Febbos Skrivet 15 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Tipset igår gick inge vidare. Mitt tips hade gått in om inte Leverkursen släppt sin 3-0 ledning ^-^. Några av dagens tips finns nu i bloggen http://www.metrobloggen.se/tipshornan Lördagens tips finns nu att läsa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Febbos Skrivet 18 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Som att prata med sig själv när jag skriver här men Rochdale- Barnet 1 (1.50) Rochdale spelade mot Barnet för 10 dagar sedan på bortaplan och då blev det 1-1. Då saknade Rochdale flertalet spelare som var avstängda/skadade som nu är tillbaks. Barnet saknar sin unga talang Ioan Ogogo som är lånad från Arsenal och detta är ett tungt offensivt avbräck. Det kan hända att Barnet roterar en del i truppen också efter den tunga 4-0 förlusten på hemmaplan mot Notts County. Rochdale har sänkt priset på sina biljetter inför den här matchen och publiken lär strömma till. Mycket talar för Rochdale och jag provar 1.50. Bahrain- Australien 2 (1.80) Klart spelvärt odds på Australien här. Bahrain är inget bra lag medans Australien är underskattade. Det finns styrka i Australien med spelare som Tim Cahill och Harry Kewell. De leder just nu gruppen på 6 poäng medans Bahrain bara kämpat ihop 1. Den poängen kom mot Qatar (som Australien slog med 4-0). Bahrain saknar 4 ordinarie spelare i startelvan medans Brett Emerton inte kommer spela för Australien. Jag tror på Australien här och det har inget att göra med mitt ursprung . Det enda som talar för Bahrain är att de behöver poäng för att inte vara helt borta ur leken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Vilket är ditt ursprung? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Febbos Skrivet 18 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2008 Vilket är ditt ursprung? Min pappa är Australiensare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Febbos Skrivet 19 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2008 Dagens En hel del matcher på schemat idag. En hel del bandy och ishockey som jag skippar. Jag är ganska säker på att lag som Vetlanda, Sandviken, AIK, Edsbyn med flera vinner men jag är ingen höjdare på att skriva om sådant där mina kunskaper brister . Riktar in mig på fotbollen istället . Skippar de "säkrare" matcherna och provar några drag Ukraina- Norge 1 (1.90) Här ser jag värdet i en hemmavinst. Norge har inte vunnit på väldigt länge medans Ukraina slåss med Kroatien och England i gruppen. Det här är dock en träningsmatch och det är en helt annan sak. Norge saknar Carew inför den här matchen och det är ett tungt offensivt avbräck. Ukraina saknar spelare som Shevchenko och Voronin men faktum är att Shevchenko är lite som Zlatan i landslaget. Han är inte sig själv och bidrar inte med alltför mycket. Norge har inte vunnit på bortaplan i år än och jag provar 1an. Nordirland- Ungern 2 (2.90) Den här matchen kommer knappast bli något ögongodis. Två kämpande lag som är ungefär på samma nivå. Ungern har två raka vinster i gruppen mot lite sämre lag men de kämpade bra mot Sverige!. Nu ställs de mot Nordirland som vunnit 1 av sina 5 senaste (4-0 hemma mot San Marino). Nordirland saknar 3 försvarare och detta är självklart en stor nackdel mot Ungern som brukar måla minst 1 gång varje match. Jag testar 2an Spanien-Chile 1 (1.40) Testar favoriten Spanien. Spanien har ett grymt lag som troligtvis kommer domineras av de lite yngre idag. Men spelare som Cazorla, Llorente och Juan Mata är knappast amatörer. Det finns även en chans att Torres spelar från start. Chile ska dock underskattas!. De slog Argentina hemma senast och har ett intressant lag. Villareals Matias Fernandez och Blackburns Villanueva spelar tillsammans på mittfältet. Spanien har en grym form och deras "B" spelare skulle platsa i vilket landslag som helst. Förövirgt så vann Australien med 1-0 mot Bahrain efter ett sent mål av Mark Bresciano . Over and out // Pierre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Febbos Skrivet 20 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 7 av 7 matcher satt igår Bild nummer 4a uppe i bloggen nu ^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Febbos Skrivet 21 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Morgondagens topptips finns nu att läsa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts