Alle090 Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Ska få in 2 extra gb till mina 2 gb här hemma. Men jag fundrerar på att skaffa Vista Ultimate. Men som sagt har jag hört mycket trubbel om det, även efter SP1. Själv är jag jävligt skeptisk emot Windows vista p.g.a alla fel som sägs flyga här och där. Så för att inte vara för mycket ego skapar jag denna poll. Vilket OS Gillar ni mest Ni får gärna svara på min fråga också, vilket OS borde jag ha? - Gaming - CAD Även då det bara så emellan Win XP och Win Vista för mig så får ni gärna komma med kommentarer.. Och ja, jag vet att det finns en annan sådan här tråd fast den är gammal tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Ubuntu är jävligt bra, tyvärr så måste man använda wine om man vill spela spel.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Vill du köra spel på din dator rekommenderar jag Xp Xp pro Surfa/annat skit Vista _ Själv har jag vista, visst det går bra o köra spel men XP är mer 'spelvänligt'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Windows XP är mycket bättre än Vista! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Ubuntu är jävligt bra, tyvärr så måste man använda wine om man vill spela spel.. +1 Vill du köra spel på din dator rekommenderar jag Xp Xp pro Surfa/annat skit Vista _ Själv har jag vista, visst det går bra o köra spel men XP är mer 'spelvänligt'. Fattar inte varför du tycker man ska ha vista om man ska surfa och annat 'skit'. ska man surfa så är garanterat linux bäst, ska du hålla på med annat tex bilder etc så är MAC bäst. vista är bara sämst! Redigerad 3 november, 2008 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 +1 Fattar inte varför du tycker man ska ha vista om man ska surfa och annat 'skit'. ska man surfa så är garanterat linux bäst, ska du hålla på med annat tex bilder etc så är MAC bäst. vista är bara sämst! Linux är sämsta os jag någonsin haft. Mac är OKEJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Jag har fastnat hårt för Mac OS X. Har en partition med Windows XP Pro också för spel, och tycker faktiskt att det är bra på det sättet eftersom jag spelar mindre nu till förmån för nyttigare saker, men fortfarande har möjligheten till det då och då. Vi har Vista på en dator hemma men gillar inte det alls. Det är fult, klumpigt och strular mycket. Redigerad 3 november, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Finns inget mer att säga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Har alltid kört med XP Pro, men nu har jag Vista. Och jag trivs! Finns massa smarta funktioner, och jag har hittills inte stött på något problem med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Windows XP är mycket bättre än Vista! Har du använt Vista? Finns inget mer att säga... Ord Bilder. You have moved the mouse. Windows XP must be restarted for the changes to take effect. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Vet inte riktigt nått i Vista som är nytt o bra förutom massa lull lull.. XP FTW! hoppas på Windows 7, till dess, XP! <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Linux är sämsta os jag någonsin haft. Mac är OKEJ. troligen för att du inte fattade ett skit? yeah. vista är en flashig mall för ett enormt för stort operativsystem, jävla sellouts det är vad windows är! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Well, Windows XP Pro är skiten, så äre bara, Vista är bara en massa onödigt "lull lull" som någon annan så fint beskrev det. Annars, funkar Linux väldigt bra, om man bara orkar ställa in allt som man vill ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Finns inget mer att säga... Har alltid kört med XP Pro, men nu har jag Vista. Och jag trivs! Finns massa smarta funktioner, och jag har hittills inte stött på något problem med det. Vista är ett underbart operativ system... Snyggt, bra och härligt... Men som vi sa några stycken om man provar vista på en dator som inte klarar av helt ut så är det inget bra... Ska man ha vista ska man ha en data som klarar det också, annars kan jag hålla med om att det är lite halvt dåligt men vista är extremt bra... Både för spel och allt annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Jag ler lite när jag tänker tillbaka på den där gamla schacktråden. Jag ser fortfarande ingen mening med att byta till Vista, har svårt att se vad jag i mitt användande vinner på det. Verkar fortfarande inte finnas något konkret exempel från användarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Mjo, har funderat på vad jag vinner på att skaffa Vista Som jag ser det: + DX 10 utan krångel (Kan inte lira BF2 med DX 10 FIX3 till XP, ett av några spel) + Fräsht + Dom nyaste supporten för nätverks komponenter (Leker oftas med servrar och skit emellan klienter och servrar (Win 2008 server STD)) - Rädd för att MÅNGA spel kommer vara ospelbara p.ga DX10 - krash? Läser redan på första sidan en som har problem. I och för sig så finns det väl alltid något fel - Samtidigt rädd för att komponenter som t.ex har med servrarna att göra failar (Har mycket problem med min Win 2008 STD server när det gäller FPT te.x) Mer ser jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Fattar inte varför du tycker man ska ha vista om man ska surfa och annat 'skit'. ska man surfa så är garanterat linux bäst, ska du hålla på med annat tex bilder etc så är MAC bäst. vista är bara sämst! Err, va? Kanske om man har en dålig dator... Har du en hyfsat ny dator är det ju Vista du ska köra på för spel. Jag har varit jättekritisk mot Vista, men det är inget fel alls på det, faktiskt. Det har inte krånglat en enda gång för mig. Det finns ett par smarta, nya funktioner men inget som riktigt motiverar det; det som fick mig att uppgradera var emellertid DX10. Alle090: Jag är inte helt säker på vad du pratar om när du menar att spel skulle bli ospelbara med DX10. De nya spelen körs i DX10, de gamla i DX9. Det går även att spela DX10-spel i DX9 i Vista om man skulle vilja det. Redigerad 3 november, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 (redigerad) Alle090: Jag är inte helt säker på vad du pratar om när du menar att spel skulle bli ospelbara med DX10. De nya spelen körs i DX10, de gamla i DX9. Det går även att spela DX10-spel i DX9 i Vista om man skulle vilja det. Jo, det förstår jag, men jag har hört att vissa DX9 spel inte har startat och andra mindre grafik buggar. Men annat än det har jag inte hört. Jag har alltid varit kritisk emot Vista men då ser jag ju INTE ifrån en vanlig användares syn utan ifrån teknikernas syn och andra server relaterade problem.. Blir nog Vista ändå.. Redigerad 3 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Err, va? Kanske om man har en dålig dator... Har du en hyfsat ny dator är det ju Vista du ska köra på för spel. Jag har varit jättekritisk mot Vista, men det är inget fel alls på det, faktiskt. Det har inte krånglat en enda gång för mig. Det finns ett par smarta, nya funktioner men inget som riktigt motiverar det; det som fick mig att uppgradera var emellertid DX10. Alle090: Jag är inte helt säker på vad du pratar om när du menar att spel skulle bli ospelbara med DX10. De nya spelen körs i DX10, de gamla i DX9. Det går även att spela DX10-spel i DX9 i Vista om man skulle vilja det. What he said. Äckligt att läsa alla dessa "Vista suger", "Vista är det sämsta som finns". Har någon av er använt vista alls själva, mer än 5 minuter på polarens dator? Jävla XP fanboys hela bunten. Har du en dålig dator så är Vista inget för dig, thats it. På samma sätt som du inte kan spela Crysis på höga inställningar kan du heller inte använda Vista fullt ut. Allt skitsnack om Vista är helt obefogat. SP1 fixade mycket "fel", SP2 är på bordet redan.. Jag ska inte säga att jag är såld på Vista redan, men på den korta period jag suttit med vista har jag aldrig hittat några fel eller brister. Det tar ett litet tag att konfa vista som man själv vill ha det, och att få ihop det nya sättet att navigera sig. Att vista också skulle vara ospeldugligt är skitsnack som heter duga. Jag har inte haft problem med något spel jag spelat på vista än, och om det är något som är tokigt så finns det grejer som fixar det på ett knapptryck (64-bitars Vista hade något problem med Crysis, allt som behövdes var en fix, och det funkar perfekt nu). T: Varför finns inte ME med i liknande windows? ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BlackJack Skrivet 3 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2008 Kör på vista! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts