Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Vad jag minns så blinkade inte bussen överhuvudtaget utan vi kom åkandes så kommer bussen bara rakt ut när han ser oss när vi ska passera som gör att pappa får tvärnita.

Spelar ingen roll ifall bussen blinkar eller inte, den har alltid företräde och ni ska sakta in ifall ni ser en buss som har stannat. Tänk om reläet till blinkersen var trasig eller liknande. Nu vet jag inte det var så eller om chauffören helt enkelt sket i att blinka men fortfarande ska ni sakta in.

Edit: Alla vägar det det är eller är mindre än 50 så har bussen företräde.

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Besiktning idag, parkeringsbromsen måste fixas innan återbesök, surt.

Som vanligt väntar man till sista stund, godkänd nu dock! Gött det! Men det var jävligt krångligt system när man skulle spänna den på ett hjul i taget!

*Tänkte inte på att det blev dubbel, whopsie*

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Ah faktiskt. Farsan o jag diskuterade något ganska intensivt.

Så det blev att man inte va uppmärksam. Där ser man hur lätt det kan va.

Usch ja, det kan bli bra mycket dyrare än vad man tror. "skönt" att det kändes jobbigt tycker jag dock, finns människor som bara tar det med en nypa salt och då kan det lätt hända igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar när man kommer farandes på en 70-väg med trafikljus längre fram,

då det slår om till rött när man precis passerar gränsen där man hinner bromsa in.

Blir sån jädra beslutsångest. Händer mig skitofta nu för tiden. Ibland har jag bromsat

och känt att "fan, där hade det varit bättre att fortsätta" och ibland "ops, nu rullade

jag ju några sekunder för länge på gult ljus, hoppas inte det hann bli rött..."

Händer detta för er? Nåt jag gör fel? Hatar hur som helst situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar när man kommer farandes på en 70-väg med trafikljus längre fram,

då det slår om till rött när man precis passerar gränsen där man hinner bromsa in.

Blir sån jädra beslutsångest. Händer mig skitofta nu för tiden. Ibland har jag bromsat

och känt att "fan, där hade det varit bättre att fortsätta" och ibland "ops, nu rullade

jag ju några sekunder för länge på gult ljus, hoppas inte det hann bli rött..."

Händer detta för er? Nåt jag gör fel? Hatar hur som helst situationen.

De beror ju från situation till situation. Väglag/fart/sikt osv. Blir det gult å du hinner stanna utan fara så ska du göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De beror ju från situation till situation. Väglag/fart/sikt osv. Blir det gult å du hinner stanna utan fara så ska du göra det.

För att undvika att sladda ut mitt i korsningen som en kompis råkat göra har jag oftast valt att rulla på.

Fast vissa gånger har det hunnit vara gult ganska länge innan jag passerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar när man kommer farandes på en 70-väg med trafikljus längre fram,

då det slår om till rött när man precis passerar gränsen där man hinner bromsa in.

Blir sån jädra beslutsångest. Händer mig skitofta nu för tiden. Ibland har jag bromsat

och känt att "fan, där hade det varit bättre att fortsätta" och ibland "ops, nu rullade

jag ju några sekunder för länge på gult ljus, hoppas inte det hann bli rött..."

Händer detta för er? Nåt jag gör fel? Hatar hur som helst situationen.

Det är ju när det blir gult som man ska bromsa in. När jag ser att det slår om till gult gör jag bedömningen om jag hinner stanna eller ej, bedömmer jag att jag inte hinner så är det ju bara köra. Det sämsta man kan göra är väl egentligen att göra varken eller och fesköra igenom korsningen.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju när det blir gult som man ska bromsa in. När jag ser att det slår om till gult gör jag bedömningen om jag hinner stanna eller ej, bedömmer jag att jag inte hinner så är det ju bara köra. Det sämsta man kan göra är väl egentligen att göra varken eller och fesköra igenom korsningen.

Ja, menar alltså att man ser att det slår om till gult mot rött. Grejen är att det alltid sker för mig i det läge där det är precis på gränsen till att man hinner stanna och där man måste köra vidare... blir sån beslutsångest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...