SilentViper Skrivet 30 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2010 Det är ett körkort. Ser ut precis som ett vanligt körkort, och har bokstäverna AM. Okej det jag inte fattar varför har dem infört körkort för icke EU mopeder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2010 Okej det jag inte fattar varför har dem infört körkort för icke EU mopeder.Antagligen för att sänka skaderisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2010 Jag har svårt att tro att det gör någon skillnad, men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 april, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 april, 2010 Tycker vi fortsätter rondellsnacket från Klagomuren här. Kan någon berätta en nackdel med att blinka vänster i en rondell? Nu gör jag visserligen inte så själv, men kan ändå inte se varför det skulle vara något att irritera sig över. Det blir ju bara tydligare vart föraren tänker ta vägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2010 Tycker vi fortsätter rondellsnacket från Klagomuren här. Kan någon berätta en nackdel med att blinka vänster i en rondell? Nu gör jag visserligen inte så själv, men kan ändå inte se varför det skulle vara något att irritera sig över. Det blir ju bara tydligare vart föraren tänker ta vägen. Tror grejjen var att det finns folk som blinkar vänster hela tiden, även när dom svänger ut ur rondellen. Tror jag iaf o.o Blev redigt irriterad på en idag, jag kom fram till en rondell och det var en bil i den redan som blinkade vänster, så jag väntade på honom. När han passerar avfarten innan den vägen jag kom från så slår han om till att blinka höger, så jag antar att han ska in på vägen jag kom från så jag börjar köra ut. Men vad gör gubbfan? Han fortsätter köra i rondellen, som tur var körde han så pass sakta så jag han gasa iväg framför honom >_> Han började alltså blinka höger alldeles för tidigt, lika idiotiskt som att blinka höger när man ska svänga vänster i en korsning (jag är så jäffla trött så denna texten blev säkert flummig men wtf) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2010 Tycker vi fortsätter rondellsnacket från Klagomuren här. Kan någon berätta en nackdel med att blinka vänster i en rondell? Nu gör jag visserligen inte så själv, men kan ändå inte se varför det skulle vara något att irritera sig över. Det blir ju bara tydligare vart föraren tänker ta vägen. i en rondell du ska till i vänster så ska man blinka vänster, tills man passerat den näst sista avfarten, då man blinkar ut åt den avfarten man ska av. ser verkligen inga nackdelar i det så länge alla sköter det rätt. Btw. corolla ftw. inte en ända anmärkning! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 7 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2010 i en rondell du ska till i vänster så ska man blinka vänster, tills man passerat den näst sista avfarten, då man blinkar ut åt den avfarten man ska av. Nejdu, finns ingen lag som kräver vänsterblinkning i rondell. Bör? Ja, kanske. Ska? Nej. "Du behöver inte blinka dig in, men väl inne i cirkulationen ska du alltid använda körriktningsvisare när du kör ut." - NTF Kronoberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 En sak som är säker är att man aldrig kommer kunna ta körkort med en bil som har manuell låda, tur att man gillar stora Amerikanska sedaner som bara finns med automat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Hade min första körlektion idag, aldrig kört bil innan. Det gick okej! Klar med körningen sen en vecka tillbaka. Nu måste jag bara ta tag i teorin som jag slackat sönder med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Klar med körningen sen en vecka tillbaka. Nu måste jag bara ta tag i teorin som jag slackat sönder med.. Har du kört upp alltså? Det är duktigt om du lärt dig köra bil på bara 2,5 månad. En sak som är säker är att man aldrig kommer kunna ta körkort med en bil som har manuell låda, tur att man gillar stora Amerikanska sedaner som bara finns med automat. Hoppas du gillar att köpa soppa också. Min kompis f.d 740 automat drog 1,6 liter/milen och även om det var i värsta laget får man räkna med högre förbrukning på en automat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Har du kört upp alltså? Det är duktigt om du lärt dig köra bil på bara 2,5 månad. Så väl är det tyvärr inte. Att vara klar med körningen = jag bör enligt min körskollärare inte ta fler körlektioner, utan jag kan köra bil, men måste plugga teori för att sedan kunna boka teoriprov och uppkörning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Så väl är det tyvärr inte. Att vara klar med körningen = jag bör enligt min körskollärare inte ta fler körlektioner, utan jag kan köra bil, men måste plugga teori för att sedan kunna boka teoriprov och uppkörning. Aha okej, men när man väl varit ute i trafiken och fixar det brukar teorin gå som en dans att lära sig. Svårare för dem som försöker lära sig teorin innan de har kört bil i verkligheten. Kan tipsa dig om att använda ett trafikskoleprogram till datorn, mycket mer pedagogiskt än att bläddra genom en tjock bok även om boken förstås är bra att ha som uppslagsverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Teoriprov den 7:de Juni och uppkörning den 8:de Juni då Så jävla taggad så det finns inte, kommer att underlätta mycket men måste jobba hårt med teorin, annars kommer det gå bra hoppas jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Har du kört upp alltså? Det är duktigt om du lärt dig köra bil på bara 2,5 månad. Jag gjorde det på 1,5 månad. Får jag klapp på huvudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 (redigerad) Aha okej, men när man väl varit ute i trafiken och fixar det brukar teorin gå som en dans att lära sig. Svårare för dem som försöker lära sig teorin innan de har kört bil i verkligheten. Kan tipsa dig om att använda ett trafikskoleprogram till datorn, mycket mer pedagogiskt än att bläddra genom en tjock bok även om boken förstås är bra att ha som uppslagsverk. Ah, tack. Försöker fixa Bonniers Trafikskola hela tiden men nedladdningen trilskas som fan. Sjukt segt. edit: Eller ja, installationen av den då. Redigerad 25 maj, 2010 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Jag gjorde det på 1,5 månad. Får jag klapp på huvudet? Shit, naturbegåvning? Kanske bara jag som är trög som körde i nästan ett år med i snitt en lektion i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Har du kört upp alltså? Det är duktigt om du lärt dig köra bil på bara 2,5 månad. Jag tog en 10-dagars intensivutbildning, hade bara kört bil privat ~4-6 gånger innan på ett industriområde Får jag klapp på huvudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Får jag klapp på huvudet? *Ger lilla Gizmo en klapp på huvudet.* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Hur mycket kostar i regel en sån där snabbkurs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Hoppas du gillar att köpa soppa också. Min kompis f.d 740 automat drog 1,6 liter/milen och även om det var i värsta laget får man räkna med högre förbrukning på en automat. Äsch, våran Ford Crown Victoria från '88 drar en liter milen, trots femliters V8 och automat. It's all good. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts