Jump to content

Windows Vista vs Win XP vs Linux vs MAC OS

Alle090
 Share

Ännu en gång vad väljer du?  

51 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Null Vote. Kör lite blandat.

På stationära datorn (Gaming) kör jag XP Pro SP3.

På laptopen som är en MacBook har jag Mac OS X Leopard.

På serverburken som står i garderoben har jag FreeBSD 7.0

Det OS jag är mest nöjd med är FreeBSD, varken GNU/Linux, någon form av Windows eller Mac OS X har funkat lika smidigt och stabilt som FreeBSD för mig.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så, har fått mina minnen nu. en jävla historia ska jag säga:

Först beställer jag minnena från datorbutiken, all går fint, måsta ha fått dom 2 sista paret i lagret. Men efter 4 dagar i lagret (dom "behandlades") misstänker jag att något är fel. Så jag först mailar jag men inget svar,

dagen efter ringer jag och får höra att deras packingas lager låg efter med 2 veckor. Så med andra ord: Odrar från 2 veckor tillbaka låg och väntade på packing.

Jag bad dom avbeställa oder så jag kunde köpa mina minnen i en affär istället (webhallen i Stockholm). Mannen i luren sa att det kunde dröja 1-3 bankdagar innan jag skulle få tillbaka pengarna (ca 534 kr totalt).

Jag väntar otåligt i 3 bankdagar.

Men på den tredje dagens slut märker jag till min förvåning att jag fått in det dubbla värdet, alltså har datorbutiken skicka mig 2*534 ca 1060 kr.

Nu sitter jag än och grubblar om jag borde säga till eller om jag ska vara tyst och behålla pengarna.

Jaja, åter till historian.

så med pengarna åter i fickan så åker jag in på onsdag-kväll och köper mina minnen, samt fick se den långa kö inför WOW:WOFK.

På väg hem trött F*N (ca 19:00) och mörkt ute. Väl hemma så börjar jag sätta upp allt och installera.

Tyvärr har jag ingen SATA enhet så jag måste koppla bort en hårddisk för att kunna koppla in dvd-läsaren, Lite taskigt men men.

Så när jag mitt i natten sätter in dvd-skivan med Vista så hadde jag lite glödje. MEEEeeeennn....

Så skiter det sig, efter att "Loading Windows files" så stannar allt upp. Inget har hängt sig men inget händer, Bara läsaren som står och brummar och hdd led lyser.

efter att ha försökt bränna om så misstänker jag min dvd-läsare, så nu när jag kommer hem så ska jag pröva att använda min server dvd-läsare.

Men men...

Får återkomma när jag fått in VISTA

EDIT:

Fick innan mail från dator butiken som var svar ifrån det gammla mailet som jag skickade först. Även det var *2. Så jag misstönkar att allt datorbutiken skickar ut skicas dubbelt, eller iallafall fick jag det både på pengar och mail...

Bytte till servers dvd-läsare och installationen gick som smort. Så ny är allt installerat och fräsh. Måste säga att jag känner mig glad nu när allt annat funkar perfa.

Stör mig dock att 29 % av minnet används i IDLE av en indexering tjänst...

Blir nog leta reda och stänga av.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor