Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Indeed. Seriöst, förbjud tutan. Det finns inget som är jobbigare än när man försöker ta det lite lugnt på en utfart och får smaka på tutorkestern. Helvete jag övningskör, visa lite respekt!

Nu låter det kanske som att jag är urkass och därför är värd min dagliga dos tuta men så är faktiskt inte fallet. >_<

Kukhuvuden, är vad dem är! :confused:

Kan tilläggas att det var väldigt halt, vilket minskar anledningen att chansa. >_<

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag gör så fortfarande ibland när folk ligger nära. Sedan säger jag högt för mig själv "Ja, jag har då inte bråttom någonstans".

...jag är en väldigt speciell människa. :confused:

Jag hatar sådana som dig >_<

Kan tillägga att jag aldrig ligger och slickar folk i rumpen, jag bara hatar när folk kör långsammare än hastighetsbegränsningen >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar sådana som dig :confused:

Kan tillägga att jag aldrig ligger och slickar folk i rumpen, jag bara hatar när folk kör långsammare än hastighetsbegränsningen >_<

Åh, det gör jag också. Ligger aldrig under* hastighetsbegränsningen bara för att. Gör det bara när folk inte inser att jag inte vill ha de indundrandes i mig om jag måste tvärnita.

* dvs. mer än cirkus 5-6km/h.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag gör så fortfarande ibland när folk ligger nära. Sedan säger jag högt för mig själv "Ja, jag har då inte bråttom någonstans".

...jag är en väldigt speciell människa. >_<

Haha fan vad roligt det måste vara när dem tutar och sånt. :confused:

*TUUUUT* *TUUUUT*

- Ja, jag har då inte bårttom någonstans.

*TUUUUT*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag som tyckte det var kanonroligt! >_< Jag svarade med att ligga ~10-15km/h under hastighetsbegränsningen. :confused:

+1

Jag gör allt för att reta folk på vägarna. Eller ja folk o folk. Retar helst de som kör som idioter faktiskt. Som att man ser i backspegeln att nån kommer i full fart och kör om o har sig utan att det verkar finnas anledning. (vid sjukhusbrått får dom ju tuta)

Då lägger jag mig gärna så att det inte går att köra om.

Vet att det kan va lite farligt att reta upp en del som skulle kunna få psykbryt.. Men ändå >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha fan vad roligt det måste vara när dem tutar och sånt. :confused:

*TUUUUT* *TUUUUT*

- Ja, jag har då inte bårttom någonstans.

*TUUUUT*

Ingen som har tutat på mig hittills, men nog har jag fått fingret och dyl. >_<

Som sagt, jag gör det aldrig "för att reta folk", utan för att visa idioterna som ligger i röven att de, tvärtemot vad de nog tänkt sig, bara kommer fram senare om de gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, det minns jag när jag övningskörde. Hatade alla som verkade lägga sig ~2cm bakom bilen bara för att det var en som övningskörde. :D

Skitjobbigt när folk ligger 30cm bakom en, speciellt på motorvägar. Har typ lust att tvärbromsa så att idioterna fattar. :D

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga är folk som gasar på som tusan på tvåfiliga vägar och åker förbi en inne i stan, för att behöva stanna vid rödljuset och hamna bredvid en igen. Hoho. "Var det hit du hade så bråttom?"

Hahaha, verkligen roligt! Speciellt om det händer upprepade gånger!

Ett annat exempel är en bil som verkligen trängde sig fram för att komma om mig och sedan verkligen trycka plattan i mattan iväg. ~5 mil senare kommer jag ifatt honom bakom en biltransport, efter vilken vi båda åker i knappt 2 mil. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga är folk som gasar på som tusan på tvåfiliga vägar och åker förbi en inne i stan, för att behöva stanna vid rödljuset och hamna bredvid en igen. Hoho. "Var det hit du hade så bråttom?"

Agree!

Jag körde på en tvåfilig 70-väg, en annan bil snett framför i andra filen. Så kommer någon som leker racer man och åkter slalom mellan mig och den andra bilen. Sen 200 meter framför blir det rött, så han får stanna. Sen stannar jag bredvid han. Så blir det grönt, och han tittar på mig, varvid han bevisar sina kunskaper om att trycka på gaspedalen då han med sina skills flyger iväg igen.

Jag spydde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+1

Jag gör allt för att reta folk på vägarna. Eller ja folk o folk. Retar helst de som kör som idioter faktiskt. Som att man ser i backspegeln att nån kommer i full fart och kör om o har sig utan att det verkar finnas anledning. (vid sjukhusbrått får dom ju tuta)

Då lägger jag mig gärna så att det inte går att köra om.

Vet att det kan va lite farligt att reta upp en del som skulle kunna få psykbryt.. Men ändå :D

Vettigt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör som farsgubben min antingen tutar han åt dessa eller ger fingret till dem som kör sådär eller skriker åt dem. Kan väl säga när vi skulle hämta mamma så kommer en buss som ska ge företräde för oss men nä då ändå kör bussen ut när vi ska passera så pappa får tvärnita. Och blir också arg förstås och pekar fingret åt bussen och dem satt väl bara glodde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör som farsgubben min antingen tutar han åt dessa eller ger fingret till dem som kör sådär eller skriker åt dem. Kan väl säga när vi skulle hämta mamma så kommer en buss som ska ge företräde för oss men nä då ändå kör bussen ut när vi ska passera så pappa får tvärnita. Och blir också arg förstås och pekar fingret åt bussen och dem satt väl bara glodde.

Buss- och taxichauförer behöver aldrig lämna företräde. :D

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buss- och taxichauförer behöver aldrig lämna företräde. :D

Men inte fan kör man ut sådär som han gjorde när man är på väg att passera.

---

Har kollat lite olika bil märken som jag har tänkt köpa nästa år och kommit fram till att jag ska köpa en

Ford sierra (cosworth) -89 just för att dom är rätt så biliga att köpa nu så tänkte ha en bilig bil. Och undrar nu är dem bra? Är det mycket fel på dessa bilar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...