Plaisir Skrivet 30 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2011 Det känner du och/eller din handledare bäst själva. Men jag kan säga att jag inte gärna hade gett mig in i en rondell med bara några få körtimmar bakom mig. Fast är det en enfilig och inte så vältrafikerad rondell så är det visserligen inte någon avancerad manöver. Sista man ska ge sig in i är i varje fall vallarondellen. Huga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2011 Sista man ska ge sig in i är i varje fall vallarondellen. Huga! Nej? Landsväg står det i teoriböckerna i alla fall... Jag körde privat tills jag kunde kopplingen utan och innan, sedan efter det körde jag med bilskolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2011 Sista man ska ge sig in i är i varje fall vallarondellen. Huga! Nog för att den är stor, men den är ju filuppdelad så det är ju inte speciellt svårt att veta var i rondellen man ska köra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 30 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2011 Nog för att den är stor, men den är ju filuppdelad så det är ju inte speciellt svårt att veta var i rondellen man ska köra. Beror väl kanske lite på vart man ska. Nu när man kört ett tag är den inga problem. Men i början när man skulle tänka på att inte ligga fel när man kör förbi själva valla avfarten va den ett helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 31 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2011 Kallt idag, visst ser det inbjudande ut? http://img703.imageshack.us/img703/6229/dsc5668.jpg http://img10.imageshack.us/img10/6407/dsc5669o.jpg Nu ska jag ut och sladda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Måste ju få skryta lite med att man klarade lappen idag! Teoriprovet kl 9 och uppkörningen 11. Naild it! 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Måste ju få skryta lite med att man klarade lappen idag! Teoriprovet kl 9 och uppkörningen 11. Naild it! Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Måste ju få skryta lite med att man klarade lappen idag! Teoriprovet kl 9 och uppkörningen 11. Naild it! Enormt grattis till dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 13 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2012 Gratulerar! Great feeling isnt it? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2012 Yeah skön känsla som fan, ute själv första gången idag och trodde det skulle kännas värre, men gick hur bra som helst. Lite osäker på vart och hur man får parkera men men gick bra. Fick låna en kärra idag av en tjejkompis som hon inte använder alls. Så jäkla soft! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2012 6 tvåor på besiktningen idag. Dags att köpa ny bil nu då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 18 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2012 6 tvåor på besiktningen idag. Dags att köpa ny bil nu då. Gick inte mycket bättre för mor min. 7 st tvåor (varav två fixade jag idag). Själv köper jag ny bil imorgon, och hon är intresserad av att köpa min, så det löser sig. Hoppas du hittar någon ny och fin snart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 Ett steg närmare! Två prov kvar, båda görs nu på onsdag. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 Ett steg närmare! Två prov kvar, båda görs nu på onsdag. Enormt grattis och ett lika stort lycka till åt onsdag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 Ett steg närmare! Två prov kvar, båda görs nu på onsdag. Gött. Vilka prov är det man måste göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2012 Gött. Vilka prov är det man måste göra? Kartprov, säkerhetsprov (och beteende. Lite om kroppen, knoppen, miljön och grejer) samt ett prov på trafiklagen/yrkestrafiklagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Enormt grattis och ett lika stort lycka till åt onsdag! Tack så mycket! Gött. Vilka prov är det man måste göra? Kartprov, säkerhetsprov (och beteende. Lite om kroppen, knoppen, miljön och grejer) samt ett prov på trafiklagen/yrkestrafiklagen. Gof svarade alldeles ypperligt på frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Jag har hört av vissa taxiförare att lokalkännedom inte är lika viktigt nu för tiden, pga GPS och liknande. Stämmer detta? Låter ju helt sjukt i så fall. Vad händer när tekniken strular? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 mars, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2012 Jag har hört av vissa taxiförare att lokalkännedom inte är lika viktigt nu för tiden, pga GPS och liknande. Stämmer detta? Låter ju helt sjukt i så fall. Vad händer när tekniken strular? Jag har en gammal klasskamrat som rattar en taxi i en stad han flyttade till pga. att han fick jobbet. Så det känns inte som någonting som utesluter anställning direkt. Sjukt vet jag inte om jag tycker att det är, men nog skulle jag bli besviken om jag satte mig i en taxi där chauffören inte känner till åtminstone en huvuddel av staden (självklart förväntar man sig inte att någon ska kunna varenda gatuhörn utantill). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts