Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Har köpt mig min första bil, måste säga att det kändes ganska wierd. Att ta körkort tyckte jag inte kändes så konstigt men att sätta sig i en bil för första gången som är nes egen var en underlig men oerhört skön känsla. Det är ingen skönhet direkt men den är perfekt som pendlingsbil till jobbet. Opel Vectra från 92 :blink: automat dock :). Blir att byta upp sig till nästa sommar men just nu är jag helnöjd :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bild? :blink:

Ord of advice, tvätta den ofta. Opel rostar. Mycket gärna.

Ska bara ta en bild så kan jag slänga upp en på gamla bettan sen. Jo det är lite rost på den redan nu faktiskt men ska tänka på det och försöka tvätta så ofta jag kan (kanske brukar låta så i början, vad vet jag :)).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick hjälp av en kompis att sätta in lite bättre ljud i min bil nu. De som satt i förut var original-saab-högtalare från 94. :D

Satte in tv nya (bättre begagnade) 6x9'or bakom baksätet, så nu låter det bättre i alla fall!

Var nyss iväg och såg hur det gick för en annan kompis att sätta in nytt ljud i sin, och han slog på stort med slutsteg, baslåda och diverse andra komponenter. Men bra lät det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lektion och häfte och skit på tisdag, halkkörning onsdag morgon, sedan riskettan om några veckor och sedan är det dags att boka in teori och uppkörning... Och här sitter jag och orkar inte plugga teori! :P

Jag var minst orolig för teori förut och nu känner jag mig helt plötsligt mest orolig. Så jävla tråkigt att plugga, och jag har inte ens kommit halvvägs. Kan inte alls många skyltar t e x och jag minns aldrig smådetaljer som vilken vikt som skiljer lätt/tung lastbil eller skillnaden mellan tjänstevikt/bruttovikt och alla de där... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om detta är rätt tråd att ta det i men go ahead.

Imorn så drar Power Meet igång som vanligt varje år tänkte höra vilka kommer och besöker Västerås under Power meet som börjar imorn och sluta på söndag. Ska försöka ut och ta bilder med min dåliga mobil kamera och lägga ut här sen.

Edit: Kan även tillägga att det blir familjen åker ut med våran Chevy Astro 89:a den ser ungifär ut såhär

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om detta är rätt tråd att ta det i men go ahead.

Imorn så drar Power Meet igång som vanligt varje år tänkte höra vilka kommer och besöker Västerås under Power meet som börjar imorn och sluta på söndag. Ska försöka ut och ta bilder med min dåliga mobil kamera och lägga ut här sen.

Edit: Kan även tillägga att det blir familjen åker ut med våran Chevy Astro 89:a den ser ungifär ut såhär

Jag ska dit, åker våran Ford.

4764288723_db63dde2c5_1175636_1.jpg

Vi hade också en Astro en gång i tiden, dock bara i tre veckor. :)

Och nej GTASajten, jag är ingen raggare. Jag gillar bara äldre amerikanska bilar. :wub:

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På min senaste körlektion så blev min lärare sur som fan för att jag inte gav grundgas, utan bara släpper kopplingen tills bilen börjar rulla, sen gasar. Tydligen ska man inte göra så, men jag glömde bort att fråga varför. Någon som kan berätta? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...