Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

För mig var det rätt segt, jag satt med en massa fjortisar när jag själv är 22 och folk började nästan grina med "de emotionellt starka" inslagen om DD&D. Men bortsett från det så fick man en del vettigt med sig, kunskapsmässigt.

Åh, jag hade typ bara två-tre fjortisar, men istället typ fem människor från Irak som knappt kunde Svenska.. Men utöver det så tycker jag att riskettan var rätt okej! Inte alls lika tråkig som alla får den att låta.

Klarade teoriprovet idag, känns väldigt skönt att ha det bortgjort när det är min svagaste punkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lärde mig knappt en sak som jag inte visste redan, de tre timmarna hade jag hellre spenderat med att stirra in i väggen, hade gett rätt mycket mer.

Yes! Är i princip helt värdelöst :)

Skulle säga samma om halkbanan. Man lär sig knappast någonting, till och med våran lärare sa i princip att vi ändå glömmer bort allt när det väl gäller. Inte blir man bättre på att häva sladd eller så heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes! Är i princip helt värdelöst :)

Skulle säga samma om halkbanan. Man lär sig knappast någonting, till och med våran lärare sa i princip att vi ändå glömmer bort allt när det väl gäller. Inte blir man bättre på att häva sladd eller så heller...

Ang halkbanan kan jag verkligen inte hålla med om.

Låter som att ni hade en dålig lärare isf. För jag och polaren lärde oss väldigt mycket på den tiden vi var där. Och kul var det!

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang halkbanan kan jag verkligen inte hålla med om.

Låter som att ni hade en dålig lärare isf. För jag och polaren lärde oss väldigt mycket på den tiden vi var där. Och kul var det!

Frågan är väl då hur mycket du verkligen får använda i praktiken. Hade jag velat göra bondvändningar och diverse andra saker hade jag like gärna kunnat göra det på fritiden! okej att du lär dig lite men man måste öva rätt mycket för att det ska fastna och vara till nytta...

Att det var roligt har egentligen inget med saken att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är väl då hur mycket du verkligen får använda i praktiken. Hade jag velat göra bondvändningar och diverse andra saker hade jag like gärna kunnat göra det på fritiden! okej att du lär dig lite men man måste öva rätt mycket för att det ska fastna och vara till nytta...

Att det var roligt har egentligen inget med saken att göra!

Vetskapen om att man är rätt körd ifall man får vattenplaning eller måste panikbromsa på halt väglag.

Att då köra mer defensivt för att man vet riskerna. Det är så jag uppfattade halkbanan. Inte att alla ska bli helgrymma på att parera sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu, äntligen, helvetes jävlar fittcp vad skönt!! JAAAA!

Tungt mannen! :D :D :D :D :D

Hur många lektioner blev det allt som allt?

Note to self: Nästa försök på uppkörningen ska vara helt utan 40 graders feber..............

Aww... Bättre lycka nästa gång. (Och krya på dig)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tungt mannen! :D :D :D :D :D

Hur många lektioner blev det allt som allt?

Aww... Bättre lycka nästa gång. (Och krya på dig)

Tack som fan!!

14 lektioner, men eftersom jag hade två dubbellektioner när jag bara jobbade med kopplingen (pappa proppsade på att jag skulle lära mig det av dem, inte honom) så ser jag det som tio. :rolleyes:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis som fan! Har fortfarande inte smält att jag kuggade min första uppkörning. Sitter fortfarande och grämer mig. Klarade du det på din andra?

Tack tack! Ledsen att säga det, men det var min tredje. Failade på ecodriving (stängde inte av bilen när jag väntade på ett tåg som skulle komma) och planering (missade en skylt). Men jag var jävligt okoncentrerad, så länge man fokuserar och ignorerar nervosisteten fixar man det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack! Ledsen att säga det, men det var min tredje. Failade på ecodriving (stängde inte av bilen när jag väntade på ett tåg som skulle komma) och planering (missade en skylt). Men jag var jävligt okoncentrerad, så länge man fokuserar och ignorerar nervosisteten fixar man det.

Okej, härligt ändå, tredje gången gillt! :D Ska fokusera sönder inför min andra uppkörning. Vägrar göra något slarvfel, förra gången råkade jag också missa en skylt men lyckades turligt nog ändå svänga rätt på ren chans... haha. :P Spelade dessvärre ingen större roll för kuggade ju ändå på annat. Börjar bli läbbigt nervös redan men ska fan klara det.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lider med er som måste köra i storstaden! Själv hade man det jävligt lätt (hade 95% huvudlet :blink: ) men sedan så känner man ju till alla gator, lol

Det är därför jag inte övningskör. Jag behöver inget körkort här i stan, vi har ingen bil, och jag räds att köra upp vid Korsvägen klockan fem en eftermiddag. Tyvärr är det ju det bästa stället att köra på egentligen, så att man faktiskt får vara där när det är som värst. Ugh. Inget körkort för min del, på ett par år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...