Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Grattis Tweak!

Tyvärr så kuggades jag. Gubben var riktigt trevlig och bilen var skön att köra. Vi pratade hela vägen typ. Två grejer var jag väldigt noggrann med: skyltar och cykel/gångbanor. Kuggades p g a att jag vid upprepade tillfällen hade bristfällig placering/planering. Han sa att jag vid svängning vänster i en korsning hade lagt mig i mitten, och när jag skulle svänga av ifrån landsvägen så la jag mig långt till höger istället för att slicka mittenstrecket. På't igen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis Tweak!

Tyvärr så kuggades jag. Gubben var riktigt trevlig och bilen var skön att köra. Vi pratade hela vägen typ. Två grejer var jag väldigt noggrann med: skyltar och cykel/gångbanor. Kuggades p g a att jag vid upprepade tillfällen hade bristfällig placering/planering. Han sa att jag vid svängning vänster i en korsning hade lagt mig i mitten, och när jag skulle svänga av ifrån landsvägen så la jag mig långt till höger istället för att slicka mittenstrecket. På't igen bara.

Över mittlinjen, eller vad?

Lycka till nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack! Vid järnvägskorsning med bommar, då ska man väl inte sakta ner en massa, utan mest försäkra sig om att det verkligen inte kommer något tåg?

Sikten och spåren avgör hastigheten. Järnvägskorsningar förekommer väl mest på landsväg där man oftast kör 70km/h, men jag tycker man kan gott väl sänka hastigheten till 55-60km/h när man passerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken är väl att man ska planera en säker korsning av järnvägen, detta går ut på att man anpassar hastigheten i god tid så att du kan accelerera över spåren. Jag brukar släppa gasen vid första märket så att hastigheten blir ungefär 10 km/h under hastighetsbegränsningen, växla ner, kontrollera att det inte kommer något tåg i vardera riktning och därefter kraftigt accelerera över spåren utan att överskrida hastighetsbegränsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FITTHORBÖG

Allting gick jättebra, V50:n var skön att köra, jag hade fickparkerat, vänt i trevägskorsning, trafikljus, rondeller, sjukt mycket stadskörning med enkel- och dubbelriktat om vartannat (vilket jag varit lite orolig för). Sen fuckade jag upp allt när jag skulle köra ut på en landsväg. Det var stopplikt så jag stannar, det är sjukt mycket trafik på 90-vägen jag ska ut på, står där i 30 sekunder och börjar noja lite, det kommer en lucka, jag tänker "äh vafan" och börjar köra ut.. Han bromsar mig. Ridå.

Sen fick jag köra motorväg och parkera på körskolan, gick jättebra det med. Men ändå underkänd. Så sjukt förbannad på mig själv, varför inte chilla bara?

Å andra sidan är det soft att jag underkändes på ett hjärnsläpp istället för att jag genomgående gjort någonting fel. Men ändå. Ny uppkörning bokad till nästa vecka i alla fall.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...