Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Där jag skrev teorin hade man lätt kunnat ha en blåtandhandsfree på, men frågorna läses ju inte upp utan visas på en dator och att läsa frågorna högt är nog inget man kommer undan med :innocent:

Vem fan skulle betala den summan för att få godkänt på teoriprovet btw... det kostar väl bara ett par hundra att göra om och om och om istället?

Edit2: Eller menar du att man kopplar in nåt i datorn alltså, haxxxor.

Edit: grattis Erik19!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hejsan!!!

jag fick körkort igår! jag är så gladdddd .... för mig det svårtaste var teoriprov, jag kunde redan köra, min pappa läste mig några år sen ... men jag klarade teoriprov i första gången!! jag tycker om körkortsfrågor online och tackar de för hjälp!!

upps .... såg bara nu att de är gammal diskussion

ursäkta :innocent:

Luktar reklam tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit2: Eller menar du att man kopplar in nåt i datorn alltså, haxxxor.

Nja, men man kan ju få möjligheten att få frågan högt uppläst för en, i högtalarna som ligger precis vid datorn. Och då är det väl någon liten Bluetooth-sändare+mikrofon man sätter i ena 'örat', och så spelas frågan upp för den som någon annanstans sitter och lyssnar, och ger det rätta svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, men man kan ju få möjligheten att få frågan högt uppläst för en, i högtalarna som ligger precis vid datorn. Och då är det väl någon liten Bluetooth-sändare+mikrofon man sätter i ena 'örat', och så spelas frågan upp för den som någon annanstans sitter och lyssnar, och ger det rätta svaret.

Jösses en del gör visst allt för att få körkort, dåligt egentligen. Klarar man inte av proven så ska har man ju uppenbarligen inte på vägarna att göra.

Hur görs det förresten vid de frågor som innehåller en bild med tillhörande fråga? Jag minns att jag fick en bild där man skulle avgöra någonting, men jag minns inte vad bilden föreställde eller vad man skulle avgöra. :innocent:

Sidenote: Om någon har 10 000 liggandes och känner att de vill ha en säker röst med sig in på sitt teoriprov så ställer jag upp som frivillig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Grattis!

Antal rätt på teorin?

Var det någonting som gick extra bra/kändes halvskakigt på uppkörningen?

Igen, grattis!

Tack alla!

Hade 64 av 65 rätt :unsure:, men kändes som att jag kunde ha haft 4-6 fel till eller något. Och..ptja..uppkörningen, behövde bara göra en liten lätt invändig kontroll och sedan var det en ganska enkel uppkörning. Tror jag körde 70 på en 90-väg och råkade lägga i fel växel bakom en vägskrapa men annars gick det rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner också nån konstig rökdoft, men tänker inte på det förren på vägen ner då jag ser sporadiska rökmoln komma från ratten. Det har alltså blivit någon kortslutning (is som smält och blivit vatten i kablarna kanske?) i blinkersspaken, men tja bilen rullade på så jag körde vidare, tillslut gav blinkersen upp och därmed slutade det elektrorök-dofta. Mer skit att laga. Japp, så skoj kan man ha det med gamla bilar. :unsure:

Har tillsammans med far hållit på hela eftermiddagen och felsökt. Han fick tag på en ny blinkersanordning på skroten för några dagar sedan. Och när man efter mycket möda och stort besvär lyckats få bort det gamla reglaget (vilket kräver att hela instrumenteringen skruvas lös) och satt på det nya återstår samma fel, endast högerblinkern fungerar. Efter närmare synande så hittar jag ett flatstift som inte är inkopplat i reglaget, och nog fan var det det som var felet! Hur det lossnade från början vettefan, men det var alltså lättare att åtgärda problemet än vad man trott. Förhoppningsvis är väl det "nya" reglaget (som faktiskt är ett år äldre :doh: ) mindre slitet i alla fall så det var nån vits med att byta det.

Blinkers here we go again!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Fan vad gött, till sommaren ska jag fixa våran gamla beach buggy!

Ska bli grymt najs att glida runt med den.

Polare hade en sådan en gång i tiden. Är det ett ormbo på den? :D

--

Såg att någon ett par sidor bak skrev att Volvo V70 var en stor bil. WTFLOL. Då min Amazon står i garage vintern ut har jag bara kört våran Ford.

th_P240110_13560001_1157441_0.jpg th_P240110_13570001_1157441_1.jpg

Och det är en stor bil, vilket bilderna förhoppningsvis visar. Den är typ 5.75 lång och 1.85-1.90 bred. Så yeah, V70 är ingen stor bil direkt.

Årets meningsfullaste inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...