Maxz Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Bara här som det plöstligt dykt upp väldigt många 240s och gamla golfar nu när snön har landat? Massor av lökar som ska ut o sladda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Uhh.. på onsdag är det teoriprov. Men det känns faktiskt rätt lugnt. Känns som att det kommer att gå bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Uhh.. på onsdag är det teoriprov. Men det känns faktiskt rätt lugnt. Känns som att det kommer att gå bra. Bra Det är när det känns bra som det går bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Jag åkte fast för fortkörning häromdan. Wieee För övrigt så motorbromsar jag med men tänder alltid bromsljusen också, dvs petar lite på bromsen så folk ser jag jag saktar in. Man kan ju bli rammad i arslet och det verkar mindre kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Jag mitt jävla spån har inte bytt till vinterdäck än, och nu ligger det mycket snö på marken och det faller mer och mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Det gjorde jag i fredags, när det snöade. Jag kom på att jag skulle jobba 6 på morgonen nästa dag så jag fick snällt gå ut och klubba. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Jag mitt jävla spån har inte bytt till vinterdäck än, och nu ligger det mycket snö på marken och det faller mer och mer Äh lite snö har väl ingen dött av. Åkte senast idag runt på sommardäcken och det va inga problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Äh lite snö har väl ingen dött av. Åkte senast idag runt på sommardäcken och det va inga problem Det är väl just det man har gjort , höll på att få sladd när jag var ute i onsdags när snön började falla, väldigt lätt att underskatta vägarna när snön precis har lagt sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jahopp då var första roadkillen avklarad tyvär. Ett stackars rådjur fick sätta livet till då den dumt väljer att hoppa över vägen samtidigt som jag får möte i snövädret så att jag inte ser ett dugg, smack sa det så låg rådjuret 10 meter längre fram och nere i diket. Frontspoilern och kylaren blev det bara skrot av. Men tur i oturen kanske man ska säga, den hade ju lika gärna kunnat flyga upp över rutan, och jag hade kunnat hamna i diket. Jobbigast av allt var dock att den inte dog på en gång, djurvän som man är så är det riktigt jobbigt att se djur lida, bleh. Hoppas det var första och sista gången, skönt ändå att veta att jag inte på något sätt körde olagligt utan det blev som det blev utan att jag kunde göra något åt det . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 (redigerad) Jag känner mig peppad! Var på körskolan igår och idag och körde igenom faserna för andra gången. Klarade allihopa med bara några få fel. \o/ Edit: Hade körlektion idag, men fick en annan lärare pga att min ordinarie blev tvungen att åka hem. Anyhow. Henne jag körde med idag var riktigt bra; trevlig och pratglad, perfekt! Åkte runt lite och sen bad jag henne visa mig vart Vägverkets kontor ligger, och det hade hon planerat eftersom vi (!) skulle hämta en av hennes elever som skulle komma ifrån sin uppkörning. Såå.. vi åkte dit upp och jag parkerade där och så väntade vi på tjejen som skulle komma. Hon hade kuggat, så det var lite dyster stämning i bilen tillbaka till körskolan. Redigerad 25 november, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Du betalar alltså för att hämta och skjutsa folk? Jag tycker lektionerna bör vara så effektiva som möjligt med många olika moment och så, annars kan man ju lika gärna köra med föräldrarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Du betalar alltså för att hämta och skjutsa folk? Jag tycker lektionerna bör vara så effektiva som möjligt med många olika moment och så, annars kan man ju lika gärna köra med föräldrarna. Var på slutet av lektionen, så ~3 min på slutet av min tid gick åt till det, resten av tiden (10 min) var "övertid" eller vad man ska säga. Så jag betalade för en 40-minuters lektion, men fick köra 60 min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jahopp då var första roadkillen avklarad tyvär. Ett stackars rådjur fick sätta livet till då den dumt väljer att hoppa över vägen samtidigt som jag får möte i snövädret så att jag inte ser ett dugg, smack sa det så låg rådjuret 10 meter längre fram och nere i diket. Frontspoilern och kylaren blev det bara skrot av. Men tur i oturen kanske man ska säga, den hade ju lika gärna kunnat flyga upp över rutan, och jag hade kunnat hamna i diket. Jobbigast av allt var dock att den inte dog på en gång, djurvän som man är så är det riktigt jobbigt att se djur lida, bleh. Hoppas det var första och sista gången, skönt ändå att veta att jag inte på något sätt körde olagligt utan det blev som det blev utan att jag kunde göra något åt det . Usch, lider med dig. Det är väl (tyvärr) bara en tidsfråga innan något sådant händer en själv med. Inget jag ser fram emot direkt. Var du själv i bilen? Vad hände efter smällen, fick du leta upp nummer till markägaren och sådant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Jävlar vad skoj nu när snön kommit, att drifta runt i kurvorna. Det är askul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Usch, lider med dig. Det är väl (tyvärr) bara en tidsfråga innan något sådant händer en själv med. Inget jag ser fram emot direkt. Var du själv i bilen? Vad hände efter smällen, fick du leta upp nummer till markägaren och sådant? Farsan är jägare så han fick komma och "avsluta" det hela, rätt sjukt, mörkt ute så vi gick runt i diket och letade med mobillampa då han glömde sin ficklampa hemma för att vi hörde hur det låg och gnällde någonstans men vi hittade det inte, krossade bakben och ändå hade rådjuret släpat sig fram kanske 5-10 meter på en kvart. Jo vi ringde polisen och fick anmäla allt sen ringde farsan upp markägaren men var egentligen inte så mycket att göra då han redan hade tagit hand om allt. Nej jag var inte själv i bilen, så det var skönt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2008 Vi har fortfarande sommardäck på bilarna, farsan har inte "haft tid" att skaffa dom än.. Uhm. Kom lite snö här igår, var dock inget problem att köra. Testade, man fick gasa/bromsa rätt rejält innan man tappade greppet, så det är chill (för tillfället) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Kebab: har du körkort? eller övningskör du fortfarande? Nu har man vart ute i kylan och svurit, pustat och frustat och förfrusit både händer och tår när vinterdäcken skulle på, kommer in och ser på vädret att det ska bli 7+ och sol , wtf, bäst att det kommer mer snö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Kebab har körkort. Var ute med mamma på en parkeringsplats igårkväll för att få pröva hur det känns när bilen släpper. Äcklig känsla och jag kommer antagligen fortfarande bli lite rädd när det händer omedvetet första gångerna, men det är skönt att ha provat det under lite kontrollerade former några gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 Mhm. Tack så mycket. http://pici.se/pictures/QayzTnfpJ.jpg 57/65(70) \o/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2008 gz! Nervigt?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts