Hultenius Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Ett problem med att ha ett öppet forum är att känslig information (fullständiga namn, ”opassande” åsikter, adresser, bilder etc) ibland hamnar i händerna på stora sökmotorer som Google - och stannar där även om vi tar bort informationen från forumet. För att lösa detta problem har en ny och ganska unik extratjänst skapats. Men hjälp av denna kan alla medlemmar radera en adress från Googles index/månad, helt gratis! Skulle du behöva ta bort fler länkar, kontakta en moderator, de kan ta bort några till. Begränsningen finns där eftersom det är direkt negativt för forumet att ta bort värdefulla inlänkar. Dessutom är det en manuell process att kontrollera och skicka in alla adresser till Google varje månad. En sak till, bara medlemmar som registrerat sig innan oktober kan använda tjänsten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 ojdå, bra jobbat! Men, om jag tex väljer att länka till en tråd, Behöver gizmo med länka till den eller ska man bara länka till själva posten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Äntligen kan The Dude slippa snokande lärare! Själv har man varit ganska försiktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 ”opassande” åsikter --- Bra stuff, iofs brukar jag vara försiktig men det kan vara bra att ha iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 9 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 ojdå, bra jobbat! Men, om jag tex väljer att länka till en tråd, Behöver gizmo med länka till den eller ska man bara länka till själva posten? Skriv in exakt samma adress som visas hos Google. Om länken hos Google är www.gtasajten.com/forum/index.php?act=Print&client=printer&f=xx&t=yyyyy så ska exakt samma adress matas in. Kan tänka mig att länkarna ofta går till specifika sidor i trådarna, iaf när det gäller de större trådarna. Ska väl också klargöra att det inte går att ta bort saker som inte redan finns från Google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2008 Äntligen kan The Dude slippa snokande lärare! Själv har man varit ganska försiktig. Hela den tråden är ju nu mera raderad så det är rätt lugnt. Men bra funktion! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Så man kan i princip rensa vilken utav alla sidor på gtasajten så de inte kommer upp på google? Tycker i och för sig inte detta är allt för nödvändigt när det bara gäller google. Då ska jag stoppa Gizmos profil så han inte får många träffar Nej, har redan använt den till annat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2008 Så man kan i princip rensa vilken utav alla sidor på gtasajten så de inte kommer upp på google? Tycker i och för sig inte detta är allt för nödvändigt när det bara gäller google. Då ska jag stoppa Gizmos profil så han inte får många träffar Nej, har redan använt den till annat ".... en manuell process att kontrollera och skicka in alla adresser ...." Eftersom Hultan den store kontrollerar länkarna först så tillåter han nog inte vad som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts