Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Motorhuv kan ju inte ingå.. Det under, men inte motorhuven :huh:

HAHAHAHAHAHAHA

Sniper, när har du allt? Hur går det?

Slutade på jobbet igår så nu är det dags att tag i teoripluggandet. Sjukt osugen, men ringde just och bokade allt så jag får lite eld i baken.

I hear ya! Sitter och pluggar lite nu, men det känns bara som jag lär mig grejer jag redan kan och inget av det jag inte kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sniper, när har du allt? Hur går det?

Slutade på jobbet igår så nu är det dags att tag i teoripluggandet. Sjukt osugen, men ringde just och bokade allt så jag får lite eld i baken.

Jag klarade teorin och klarade uppkörningen riktigt bra så jag har körkort.

Hur ser det ut för din del?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körkortet.

Körkortet är inget annat än en hotfull, gäckande skugga som griper efter mina hälar och vässar sina knivar på mina misstag - varje gång jag känt mig nära himmelriket i form av en plastbit jag har smulats sönder vid dess grindar.

Näe, men det har förföljt mig pinsamt länge nu. Efter att jag kuggat en andra gång (den tjugofem minuter långa turen var bland det mest själadödande jag någonsin upplevt) så gav jag upp allt hopp och jag har inte ägnat en tanke åt vare sig bilkörning eller teori på ett halvår. Nu till hösten/vintern känns det dock som om det är dags igen. Den här tråden verkar bra, jag tänker följa och delta i den så gott det går. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade typ inte en enda fråga om sånt :lol:

Jag tror inte jag heller hade något om det... Å andra sidan var det ~1,5 år sedan jag gjorde provet, så jag kan bara mycket väl ha glömt det. Hell, jag har nog glömt det mesta jag pluggade in till teoriprovet - det där med hur många centimeter utanför bilen saker får sticka ut, en del trafikskyltar (främst de där för för tunga lastbilar med tryck på olika ställen, så det känns inte så allvarligt), och mer specifik miljöpåverkan.

Körkortet.

Whaaat, är du tilbaka? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som kan hjälpa mig att hitta ett pris på EU körkort för mopeder bor ju i Västerås så jag har vart och kollat på Axelssons trafikskola och Dennis trafikskola på deras hemsidor men har inte hittat nåt för EU körkort vad det kostar.

Västerås 021-128360

Ring och fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GRRRRRRRRRRRRATTTTTTTTTTTTISSSSSSSSSS!

Vi (läs: jag) behöver förstås en lång berättelse om exakt vad du fick göra under uppkörningen.

JARRRRRRRÅ.

Började med att jag hade en körlektion innan, där läraren var sträng som fan, påpekade vartenda fel jag gjorde, bromsade själv in om han tyckte jag var för snabb in i någon korsning eller så. Det var nog bra, för jag tänkte som fan på det under uppkörningen.

Iallafall, min provförrättare visar sig vara en medelåldrig man, gör en säkerhetskontroll som består av att kolla färdbromsen och sen drar vi.

(Sträckan vi åkte! - http://kartor.eniro.se/m/IQZp7)

Fick köra landsväg, vänstersväng, körning mot mål, cirkulationsplats, backning runt hörn, körfält, trafikljus och lite mer. Gjorde ett fel som jag märkte, var lite sen med att sänka farten från 70 till 50 på ett ställe, men jag tror inte att killen märkte det.

Var en sjukt skön känsla minuten efter att han hade sagt "Grattis till kortet, kör försiktigt!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid pluspolen först. Varför vet jag inte, det är så jag lärt mig bara! :)

Det är väl helt enkelt för att man inte ska riskera att få ström i sig? :P Det går ju(väl?) minus till plus så när man har satt den på minus så gör den ju verkligen allt för att få kontakt med pluspolen, alltså får man en stöt om man råkar sluta kretsen.

Jag grundar det här på högstadietekniklektioner, så jag kanske har fel..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutprovet på Teo Trafikskola, hur står det sig mot det riktiga teoriprovet i svårighetsgrad? Jävligt bra program i övrigt.

Jag tycker att det riktiga teoriprovet var snäppet svårare men det var nog för att de hade fler valalternativ på frågorna och ganska ofta var svaren snarlika. Men jag klarade teoriprovet genom att endast använda mig av TEO Trafikskola så pluggar du bara på ordentligt så kommer du klara det galant.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det riktiga teoriprovet var snäppet svårare men det var nog för att de hade fler valalternativ på frågorna och ganska ofta var svaren snarlika. Men jag klarade teoriprovet genom att endast använda mig av TEO Trafikskola så pluggar du bara på ordentligt så kommer du klara det galant.

Seriöst? Tack som fan. <3 Här ska det hetsas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...