aikjonas12 Skrivet 25 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2011 (redigerad) Känner mig redo att köra upp nu. Men när man loggar in på körkortsportalen visas bara två tillfällen. Jag vill helst köra upp i Norrtälje, men det går inte att välja. Går det att välja plats? Det är bara Stockholm city och Nyköping som kommer upp när jag söker inom Stockholms län (Fråga inte mig varför Nyköping, som ligger i Södermanlands län dyker upp). Edit; det ordnade sig när man klickade sig vidare. Redigerad 25 maj, 2011 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 . Hinner förmodligen med uppkörning och teoriprov innan maj är slut också. Heja mig. check! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 Känner mig helt klar för uppkörning och prov nu också. Ska ta och boka uppkörning och prov imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 (redigerad) Körkortet väntas väl innan året är slut då jag måste spara undan en viss del varje månad räknat ut att 12 tusen bör räcka med körkorts paket och annat som man måste lägga till. Så fort jag får pengar blir det ner till trafikskolan och skaffa körkortsboken sen körkorts intyget. Hur länge pluggade ni innan ni körde upp och sånt där? Och för er som inte har kört bil förut och när ni skulle ut och köra första gången med trafikskolan hur var det för er? Och vad bör man tänka på då? Redigerad 31 maj, 2011 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 (redigerad) Känner mig helt klar för uppkörning och prov nu också. Ska ta och boka uppkörning och prov imorgon Boka nu istället. Det är oftast förbannad väntetid på sommaren och våren!' @silentviper: Första gången jag körde upp tog jag tre lektioner, men jag körde mycket hemma. Innan den senaste gången, inga lektioner alls. Jag tog inte heller några teorilektioner, utan förlitade mig på Bonniers och TEO. Redigerad 31 maj, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 31 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2011 Boka nu istället. Det är oftast förbannad väntetid på sommaren och våren!' @silentviper: Första gången jag körde upp tog jag tre lektioner, men jag körde mycket hemma. Innan den senaste gången, inga lektioner alls. Jag tog inte heller några teorilektioner, utan förlitade mig på Bonniers och TEO. Har tappat bort min "personliga kod" som man fick tillsammans med sitt körkortstillstånd. Så beställde ett förra veckan och trodde jag skulle få det idag men har inte kommit Silentviper: Jag har kört väldigt mycket hemma sen jag var 16. tog min första körlektion för någon månad sedan och tyckte inte det gav ett skit, kunde lika gärna slänga bort 450 kr -.- Inför provet har jag tänkt mig o förlita mig på bonnier trafik skola och körkortsboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 1 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2011 Har nu beställt hem papper för körkortsintyget men jag har en fråga det kommer kosta 220kr för att skicka in kan man då välja skicka in nästa månad? För jag vet inte hur min ekonomi ser ut denna månad. Eller kommer jag få hem nå påminnelse avgift? Alltså menar om man kan skicka in alla papper nästa månad eller slutet av denna månad och betala efteråt man har skickat in hoppas ni förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 1 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2011 Känner mig redo för uppkörning och prov nu så igår satte jag mig vid datorn och såg att nästa lediga tillfälle fanns redan nästa vecka. Då blev jag nervös och stängde av datorn och gick o la mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 19 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2011 Varför har dom 5 st kontroll frågor på teori provet? varför tar dom inte bara 65 frågor och kör med dom? sry för dubbel post Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 19 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2011 Varför har dom 5 st kontroll frågor på teori provet? varför tar dom inte bara 65 frågor och kör med dom? sry för dubbel post Några är väl nya frågor de testar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 20 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2011 (redigerad) Yey, var orolig för kunskapstestet. Hade inte pluggat speciellt flitigt (igår kväll typ) men klarade det i alla fall med 86% rätt. Använde Körkortsboken och appen "iKörkort". Uppkörning imorgon. Redigerad 20 juni, 2011 av aikjonas12 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 21 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2011 Uppkörning om knappt två timmar. Har en liten fundering. När man gör yttre säkerhetskontroll och ska slå på parkeringsljuset, ska bilen då vara helt avstängd eller måste man vrida nyckel 1 eller 2 steg? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2011 Hur gick det? =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 21 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2011 Lillebror nådde moppeåldern för två månader sen - redan kört flera gånger och läser en lärobok. Jag fick börja övningsköra förra året - inte förens i år jag fixade tillstånd, gjorde syntest och led igenom en introkurs. That's it. Det här med att få tummen ur alltså. Ingen av mina styrkor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2011 Hur gick det? =D Fail! Kontrollanten tyckte framför allt att jag körde för snabbt förbi en korsning. Bokat ny tid i mitten augusti. Hoppas det går bättre då. Får gärna vara bra väder också, eller i alla fall inte störtregn som idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 22 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2011 Fail! Kontrollanten tyckte framför allt att jag körde för snabbt förbi en korsning. Bokat ny tid i mitten augusti. Hoppas det går bättre då. Får gärna vara bra väder också, eller i alla fall inte störtregn som idag. Körde du likadant som mig eller? Fast här var det inget regn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2011 Körde du likadant som mig eller? Fast här var det inget regn. Det suger! Hade nog kuggat även om det inte regnade, men det gjorde allt ändå lite jobbigare (det var verkligen skyfall stundtals). Framför allt när jag skulle backa runt hörn. Det gick förvisso bra (inga anmärkningar) men jag såg knappt något i sidobackspeglarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 22 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2011 Nu i dagarna har jag haft körkort i snart två månader, frihetskänslan är total! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 29 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2011 Står att på onsdag när jag har uppkörning så ska det spöregna -.- Är det något speciellt man ska tänka på då som är lätt att bli underkänd på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 29 juni, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2011 Kör inte för snabbt under regn, hellre för långsamt än att ligga på dom hastigheterna skyltarna säger. Det minns jag att min lärare sa, och var extra uppmärksam på saker runtomkring när det regnar. Kan bli extra svårt att se under ösregn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts