Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Missade olyckan med några sekunder, såg bilar tvärnita framför mig, när jag ser lastbilen så håller föraren på att kräla ut ur framrutan. Tydligen klarade han sig ganska bra, kunde gå runt, brandbilen kom efter kanske 3 minuter och ambulanserna efter ~5. Troligen hade han för hög fart i rondellen och tippade över

katapew

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trea, jag har också varit nära att kapa en älg.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1097702

Snarare älgen som var nära på att kapa dig. Jag vet inte om du sett hur en bil som krockat med en älg ser ut. I vilket fall som helst så ta en titt på den här bilden så kanske du inser hur illa det kunde slutat.

050730_viltlos02_1132034_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare älgen som var nära på att kapa dig. Jag vet inte om du sett hur en bil som krockat med en älg ser ut. I vilket fall som helst så ta en titt på den här bilden så kanske du inser hur illa det kunde slutat.

050730_viltlos02_1132034_0.jpg

Kapa är i det här fallet synonymt med att krocka med den. Att man utan mängder med tur inte kommer ur en kollision med en fullvuxen älg helt skadefri är det nog ingen med körkort som inte förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mer som att krocka med en 2 meter hög sten! :wub:

Bortsett ifrån att de blir ~1 meter höga. Älgen åker ofta* upp på bilen (vindrutan), vilket det är mindre chans att ett vildsvin gör. Dessutom är älgen betydligt tyngre.

*Ingenting jag vet, men älgens utseende och personers berättelser tyder på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, tveksamt. Kan nog tänka mig att köra på ett vildsvin är som att köra på en väldigt stor grävling. En älg är som att åka under ett lastbilssläp. Kinda.

Inget jag har varit med om och inget jag vill vara med om för den delen heller.

Så vitt jag hört och läst så är vildsvin betydligt värre att krocka med än älgar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...