Tux Skrivet 21 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2010 Hur många lektioner fick ni ta innan ni fick köra upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2010 Hur många lektioner fick ni ta innan ni fick köra upp? Inte så många.. 9 kanske? Då va det 2 dubbellektioner innan uppkörningarna. så 5 vanliga och 2 längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2010 Hur många lektioner fick ni ta innan ni fick köra upp? Uppkörning om en månad, tog en lektion, dom sa att jag kunde köra bil, så det var chill. Jobbar i en månad på annan ort, så kan inte fixa det asap. bleeeeeeeeeeh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 21 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2010 Hur många lektioner fick ni ta innan ni fick köra upp? Tror det slutade på 13 för mig, varav 2 var dubbellektioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2010 Jag ligger på kanske fem lektioner nu, men då var alla dubbellektioner. Jag känner mig rätt nära, även fast körläraren tycker om att påpeka små saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jävlar vilken smäll! Nyss hemkommen från stan. Åkte 3, det är 2 mil. Ni kan ju gissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jävlar vilken smäll! Nyss hemkommen från stan. Åkte 3, det är 2 mil. Ni kan ju gissa. Vad hände? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Vad hände? Litet jävla rådjur. Jag har ju funderat på det där med jaktlicens men det känns kanske inte som min grej ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Träligt Friberg, hur gick det med bilen? (Tar för givet att du är oskadd) Jag tog för övrigt 12 lektioner. Jävla pengamjölkeri, jag hade lätt klarat mig på fem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jo lite sugigt sådär.. Men bilen klarade sig hyffsat. bucklig och okörbar. Dock är det inget fel med något viktigare än att kylarn är sne och med andra ord ligger o gnager emot nåt nånstans vilket gör att den inte kyls osv. Därför dör den för säkerhets skull... Det jobbiga i det hela är min farsa som blir så jävla förbannad på saker o ting jämt o inte kan hantera sitt humör för fem öre :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Jo lite sugigt sådär.. Men bilen klarade sig hyffsat. bucklig och okörbar. Dock är det inget fel med något viktigare än att kylarn är sne och med andra ord ligger o gnager emot nåt nånstans vilket gör att den inte kyls osv. Därför dör den för säkerhets skull... Det jobbiga i det hela är min farsa som blir så jävla förbannad på saker o ting jämt o inte kan hantera sitt humör för fem öre :/ Med tanke på att han nyligen köpte en ny bil så kan jag förstå om han inte gillar att behöva slänga ut massa mer sedlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Hur många lektioner fick ni ta innan ni fick köra upp? 5, och några gånger hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 23 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2010 Med tanke på att han nyligen köpte en ny bil så kan jag förstå om han inte gillar att behöva slänga ut massa mer sedlar. Jomen grejen då va ju att det va lite mer mitt fel. Nu fanns det inget jag kunde göra. Körde saktare än lagligt just för att inget skulle hända och så landar djurhelvetet typ på bilen men men.. Det löser sig väl till slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 5, och några gånger hemma. Några gånger? Fan, jag har övningskört hemma i drygt två år nu. Visserligen inte seriöst förrän några månader tillbaka kanske. Vad sa de egentligen på körskolan i slutet? Sa de att du var redo att köra upp eller körde du upp trots att de inte ansåg att du var redo än? Jag menar, min lärare får det att låta som att jag fortfarande har en del kvar även fast det känns som jag är nära... Och jag törs tyvärr inte lita på honom helt eftersom jag inte vet hurpass mycket han bara vill mjölka pengar. Å andra sidan vill jag absolut inte kugga på uppkörningen, hellre köra för många lektioner än att slänga pengar på att kugga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2010 Några gånger? Fan, jag har övningskört hemma i drygt två år nu. Visserligen inte seriöst förrän några månader tillbaka kanske. Vad sa de egentligen på körskolan i slutet? Sa de att du var redo att köra upp eller körde du upp trots att de inte ansåg att du var redo än? Jag menar, min lärare får det att låta som att jag fortfarande har en del kvar även fast det känns som jag är nära... Och jag törs tyvärr inte lita på honom helt eftersom jag inte vet hurpass mycket han bara vill mjölka pengar. Å andra sidan vill jag absolut inte kugga på uppkörningen, hellre köra för många lektioner än att slänga pengar på att kugga. Fick 10 gratislektioner som gymnasiepremie och använde så pass många jag tyckte mig behöva/hann med. Bestämde mig för att ta kortet och bokade 2 veckor framåt, så läste jag teorin varje kväll och körde typ 4-5 ggr med föräldrarna. Har iofs rattat traktor, snöskoter och motorcykel innan, så lite körvana har man väl fått tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 25 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2010 Verkar ju vara rena catchen eller vad säger ni? http://www.blocket.se/malmo/Ford_fiesta_28...a=23_11&w=0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 juni, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 Verkar ju vara rena catchen eller vad säger ni? http://www.blocket.se/malmo/Ford_fiesta_28...a=23_11&w=0 Mja, mjo.. Den har ju inte direkt gått lång i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 26 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2010 Verkar ju vara rena catchen eller vad säger ni? http://www.blocket.se/malmo/Ford_fiesta_28...a=23_11&w=0 nej fy.. kan nästan lova att dden gått mer än 5 tusen mil och så har den haft 12 ägare säger ju en del också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2010 Fordonsidentifikation Registreringsnummer: LOH142 Fabrikat: FORD FIESTA 1,3I Färg: RÖD Fordonsslag: PB Fordonsår: 1995 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: AXXGAFASD33497 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2010-06-08 Senaste EU-regbevis del 2: 2010-06-08 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2009-12-14) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 12 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 1995-03-30 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2010-12-01 - 2011-04-30 Senast godkända besiktning: 2010-05-19 Vägmätarställning: 53420 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 1086 Återbetalning vid avställning, kr: 995 Betalningsmånad/er: maj Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Tekniska data Motornummer: Kaross: Kombi (03) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: Växellåda: MANUELL Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Skattevikt, kg: 1030 Tjänstevikt, kg: 1030 Totalvikt, kg: 1350 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: 900 Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1030 Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 320 Kopplingsanordning : KULA Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 155/70R13 Däckdimension axel 2: 155/70R13 Bandbredd, mm: Längd, mm: 4900 Bredd, mm: 1620 Höjd, mm: Drivmedel 1: BENSIN Tankvolym, liter: 40 Motoreffekt, kw: 44,0 Effektnorm: DIN Miljöklass: MK3 Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 27 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2010 (redigerad) Ge den där Fiestan en Svensk vinter med vägsalt och grejjer. Fyfan vad dåliga Tyska Ford är med rostskydd. Räkna också med att den är trång, bullrig och stötig, och allmänt obekväm som alla småbilar. Redigerad 27 juni, 2010 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts