Quattro Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Bara lite intressant hur mycket pengar la ni på körkortet? Jag betalade lite under 10000 kr för B, C och CE-klass. Gick på en treårig logistikutbildning där jag fick B och C för ca. 2000 och efter den en fyra månaders kurs i samma skola för CE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Jaså? Tjejen i fråga ville vara 100% på att hon inte kuggar, så jag antar att man kan dra av de sista 10 timmarna. Antar att Xazzi klarar det på runt 30 lektioner (runt 20k). Om man inte alls kan köra hemma lär det ta några lektioner bara för att lära sig kopplingen och att växla bra. Jag körde en gång hemma. klarade mig på 6500 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Jag körde en gång hemma. klarade mig på 6500 kr Grattis... för min egen del gick kalaset på någonstans över 10 000 kr, så jag kom också billigt undan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Beror ju dessutom på om man tex kört andra fordon förut (mopeder mf) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2010 Min andra uppkörning imorrn! Har aldrig varit mer sugen på körkortet som nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Min andra uppkörning imorrn! Har aldrig varit mer sugen på körkortet som nu. Lycka till och våga fan inte komma tillbaka utan kortet! Redigerad 13 september, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Hrm.. Dubbelpost Redigerad 13 september, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Lycka till och våga fan inte komma tillbaka utan kortet! . Gick väl bättre den här gången, fick en trevligare gubbe iaf. Allt gick väl galant förutom att jag gjorde ett par bagatell fel såsom- jag kom inte riktigt upp i 90 på accelerationsfältet - körning mot mål.. två fält gick mot målet, jag körde i den vänstra filen. Efter ett tag kom jag till en rondell som visade att jag skulle svänga vänster för att fortsätta till målet, av någon anledning så bytte jag till högerfil innan rondellen.. onödigt tyckte han. Han tog mig till något ställe där hastigheten ständigt ändrades, blev nån hastighetsfel där med förstås. Ska trösta mig själv med att göra lite musik. Redigerad 13 september, 2010 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 . Gick väl bättre den här gången, fick en trevligare gubbe iaf. Allt gick väl galant förutom att jag gjorde ett par bagatell fel såsom- jag kom inte riktigt upp i 90 på accelerationsfältet - körning mot mål.. två fält gick mot målet, jag körde i den vänstra filen. Efter ett tag kom jag till en rondell som visade att jag skulle svänga vänster för att fortsätta till målet, av någon anledning så bytte jag till högerfil innan rondellen.. onödigt tyckte han. Han tog mig till något ställe där hastigheten ständigt ändrades, blev nån hastighetsfel där med förstås. Ska trösta mig själv med att göra lite musik. Lycka till och våga fan inte komma tillbaka utan kortet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Körde för första gången inne i Stockholm idag, fan vad kul det var! Kanske var fel bil att börja i stan med, då den är 5.40 lång och 1.97 bred, men det gick faktiskt bra! Blev tutad på en gång, men det var för att jag inte tog ut en tvåfilskurva riktigt. Körde även i slagregn på en tätt trafikerad motorväg vilket också gick bra, börjar bli riktigt säker bakom ratten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Snart dags för körkort. Vet att många frågar om hur uppkörning och teori går till, men frågar ändå. Undrar främst hur teoriprovet är uppbyggt. Är det mer "förklara vad detta tecken innebär" eller "vad innebär detta tecken?" så får man ett X antal olika svarsalternativ? Är det mycket förklara med egna ord, eller mer kryssa i? Vad skulle ni säga är vanligast att man kuggar på, såväl uppkörning som teori? Något oväntat som dök upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 kryssa i?olika svarsalternativ? this. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 19 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2010 (redigerad) PEW PEW! Fick precis min livs första P-bot! ... Redigerad 19 september, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 22 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2010 Halkbanan imorgon! Någonting man borde tänka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2010 Nja, bara att inte fega. Man kan kugga om man inte följer vad läraren säger (t.ex. köra för långsamt/bromsa för löst). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 22 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2010 Nja, bara att inte fega. Man kan kugga om man inte följer vad läraren säger (t.ex. köra för långsamt/bromsa för löst). Till mig sa dom att det är i stort sett omöjligt att kugga. Dom vill dock hellre att du pressar lite mer så att du verkligen får känna hur det känns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 23 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2010 På trafikskolor är det bonniers trafikskola 2010 man får sitta vid? ÄR säkert olika på alla skolor kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 23 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2010 På trafikskolor är det bonniers trafikskola 2010 man får sitta vid? Det är säkert olika på alla skolor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Satan i gatan vad halkbanan var rolig! Nu är i stort sett all körning bortgjord och riskettan och halkbanan lika så. Bara att nöta så mycket jag kan på teorin nu så är jag ready to go sen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 24 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2010 Några lektioner kvar nästa vecka, teoriprovet nästa onsdag och uppkörning nästa fredag. Nerverna börjar komma, måste hårdplugga teori! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts