RavenE Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Hm nä var inge 50 väg eftersom vi åkte genom ett industri område kanske 30väg om jag minns rätt. Fast detta var ett antal år sen. Då skulle ni ändå stannat för bussen om den blinkade ut. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Då skulle ni ändå stannat för bussen om den blinkade ut. :yes: Vad jag minns så blinkade inte bussen överhuvudtaget utan vi kom åkandes så kommer bussen bara rakt ut när han ser oss när vi ska passera som gör att pappa får tvärnita. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 (redigerad) Vad jag minns så blinkade inte bussen överhuvudtaget utan vi kom åkandes så kommer bussen bara rakt ut när han ser oss när vi ska passera som gör att pappa får tvärnita. Spelar ingen roll ifall bussen blinkar eller inte, den har alltid företräde och ni ska sakta in ifall ni ser en buss som har stannat. Tänk om reläet till blinkersen var trasig eller liknande. Nu vet jag inte det var så eller om chauffören helt enkelt sket i att blinka men fortfarande ska ni sakta in. Edit: Alla vägar det det är eller är mindre än 50 så har bussen företräde. Redigerad 17 oktober, 2009 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2009 Då skulle ni ändå stannat för bussen om den blinkade ut. :yes: Det är nog ingen hållplats som bussen kommer ifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2009 (redigerad) Besiktning idag, parkeringsbromsen måste fixas innan återbesök, surt. Som vanligt väntar man till sista stund, godkänd nu dock! Gött det! Men det var jävligt krångligt system när man skulle spänna den på ett hjul i taget! *Tänkte inte på att det blev dubbel, whopsie* Redigerad 19 oktober, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 (redigerad) Sådär. Böter - 4000 Riskutbildning - 700 Teori - 220 En lektion hos körskolan - 450 Uppkörning - 1100 Värt. Redigerad 6 november, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 6 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 Sådär. Böter - 4000 Riskutbildning - 700 Teori - 220 En lektion hos körskolan - 450 Uppkörning - 1100 Värt. Vad hände egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 Vad hände egentligen? 165 på motorväg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 165 på motorväg. Fan vad sweet! Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Körde mot rött idag... Kändes jobbigt... Tur att ingen var där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Fan vad sweet! Varför? coolt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Körde mot rött idag... Kändes jobbigt... Tur att ingen var där. Av misstag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Av misstag? Ah faktiskt. Farsan o jag diskuterade något ganska intensivt. Så det blev att man inte va uppmärksam. Där ser man hur lätt det kan va. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Ah faktiskt. Farsan o jag diskuterade något ganska intensivt. Så det blev att man inte va uppmärksam. Där ser man hur lätt det kan va. Usch ja, det kan bli bra mycket dyrare än vad man tror. "skönt" att det kändes jobbigt tycker jag dock, finns människor som bara tar det med en nypa salt och då kan det lätt hända igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Hatar när man kommer farandes på en 70-väg med trafikljus längre fram, då det slår om till rött när man precis passerar gränsen där man hinner bromsa in. Blir sån jädra beslutsångest. Händer mig skitofta nu för tiden. Ibland har jag bromsat och känt att "fan, där hade det varit bättre att fortsätta" och ibland "ops, nu rullade jag ju några sekunder för länge på gult ljus, hoppas inte det hann bli rött..." Händer detta för er? Nåt jag gör fel? Hatar hur som helst situationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Hatar när man kommer farandes på en 70-väg med trafikljus längre fram, då det slår om till rött när man precis passerar gränsen där man hinner bromsa in. Blir sån jädra beslutsångest. Händer mig skitofta nu för tiden. Ibland har jag bromsat och känt att "fan, där hade det varit bättre att fortsätta" och ibland "ops, nu rullade jag ju några sekunder för länge på gult ljus, hoppas inte det hann bli rött..." Händer detta för er? Nåt jag gör fel? Hatar hur som helst situationen. De beror ju från situation till situation. Väglag/fart/sikt osv. Blir det gult å du hinner stanna utan fara så ska du göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 De beror ju från situation till situation. Väglag/fart/sikt osv. Blir det gult å du hinner stanna utan fara så ska du göra det. För att undvika att sladda ut mitt i korsningen som en kompis råkat göra har jag oftast valt att rulla på. Fast vissa gånger har det hunnit vara gult ganska länge innan jag passerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 (redigerad) 53/70 på teoriprovet. Omprov på fredag! Redigerad 9 november, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 (redigerad) Hatar när man kommer farandes på en 70-väg med trafikljus längre fram, då det slår om till rött när man precis passerar gränsen där man hinner bromsa in. Blir sån jädra beslutsångest. Händer mig skitofta nu för tiden. Ibland har jag bromsat och känt att "fan, där hade det varit bättre att fortsätta" och ibland "ops, nu rullade jag ju några sekunder för länge på gult ljus, hoppas inte det hann bli rött..." Händer detta för er? Nåt jag gör fel? Hatar hur som helst situationen. Det är ju när det blir gult som man ska bromsa in. När jag ser att det slår om till gult gör jag bedömningen om jag hinner stanna eller ej, bedömmer jag att jag inte hinner så är det ju bara köra. Det sämsta man kan göra är väl egentligen att göra varken eller och fesköra igenom korsningen. Redigerad 9 november, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Det är ju när det blir gult som man ska bromsa in. När jag ser att det slår om till gult gör jag bedömningen om jag hinner stanna eller ej, bedömmer jag att jag inte hinner så är det ju bara köra. Det sämsta man kan göra är väl egentligen att göra varken eller och fesköra igenom korsningen. Ja, menar alltså att man ser att det slår om till gult mot rött. Grejen är att det alltid sker för mig i det läge där det är precis på gränsen till att man hinner stanna och där man måste köra vidare... blir sån beslutsångest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts