Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jaså? Tjejen i fråga ville vara 100% på att hon inte kuggar, så jag antar att man kan dra av de sista 10 timmarna.

Antar att Xazzi klarar det på runt 30 lektioner (runt 20k). Om man inte alls kan köra hemma lär det ta några lektioner bara för att lära sig kopplingen och att växla bra.

Jag körde en gång hemma. klarade mig på 6500 kr ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lycka till och våga fan inte komma tillbaka utan kortet!

;)

:(. Gick väl bättre den här gången, fick en trevligare gubbe iaf. Allt gick väl galant förutom att jag gjorde ett par bagatell fel såsom- jag kom inte riktigt upp i 90 på accelerationsfältet - körning mot mål.. två fält gick mot målet, jag körde i den vänstra filen. Efter ett tag kom jag till en rondell som visade att jag skulle svänga vänster för att fortsätta till målet, av någon anledning så bytte jag till högerfil innan rondellen.. onödigt tyckte han. Han tog mig till något ställe där hastigheten ständigt ändrades, blev nån hastighetsfel där med förstås.

Ska trösta mig själv med att göra lite musik.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:(. Gick väl bättre den här gången, fick en trevligare gubbe iaf. Allt gick väl galant förutom att jag gjorde ett par bagatell fel såsom- jag kom inte riktigt upp i 90 på accelerationsfältet - körning mot mål.. två fält gick mot målet, jag körde i den vänstra filen. Efter ett tag kom jag till en rondell som visade att jag skulle svänga vänster för att fortsätta till målet, av någon anledning så bytte jag till högerfil innan rondellen.. onödigt tyckte han. Han tog mig till något ställe där hastigheten ständigt ändrades, blev nån hastighetsfel där med förstås.

Ska trösta mig själv med att göra lite musik.

Lycka till och våga fan inte komma tillbaka utan kortet! :angry:

:angry::angry::angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde för första gången inne i Stockholm idag, fan vad kul det var! :D Kanske var fel bil att börja i stan med, då den är 5.40 lång och 1.97 bred, men det gick faktiskt bra! Blev tutad på en gång, men det var för att jag inte tog ut en tvåfilskurva riktigt. Körde även i slagregn på en tätt trafikerad motorväg vilket också gick bra, börjar bli riktigt säker bakom ratten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snart dags för körkort. Vet att många frågar om hur uppkörning och teori går till, men frågar ändå.

Undrar främst hur teoriprovet är uppbyggt. Är det mer "förklara vad detta tecken innebär" eller "vad innebär detta tecken?" så får man ett X antal olika svarsalternativ? Är det mycket förklara med egna ord, eller mer kryssa i?

Vad skulle ni säga är vanligast att man kuggar på, såväl uppkörning som teori? Något oväntat som dök upp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...