Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Börjar väl snart med körkortet när min ekonomi tillåter mig. Tänkte höra en sak när man inte har övningskört förut är det bara säga det till sin körlärare? Är det så då att man får börja på nån parkering och köra? Vet inte när brorsans bil blir klar om han ens blir det så blir det svårt att övningsköra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar väl snart med körkortet när min ekonomi tillåter mig. Tänkte höra en sak när man inte har övningskört förut är det bara säga det till sin körlärare? Är det så då att man får börja på nån parkering och köra? Vet inte när brorsans bil blir klar om han ens blir det så blir det svårt att övningsköra.

Jadå, de kommer fråga hur mycket du har kört och så utgår de ifrån det och beräknar hur många lektioner du troligtvis kommer behöva ta. Och även om man har kört mycket innan så envisas de med att man ska ägna två lektioner åt krypkörning att starta/stoppa. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadå, de kommer fråga hur mycket du har kört och så utgår de ifrån det och beräknar hur många lektioner du troligtvis kommer behöva ta. Och även om man har kört mycket innan så envisas de med att man ska ägna två lektioner åt krypkörning att starta/stoppa. <_<

Tack för svaret. Väl bara till och spara lite små slantar nu då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar väl snart med körkortet när min ekonomi tillåter mig. Tänkte höra en sak när man inte har övningskört förut är det bara säga det till sin körlärare? Är det så då att man får börja på nån parkering och köra? Vet inte när brorsans bil blir klar om han ens blir det så blir det svårt att övningsköra.

De frågar såklart hur mycket körvana du har sedan tidigare. De skulle aldrig våga släppa ut dig mitt i trafiken innan de är säkra på att du verkligen kan hantera bilen.

Edit: Här var man snabb minsann.

Kebab: Jag behövde aldrig krypköra eller start/stopp-öva. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jadå, de kommer fråga hur mycket du har kört och så utgår de ifrån det och beräknar hur många lektioner du troligtvis kommer behöva ta. Och även om man har kört mycket innan så envisas de med att man ska ägna två lektioner åt krypkörning att starta/stoppa. <_<

självklart att dom gör så, Det är deras körkort och jobb som ryker om du som elev gör något allvarligt fel. plus att det är alltid bra att börja ifrån grunden!

Givande inlägg..

Finns säkert folk som inte betalar något alls så. :)

Nej, jag är inte sur, jag slipper också betala mitt, men man behöver inte skryta över det..

får B, C, CE + massa jeffla massa behörigheter GRATIS! !BIAAATCH :D

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man ha blinkande lampor i bilen? Tänkte pynta baksätet/bakrutan med julbelysning på väg till Dreamhack ;>

Hade en kompis som hade lampor som blinkade "i takt med musiken". Han sa att han blev tillsagd att ta bort de av polis. Om det var för att spela lattjolajban eller om det faktiskt var så vågar jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Jag chansar ;> Lägger troligtvis upp video på hur det ser ut ikväll, om jag får till det på nått bra sätt ;>

Edit: Fan va mycket bättre volvon är på snö/is än vår chevrolet nubira ;> Nubiran är så lätt så när den tappar greppet så verkar de ske på alla hjulen medans volvon kan man styra och sladda runt utan problem ;>

jävla stridsvagn <3

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Jag chansar ;> Lägger troligtvis upp video på hur det ser ut ikväll, om jag får till det på nått bra sätt ;>

Edit: Fan va mycket bättre volvon är på snö/is än vår chevrolet nubira ;> Nubiran är så lätt så när den tappar greppet så verkar de ske på alla hjulen medans volvon kan man styra och sladda runt utan problem ;>

jävla stridsvagn <3

Vad för Volvo har ni?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...