Merkky Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Man kan inte sladda med en Golf Variant ...tror jag i alla fall. Får ju inget momemntum what so ever, däcken spinner ju bara på plats. Drog dock lite i handbromsen för första gången idag, men det var ju inte kul heller. Operation: Få föräldrarna att byta till Subaru går nu in i skede två: "Väghållning". Subaru är fina grejer, vi äger en Impreza som är väldigt trevlig på vintern! Köpte precis en ny arbetsbil också, tre dm bredare och en halvmeter längre än våra andra redan väldigt stora arbetsbilar.. Stört irriterande när man har en bredare bil än alla andra, spåren som alla andra lämnar efter sig är för smala för den så det är intressant att köra efter E4an.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Simon bränner 160km/h på E4anSimon blir stannad av civilbil som tar hand om körkortetSimon får tillbaks körkortet från Länsstyrelsen efter en veckaTre månader senare får Simon böter på 4000kr från Polisen Betala böterna, körkortet kvar? Tar dom att jag betalar mina böter som ett sorts erkännande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Simon bränner 160km/h på E4anSimon blir stannad av civilbil som tar hand om körkortetSimon får tillbaks körkortet från Länsstyrelsen efter en veckaTre månader senare får Simon böter på 4000kr från Polisen Betala böterna, körkortet kvar? Tar dom att jag betalar mina böter som ett sorts erkännande? Hur fan kan du inte bli av med kortet?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Hur fan kan du inte bli av med kortet?!? Jag är inte helt säker på detta men jag tror att huruvida man förlorar körkortet eller ej är ganska godtyckligt. Det är ingen specifik gräns utan situationen avgör. Kör du 50 utanför ett dagis när det är 30-gräns tror jag t.ex. körkortet kan ryka. 160 på 110-väg kan ses som mindre grovt. TROR jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 kobbe: Iunno. Jag var förvånad själv, men nu har jag fått ett strafföreläggande i brevlådan. Står bara "Påföljder: Penningböter: 4000KR, ingenting om att kortet är indraget. Dock är det för att det är Länsstyrelsen som har hand om körkortet i fråga, men jag undrar att, om jag betalar in 4000kr, kommer dom att se det som ett erkännande och återkalla körkortet? Jag är inte helt säker på detta men jag tror att huruvida man förlorar körkortet eller ej är ganska godtyckligt. Det är ingen specifik gräns utan situationen avgör. Kör du 50 utanför ett dagis när det är 30-gräns tror jag t.ex. körkortet kan ryka. 160 på 110-väg kan ses som mindre grovt. TROR jag! Det är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Dom kan inte återkalla ditt körkort om du har betalt en bot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2010 Dom kan inte återkalla ditt körkort om du har betalt en bot. Gudarns vad härligt! Ty! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Varför skulle det ses som ett erkännande? Betalar du inte blir det ju värre med andra ord betalar du ju för att du är rädd för att åka på mer Du erkänner ju inte. Du vill bara slippa något extra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Varför skulle det ses som ett erkännande? Betalar du inte blir det ju värre med andra ord betalar du ju för att du är rädd för att åka på mer Du erkänner ju inte. Du vill bara slippa något extra Jag googlade och fick fram någonting på flashback Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2010 Jag googlade och fick fram någonting på flashback Usch då. Men som sagt. Det är ju likadant som vilken räkning som helst. Jag kanske inte tycker det stämmer men jag payar ju för att slippa påminnelseavgifter osv. Sen kan man gnälla i efterhand. Och att man betalt betyder inte att man godkänner att allt stämmer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 1 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2011 Har kommit underfund med vad jag måste äga för bil en vacker dag. Tror faktiskt att det här är min drömbil. Nummer 1. Ford Country Squire 1978. I know, so what, det är ju bara en gammal herrgårdsvagn. Men. Enligt mig är det här världens mest fascinerande bil. Den är 5.73 meter lång, 2.02 meter bred. Med extrasätena i bakluckan nedfälld kan man åka 10 personer i den. Basmotorn var en V8:a på 6.5 liter, men man kunde få en stor 7.7 liters V8 på beställning. Jag tycker att hela bilen är så jäkla häftig, måste fan ha en någon gång. Måste vara helt underbar att köra, även fast bränslekonomin var 2l/mil stadskörning och 1.5 landsväg. Så jäkla tufft! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2011 Var otroligt nära att köra mot rött i förrgår (så nära att jag faktiskt gjorde det ) och jag kan bara inte släppa det! Körde på en gata jag har har kört på hundra gånger förr, skulle svänga höger, hade tokrött men fortsatte likt förbannat. Jag hade alltså börjat svänga innan jag insåg vad fan jag höll på med. Körde inte så fort, så det tog inga tider att få stopp på bilen. Då stod jag med bakdäcken på stopplinjen ungefär. Backade tillbaka på typ en miljontedels sekund och började sedan svära högt och ljudligt inombords. Anledningen till att jag inte kan släppa det (det var ju trots allt en väldigt mild händelse, för jag var inte ens i närheten av att köra på/ bli påkörd av någon) är att jag kan verkligen inte "skylla" på att jag hade fokus på något annat! Visst, jag lyssnade på konversationen som medresenärerna hade men det gör man ju alltid när man kör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Jag fick 51 poäng på mitt teoriprov nu på morgonen............ Ny tid inbokad tills på måndag, känns förjävla surt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 (redigerad) Jag fick 51 poäng på mitt teoriprov nu på morgonen............ Ny tid inbokad tills på måndag, känns förjävla surt! You can do it! ------ Fick min första "Oh my god, jag kommer krocka"-känsla igår. Skulle hem från stan i rusningstid, det var mycket, mycket halare än vad jag trodde och jag underskattade min bromssträcka till framförvarande bil. Men det gick bra, lyckades svänga undan så jag puffade till snökanten på sidan istället, men det var inte många centimetrar kvar mellan våra bilar. Hastigheten var ju låg då det var köbildning, but still. Redigerad 13 januari, 2011 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 Körkort! Äntligen! Fyfan vilken lättnad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 Körkort! Äntligen! Fyfan vilken lättnad! Grattis! Minns ni att jag berättade att jag var 1 poäng ifrån? Jag gjorde om provet, då var jag två poäng ifrån........... Ny tid den 8:e februari...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 Körkort! Äntligen! Fyfan vilken lättnad! Grattis! Nu till den svåra biten, att behålla det Minns ni att jag berättade att jag var 1 poäng ifrån? Jag gjorde om provet, då var jag två poäng ifrån........... Ny tid den 8:e februari...... Oooh, tredje gången gillt, lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 20 januari, 2011 Köper körkorts boken snart antingen nästa månad eller i mars och små övar då jag har TEOs trafikskola på datorn så blir att plugga då och då tills man skriver in sig och allt är fixad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 24 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2011 Jag förlorade oskulden till en herre vid namn Lars-Göran idag, kostade mig 2000:- 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2011 Jag förlorade oskulden till en herre vid namn Lars-Göran idag, kostade mig 2000:- Du postade i fel tråd. Här har du länk till rätt tråd. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts