Vice. Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 (redigerad) Vinterkräksjuka, eller Norwalkinfektion, är en infektionssjukdom som orsakas av virus och innebär en akut mag- och tarminflammation, viral gastroenterit. Symptomen är diarré, kräkningar, muskelvärk och feber. Efter inkubationstiden på 12–48 timmar kommer symptomen mycket hastigt, ofta så fort så att den drabbade inte hinner dra sig undan, vilket ökar risken för smittspridning. Symptomen varar oftast 24 till 60 timmar och vanligen blir man fullt återställd. Vintertiden börjar närma sig och med den, vinterkräksjukan! Hur löser du detta? Vi blev erbjudna vaccin på jobbet men pallade inte ta det. Vote: Nej. Jag får aldrig det. Vote: Inget. Vaccin och piller är för sissies! Redigerad 12 november, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Vote: Nej. Jag får aldrig det. Vote: Inget. Vaccin och piller är för sissies! Vote samma. varken jag eller någon i min närmaste krets har fått det någonsin, vad ska jag vara orolig över. Tycker allt detta hype om vinterkräksjukan är så överdrivet. Jag menar ju, jag vet INGEN som fått det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 (redigerad) Vote: Nej, jag får aldrig det. Har än så länge aldrig drabbats av vinterkräksjukan, men bara för att man säger det nu så kan jag ju lova att det kommer spruta galla och ljummen julmust ur en när den väl kommer... Redigerad 12 november, 2008 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Jag är som en piñata av spyor redan, så jag tror jag redan har fått det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Nej, jag får aldrig det. Annat, vad? Jag tvättar händerna grundligt när jag kommer hem, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Jag är inte orolig. Min bror får det varje år men jag smittas ändå aldrig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Nej, jag får aldrig det. Annat. Tvättar händerna ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Usch, det är bland det värsta jag vet. Och då har jag ändå bara haft det tre gånger; åren 98-99 samt i våras. Visste inte ens att man kunde ta piller och grejer mot det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Nullvote har aldrig haft vinterkräksjukan så jag har inge att oroa mig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Fick det förra året, det var... Minst sagt hemskt, ett öde jag inte önskar många! Visste inte heller att det fanns piller mot det, men jag äter mycket vitaminer, och försöker hålla en god hygien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Nej, har aldrig fått det. Har aldrig varit särskilt orolig över det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 (redigerad) Kienes STAKE också, Dumle post Redigerad 12 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 (redigerad) Vote: Nja, har inte funderat på det där. Vote2:Inget. Vaccin och piller är för sissies! Har aldrig fått det så har ehller ingen rädsla för det, men andra i familjen har inte lika tur. Själv går man runt i jeans, t-shirt och skjorta på dagen och en lite tjockare tröja på kvällen. Redigerad 12 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Nej, jag får aldrig det. ...och av den anledningen har jag inte försökt förebygga det heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Var är alternativet "Nej, det vore inte så farligt?". Jag har haft det förut och det är mest bara skönt att vara hemma några dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Har inte fått det så länge jag kan minnas, och jag bryr mig inte. Jag blir aldrig sjuk så. Visserligen hade jag enorm ränne-skita förra julen, men det var nog av alla köttbullar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Har väl hänt att man fått det nån gång, men inget jag går och oroar mig för! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Har aldrig kräkts sen jag var spädbarn, så nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Har aldrig kräkts sen jag var spädbarn, så nej. Är det sant? Jag skulle nästan tycka att det var lite läskigt att INTE har gjort det; tänk om dina kräkreflexer är trasiga och sen äter du något giftigt och DÖR?! --- Jag har aldrig åkt på vinterkräksjukan vad jag vet, men får ändå lite rysningar när jag läser om den sen magsjukan jag hade för några månader sen. Höll bara i sig i en dag men det var massa jobbiga omständigheter. Bodde hos mina kusiner för tillfället men flyttade till min egna lägenhet just den här dagen, föräldrarna var här och hjälpte till så det funkade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Nej, jag har aldrig fått det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts