag tror inte att jag får det, och bryr mig egentligen inte riktigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Nej jag har tack och lov inte fått det än. Peppar peppar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Jag har ALDRIG haft vinterkräksjukan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 (redigerad) Varför skulle det hjälpa att ha varma kläder? Är det inte så att om man är kall så blir immunförsvaret sämre? Och då har kroppen större risk att bli infekterat av viruset? Redigerad 21 november, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Är det inte så att om man är kall så blir immunförsvaret sämre? Och då har kroppen större risk att bli infekterat av viruset? Jo, det har jag med hört när jag tänker efter. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Nej, jag oroar mig inte ett dugg. I snitt är jag sjuk runt två dagar om året, då oftast bara någon feber. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts