Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jo lite sugigt sådär..

Men bilen klarade sig hyffsat. bucklig och okörbar. Dock är det inget fel med något viktigare än att kylarn är sne och med andra ord ligger o gnager emot nåt nånstans vilket gör att den inte kyls osv. Därför dör den för säkerhets skull...

Det jobbiga i det hela är min farsa som blir så jävla förbannad på saker o ting jämt o inte kan hantera sitt humör för fem öre :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo lite sugigt sådär..

Men bilen klarade sig hyffsat. bucklig och okörbar. Dock är det inget fel med något viktigare än att kylarn är sne och med andra ord ligger o gnager emot nåt nånstans vilket gör att den inte kyls osv. Därför dör den för säkerhets skull...

Det jobbiga i det hela är min farsa som blir så jävla förbannad på saker o ting jämt o inte kan hantera sitt humör för fem öre :/

Med tanke på att han nyligen köpte en ny bil så kan jag förstå om han inte gillar att behöva slänga ut massa mer sedlar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att han nyligen köpte en ny bil så kan jag förstå om han inte gillar att behöva slänga ut massa mer sedlar. :P

Jomen grejen då va ju att det va lite mer mitt fel.

Nu fanns det inget jag kunde göra. Körde saktare än lagligt just för att inget skulle hända och så landar djurhelvetet typ på bilen :P

men men.. Det löser sig väl till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5, och några gånger hemma.

Några gånger?

Fan, jag har övningskört hemma i drygt två år nu. Visserligen inte seriöst förrän några månader tillbaka kanske. Vad sa de egentligen på körskolan i slutet? Sa de att du var redo att köra upp eller körde du upp trots att de inte ansåg att du var redo än? Jag menar, min lärare får det att låta som att jag fortfarande har en del kvar även fast det känns som jag är nära... Och jag törs tyvärr inte lita på honom helt eftersom jag inte vet hurpass mycket han bara vill mjölka pengar. Å andra sidan vill jag absolut inte kugga på uppkörningen, hellre köra för många lektioner än att slänga pengar på att kugga. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några gånger?

Fan, jag har övningskört hemma i drygt två år nu. Visserligen inte seriöst förrän några månader tillbaka kanske. Vad sa de egentligen på körskolan i slutet? Sa de att du var redo att köra upp eller körde du upp trots att de inte ansåg att du var redo än? Jag menar, min lärare får det att låta som att jag fortfarande har en del kvar även fast det känns som jag är nära... Och jag törs tyvärr inte lita på honom helt eftersom jag inte vet hurpass mycket han bara vill mjölka pengar. Å andra sidan vill jag absolut inte kugga på uppkörningen, hellre köra för många lektioner än att slänga pengar på att kugga. :P

Fick 10 gratislektioner som gymnasiepremie och använde så pass många jag tyckte mig behöva/hann med.

Bestämde mig för att ta kortet och bokade 2 veckor framåt, så läste jag teorin varje kväll och körde typ 4-5 ggr med föräldrarna.

Har iofs rattat traktor, snöskoter och motorcykel innan, så lite körvana har man väl fått tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fordonsidentifikation

Registreringsnummer: LOH142

Fabrikat: FORD FIESTA 1,3I

Färg: RÖD Fordonsslag: PB

Fordonsår: 1995

Fordonsslagsklass: I

Chassinummer: AXXGAFASD33497

Typgodkännandenummer:

Typgodkännandedatum:

Senaste EU-regbevis del 1: 2010-06-08

Senaste EU-regbevis del 2: 2010-06-08

Handelsbeteckning:

Upplysningar:

Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (2009-12-14)

Tillfällig registrering: Nej

Privatimport: Nej

Antal ägare: 12

Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:

Producentansvarig:

I trafik första gången i Sverige: 1995-03-30

I trafik första gången i utlandet:

Ägarbunden dispens: Nej

Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter

Besiktningstermin: 2010-12-01 - 2011-04-30

Senast godkända besiktning: 2010-05-19

Vägmätarställning: 53420

Skatteuppgifter

Fordonsskattepliktigt: Ja

Årsskatt, kr: 1086

Återbetalning vid avställning, kr: 995

Betalningsmånad/er: maj

Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Tekniska data Motornummer: Kaross: Kombi (03)

Karosserikod särskilda ändamål:

Slagvolym, cm3: Växellåda: MANUELL

Antal passagerare, max: 4

Antal sittande passagerare, max:

Antal bältade passagerare, max:

Antal passagerare i rullstol, max:

Antal stående passagerare, max:

Skattevikt, kg: 1030

Tjänstevikt, kg: 1030

Totalvikt, kg: 1350

Sänkt totaltvikt, kg:

Max släpvagnsvikt, kg: 900

Max släpvagnsvikt kg, obromsad:

Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1030

Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 320

Kopplingsanordning : KULA

Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm:

Effektiv bromsanordning: Nej

Lastutrymmets längd, mm:

Främre överhäng, mm:

Bakre överhäng, mm:

Utrustning:

Drivande axlar fram:

Drivande axlar bak: Antal hjul:

Däckdimension axel 1: 155/70R13

Däckdimension axel 2: 155/70R13

Bandbredd, mm:

Längd, mm: 4900

Bredd, mm: 1620

Höjd, mm:

Drivmedel 1: BENSIN

Tankvolym, liter: 40

Motoreffekt, kw: 44,0

Effektnorm: DIN

Miljöklass: MK3

Skyltformat fram: ENRADIG

Skyltformat bak: ENRADIG

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...