Vinnie Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 Grattis! Hur lättad blev du? Själv kändes det som att det släpptes en fet tyngd från bröstet. Verkligen, det första jag gjorde var att pusta ut. Så stört skönt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 30 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2010 Hade en liten olycka på en parkering för ett litet tag sen.. Det var en liten nedförsbacke, och blankis gömde sig under en cm pudersnö så föret såg precis likadant ut som det gjorde efter vägen där mitt grepp var helt okej! Svängde in, fick sladd mot en snöhög, försökte gira upp den men då fick jag sladd åt andra hållet, ställde mig på bromsen och gled rakt in i en dragkrok på en annan bil (som stog halvtaskigt till, han stog kanske en halvmeter för långt bak!). Hade sån jäkla tur att jag inte smällde in i bakvagnen på den andra bilen, tog bara på hans dragkrok.. Fronten på min Subaru är dock lite sliten! Man får ganska ordentlig respekt för halkan när man märker hur förrädiskt vinterföret kan vara! Men utöver det så har jag inte varit med om några olyckor alls sen jag fick körkortet den 13onde Oktober, men man märker av att det inte är många som kör enligt det man lär sig på körskolan eller ens följer reglerna.. Synd att vissa ska klara sig på att resten är dugliga till att vika undan från dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Hejsan har en fråga angående lämplighetstyget ska man gå till VV för det eller ska man ringa nå samtal? Min kompis snackade nåt om det och skulle vilja ha hjälp med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Hejsan har en fråga angående lämplighetstyget ska man gå till VV för det eller ska man ringa nå samtal? Min kompis snackade nåt om det och skulle vilja ha hjälp med det. http://www.korkortsportalen.se/upload/bibliotek/informationsblad/100035_affisch_A4_WEBB.pdf Du kan ringa 0771-81 81 81 eller ansöka på internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Fixat körkort idag. Nice. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Oh, kom på att min prövotid gick ut igår. Nu ska här köras! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2010 Fixat körkort idag. Nice. Grattis!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Grattis!! Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 (redigerad) http://www.korkortsportalen.se/upload/bibliotek/informationsblad/100035_affisch_A4_WEBB.pdf Du kan ringa 0771-81 81 81 eller ansöka på internet. Tackar men en sak är det jag inte förstår vilket inte har med länken att gö. Han pratade med sina föräldrar han sa nåt att dem sa att dem skulle ringa skatteverket eller vad det var för att kolla nå? Är det nån som vet varför man gör det? För jag gick in på skatteverkets hemsida kollade runt men hittade inge med det där att gö. Redigerad 7 december, 2010 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Tackar men en sak är det jag inte förstår vilket inte har med länken att gö. Han pratade med sina föräldrar han sa nåt att dem sa att dem skulle ringa skatteverket eller vad det var för att kolla nå? Är det nån som vet varför man gör det? För jag gick in på skatteverkets hemsida kollade runt men hittade inge med det där att gö. Alltså, mina ögon gråter. Jag skojar inte. Gö kan man ju bara inte skriva, det går inte ens att använda det i tal. ---- Halkbanan imorrn. Brum brum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Gö kan man ju bara inte skriva, det går inte ens att använda det i tal. Gö re vell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 7 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2010 Gö re vell. Off-topic, men nej: då är det gör'e (gör det) vell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 9 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2010 Klarade teorin idag. Kändes riktigt härligt! Nu är det bara uppkörningen kvar, som jag måste klara, eftersom väntetiden för uppkörning är så grymt lång nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2010 (redigerad) Tackar men en sak är det jag inte förstår vilket inte har med länken att gö. Han pratade med sina föräldrar han sa nåt att dem sa att dem skulle ringa skatteverket eller vad det var för att kolla nå? Är det nån som vet varför man gör det? För jag gick in på skatteverkets hemsida kollade runt men hittade inge med det där att gö. Vad är det han vill ha? Körkortstillstånd, tidigare lämplighetsintyg eller har han drogat och behöver få sin lämplighet som förare prövad? Det första är så klart hos Transportstyrelsen (körkortsportalen.se). Det andra vet jag inte riktigt var det sköts, men kanske hos förvaltningsrätten (tidigare länsrätten). Redigerad 9 december, 2010 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2010 Vad är det han vill ha? Körkortstillstånd, tidigare lämplighetsintyg eller har han drogat och behöver få sin lämplighet som förare prövad? Det första är så klart hos Transportstyrelsen (körkortsportalen.se). Det andra vet jag inte riktigt var det sköts, men kanske hos förvaltningsrätten (tidigare länsrätten). Nix han har inte drogat nåt då han håller sig ifrån sånt. Men som sagt jag vet ju inte så mycket jag var inte med när han frågade bara att hans föräldrar eller ja inte hans riktiga då. Dem sa iallafall nåt om att de skulle ringa skatteverket/skattemyndigheten eller vad det nu var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 Fy fan för det här väglaget! Det snöar som satan och vägarna är ganska tillkörda. Jag sade till pappsen att vi kunde åka och sladda, jag vill prova med Crown Victorian. Sagt och gjort så tog vi oss till industriområdet, han sladdade lite och jävlar i havet vad halt det är. Sedan stannade för att han skulle skrapa någon ruta och så frågade han om jag skulle prova. Fan jag tvärvägrade, aldrig i helvete att jag kör frivilligt på sånt här underlag, let alone att man sladdar med vilja. Sladda i all ära, men det är på tok för halt, fy fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 Fy fan för det här väglaget! Det snöar som satan och vägarna är ganska tillkörda. Jag sade till pappsen att vi kunde åka och sladda, jag vill prova med Crown Victorian. Sagt och gjort så tog vi oss till industriområdet, han sladdade lite och jävlar i havet vad halt det är. Sedan stannade för att han skulle skrapa någon ruta och så frågade han om jag skulle prova. Fan jag tvärvägrade, aldrig i helvete att jag kör frivilligt på sånt här underlag, let alone att man sladdar med vilja. Sladda i all ära, men det är på tok för halt, fy fan. Var själv ute och sladdade igår, sjukligt skoj. Dock med Landcruisern, så fyrhjulsdriften kämpade emot lite. Men kul var det och sladd fick man! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 Var själv ute och sladdade igår, sjukligt skoj. Dock med Landcruisern, så fyrhjulsdriften kämpade emot lite. Men kul var det och sladd fick man! Det kan jag tro! Dock är jag så sorgligt kass på att köra bil, så jag avstår helst. Dessutom skulle det kännas sådär att dra pappas bil emot en trottoarkant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 Det kan jag tro! Dock är jag så sorgligt kass på att köra bil, så jag avstår helst. Dessutom skulle det kännas sådär att dra pappas bil emot en trottoarkant. Därför tar man det försiktigt och börjar på en stor och öppen yta. Själv brukar jag mest sladda på (stora vägar) högersvängar, då har man den andra sidan av vägen som säkerhet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 19 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2010 (redigerad) Man kan inte sladda med en Golf Variant ...tror jag i alla fall. Får ju inget momemntum what so ever, däcken spinner ju bara på plats. Drog dock lite i handbromsen för första gången idag, men det var ju inte kul heller. Operation: Få föräldrarna att byta till Subaru går nu in i skede två: "Väghållning". Redigerad 19 december, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts