Mathias Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Ja, menar alltså att man ser att det slår om till gult mot rött. Grejen är att det alltid sker för mig i det läge där det är precis på gränsen till att man hinner stanna och där man måste köra vidare... blir sån beslutsångest. Jo, det är ibland svårt att bedömma. Ofta slår det ju om till gult ögonblicket efter att man tänkt tanken "Nu är det bara köra", och släppt beredskapen att bromsa in en aning. ...sedan är det svårt med trafiken, två tillfällen är aldrig identiska. Jag bodde granne med ett par för ~13 år sedan (Fått historien berättad) som var påväg hemifrån samtidigt en dag. Vid första korsningen man kom till åkte I först och bedömde det som att hon inte skulle hinna ut. A som kom efter bedömde läget som att de skulle hinna ut båda två och gasade lite extra. A hamnade i baken på I (höh, A är mannen). Inte direkt vad topic var just nu, men det är ett tecken på en situation jag varit nära på att vara med om, just den biten att man kollar efter klartecken på ett håll och glömmer bort ett annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 53/70 på teoriprovet. Omprov på fredag! Blev idag istället. 59 rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 12 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2009 Blev idag istället. 59 rätt. Grattis, man! Länsstyrelsen asså, tar en jävla tid att få papprena. Sedan kommer Amazonen regera gatorna runt Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 Fucking rights, äntligen kom pappren från länsstyrelsen! Watch out for this car.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2009 Fucking rights, äntligen kom pappren från länsstyrelsen! Watch out for this car.. Haha sköning! Är de mycket svåra att köra om man jämför med en ny volvo t.ex? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 24 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2009 (redigerad) Fucking rights, äntligen kom pappren från länsstyrelsen! Watch out for this car.. Fräsching! RAAAWRR.. Mycket vackert skick ser den ut att vara i, bra jobbat! @Halo: Den är mindre i storleken än en vanlig volvo dessa dagar, 4 växlars växellåda (möjligtvis 3), avsaknad av servo, lite segare i acceleration än moderna bilar. Personligen tror jag den är ganska lättkörd. Och äldre maskiner är stryktåliga (ett stort pluss i skötseln!), vatten i tanken, nemas problemas! bara att suga ur bränslesystemet! Redigerad 24 november, 2009 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 24 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2009 (redigerad) Haha sköning! Är de mycket svåra att köra om man jämför med en ny volvo t.ex? Thank you! Och ny Volvo vet jag inte, har bara provkört våran Citroën från -95, och den enda skillnad jag märkte av var att blinkersspaken inte var lika bökig och att volymkontrollen till radion satt på ratten. Hur lätt som helst att köra! Fräsching! RAAAWRR.. Mycket vackert skick ser den ut att vara i, bra jobbat! @Halo: Den är mindre i storleken än en vanlig volvo dessa dagar, 4 växlars växellåda (möjligtvis 3), avsaknad av servo, lite segare i acceleration än moderna bilar. Personligen tror jag den är ganska lättkörd. Och äldre maskiner är stryktåliga (ett stort pluss i skötseln!), vatten i tanken, nemas problemas! bara att suga ur bränslesystemet! Thanks man! Helhetsintrycket är bra på den, men går man närmre så finns det en del skavanker, men helt klart bra bruksskick. And yes, 4-stegs manuell låda, ingen servo som knappt märks då bilen har stor ratt och vänder på en femkrona ungefär. Drar för övrigt 0.8-0.9/mil, hur lite som helst. Stoooor ratt Also, Blir så jävla förbannad på att man inte får köra med lätt lastbil förän man är 17,6, vill ju köra våran '98 Chevrolet S10. Redigerad 24 november, 2009 av Illousion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2009 Blir så jävla förbannad på att man inte får köra med lätt lastbil förän man är 17,6, vill ju köra våran '98 Chevrolet S10. Det visste faktiskt inte jag, verkar stämma dock! Lite småskumt, låter verkligen idiotiskt att man måste ha vuxit på sig 1½ år till innan man får ratta de, jämfört med personbilar. Tummen upp på bilen, förresten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Okeeej, har alltså suttit i 3h och gjort Riskettan. Rätt så jävla drygt och dyrt (600kr) till i princip ingen nytta. Det värsta är ju all jävla onödig tid med information som tas upp på vanliga teorin... Men bokade både halkbarna och uppkörning+teori idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Uhm, kanske ska börja övningsköra nu och ta kortet till sommaren någon gång. Bara kört tre-fyra gånger i år och har nog glömt bort allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Alright! Var och kollade på ny familjebil idag, Plymouth Gran Fury från 1987. Skall ersätta våran 95:a Citroën XM, helt jävla värdelös bil, hör hemma på skroten. Är fucking extatic, blir förhoppningsvis ett köp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Alright! Var och kollade på ny familjebil idag, Plymouth Gran Fury från 1987. Skall ersätta våran 95:a Citroën XM, helt jävla värdelös bil, hör hemma på skroten. Är fucking extatic, blir förhoppningsvis ett köp! Vilken Svenssonkärra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Vilken Svenssonkärra! Roligare att ha en bil som står ut i mängden. OCH FYI VAR DET EN SVENSSONKÄRRA I USA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Roligare att ha en bil som står ut i mängden. OCH FYI VAR DET EN SVENSSONKÄRRA I USA! Självklart är det så! Det förklarar en del om varför du ska ratta Amazon (Fördomar) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Jag säger då en sak, blä.. Snart prov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Jag säger då en sak, hurra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Jag säger då en sak, hurra.. Congratz. Det var skrivningen va? Eller hela köret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Congratz. Det var skrivningen va? Eller hela köret? Teorin, japp. Hade det vart hela köret så hade du märkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Teorin, japp. Hade det vart hela köret så hade du märkt Haha, då får jag hålla ögonen öppna då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Efter ett tags väntan så får jag en uppkörningstid nu i veckan. Det blir förmodligen i Januari. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts