Boomer Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Sheeenare GTASajtare! Har tröttnat på min nuvarande dator och vill ha en ny. Bör få runt 7000 för den jag har nu så det är vad jag har som budget. Så, som sagt. Om ni skulle kunna hjälpa mig välja ut bra delar för den summan pengar vore det jätte trevligt. Det enda som är ett måste till den nya burken är ett P182 chassi. Resten får ni gå hur crazy som helst med. Lycka till och tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 (redigerad) Sheeenare GTASajtare! Har tröttnat på min nuvarande dator och vill ha en ny. Bör få runt 7000 för den jag har nu så det är vad jag har som budget. Så, som sagt. Om ni skulle kunna hjälpa mig välja ut bra delar för den summan pengar vore det jätte trevligt. Det enda som är ett måste till den nya burken är ett P182 chassi. Resten får ni gå hur crazy som helst med. Lycka till och tack på förhand. Muahahahahaha, AS I SAID!! NO ONE CAN ESCAPE P182!!!!!! http://img2.mysmiley.net/imgs/smile/mad/mad0055.gif http://img2.mysmiley.net/imgs/smile/mad/mad0055.gif Men anyway, något önske mål så som quad, Intel/AMD? ATI/nVidia? något spel som ska klaras? och har du OS? + något du kan återanvända? I really loooovve questions! Redigerad 2 november, 2008 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 (redigerad) Tyyyyyyyp: http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?d...ta&k=545841 Jag lunkar in på någon butik när du har återkommit med lite mer specifikt, om du kan återanvända nånting osv. Edit: kommer inte att fungera om man ska handla från en butik. Bästa alternativet jag kommit på hittills: Asus P5Q Pro från Komplett HD4850 från Komplett Corsair 2GB PC6400 från Dustin Core 2 Duo E7300 från Dustin Western Digital 640GB från Dustin Antec P182 från Dustin Corsair VX450W från Inet = 7 163 kr inkl frakt (från alla ställen då) Spara ett par hundralappar genom att nedgradera moderkort och hårddisk och lägg dem på Core 2 Duo E8400 och/eller kraftigare nätagg. Finns en drös av moderkort med P43 och P35 på Komplett man kan välja för mindre pengar. Redigerad 2 november, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 (redigerad) Hm. Jag har inget som kan återanvändas förutom OS, DVD-brännare och ett tiotal PATA-diskar. Fast, vad är det man ska ha när det gäller processorer idag? AMD eller Intel? Antar att det förtfarande är Intel som gäller. Vad sägs om denna setup då? De där 500kr extra är egentligen inga problem. Redigerad 2 november, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 (redigerad) Intel gäller, ja. Allting i lager till bättre pris från en bättre leverantör. Större hårddisk (640GB mer prisvärt) men lite klenare nätagg. Jag driver Core 2 Duo, HD4870, 4GB, tre hårddiskar och separat ljudkort med 520W (Corsair), så mer watt behöver du inte. Såg nu att du valt Dominatorminnen. Finns det någon anledning? De 'vanliga' klockar bra också. Du kanske får bäst paket genom att ta två butiker? Dustin har billig frakt. Redigerad 2 november, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Intel gäller, ja. Allting i lager till bättre pris från en bättre leverantör. Större hårddisk (640GB mer prisvärt) men lite klenare nätagg. Jag driver Core 2 Duo, HD4870, 4GB, tre hårddiskar och separat ljudkort med 520W (Corsair), så mer watt behöver du inte. Såg nu att du valt Dominatorminnen. Finns det någon anledning? De 'vanliga' klockar bra också. Du kanske får bäst paket genom att ta två butiker? Dustin har billig frakt. Alltså, jag tog bara första bästa sidan som hade två av de delarna jag ville ha. Men tydligen så hade Dustin det också. Fast det där verkar vara ett annat moderkort, eller har jag fel? Fast som sagt, man kan ju beställa från två. Anledningen till att jag valde Dominatorminnen var för att dom ska tydligen vara svala. Och dom där Corsairminnena har jag nu och dom blir lite för varma för min smak. Så, 520W duger bra alltså. Hm. Tack så mycket. Återkommer senare med lite fler frågor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Ett Corsair 450W skulle också fungera bra utan problem, men det är klart att det känns lite mer framtidssäkert med ett högre wattantal. Ska du inte köra två 4870X2 i CF så kommer det egentligen att fungera prima. Räkna inte med att kunna använda mycket IDE. Mitt moderkort (P5Q Pro) hade bara ett IDE-uttag och det fungerade inte ens ordentligt, så det slutade med att jag gick och köpte ett gäng med SATAgrejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 P5Q-E kortets IDE funkar utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Hm. Sitter här och funderar på vilken processor jag ska ta. E7300 är väl den som är mest troligt. Fast den är långsammare än E6750, minimalt, men fortfarande långsammare. Men E7300 använder 45nm teknik istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 Hm. Sitter här och funderar på vilken processor jag ska ta. E7300 är väl den som är mest troligt. Fast den är långsammare än E6750, minimalt, men fortfarande långsammare. Men E7300 använder 45nm teknik istället. Skulle gå med E7300, Du kan enkelt klocka upp en halv ghz utan att ändra på värmen för mycket samtidigt som 45 nm ÄR svalare. BTW: Du använder Intels kylning eller en egen köpt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 november, 2008 (redigerad) Skulle gå med E7300, Du kan enkelt klocka upp en halv ghz utan att ändra på värmen för mycket samtidigt som 45 nm ÄR svalare. BTW: Du använder Intels kylning eller en egen köpt? Jag kommer att köpa nya kylare senare både till processor och grafikkort. Men E7300 it is. Redigerad 2 november, 2008 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts