Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Visst är det!

---

Kan ju vara en rolig fråga f.ö;

Kör du helst bil ensam eller med passagerare?

Samtidigt som det kan vara skönt att ha någon att prata med i passagerarsätet så tycker jag det är dunderkul att köra ensam, främst längre turer. Tid att filosofera, sjunga hur högt man vill till musiken i stereon, bara stanna när man själv är pissenödig :huh:

Helt klart med passagerare.. Vet inte varför men jag tappar koncentrationen lättare när jag är ensam i bilen :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är helt okej! ingen press sådär utan mer bara skönt att bli klar med, dock måste vi ha 90% rätt, vet inte hur det är på körskolor.

Dock har vi ju C, truck och hjullastare kvar så...ja.. :lol:

Well. På min körskola va det som så att jag va tvungen att ha alla rätt på delprov 1 innan jag kunde göra delprov 2 osv. Sen fick man inte skrivning bokad förrens man klarat alla 20.

Dock är ju jag underbarnet själv så jag orkade göra tre delprov o sen klarade jag teorin. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmö - Sthlm, vilka sträckor är roligast att köra?

Roligast vet jag inte, men jag skulle välja E4 eller E22 uppåt, 23 via Växjö är verkligen urtråkig. Vad vill du köra för typ av vägar? E4'an är (väl?) mestadels motorväg, 23'an är vanlig landsväg (70/90) och E22 är till stor del sk. 2+1-väg.

Vad menar du med "roligast"? Vill du ha roliga småstopp att göra på vägen eller ha en rolig sträcka att köra bara?

--

Besiktning idag, parkeringsbromsen måste fixas innan återbesök, surt.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig känt behov av bil eller körkort, men jag är såpass gammal nu att närhelst jag kommer behöva det kommer det vara försent att börja övningsköra, så jag håller på så smått i förebyggande syfte.

I somras körde jag så gott som alla sträckor på semestern i Skåne, jag kan allt det där med dragläge och rätt växlar etc, men jag har lite svårt för att veta vilka backspeglar mm som gäller vid filbyten och omkörningar. Däremot har jag kört många långa sträckor (alltfrån 4-12 mil) utan några som helst problem, senast i söndags fast jag inte kört något på flera månader.

Tror inte jag kommer få jättemycket tillfällen (eller lust) att övningsköra men det tillstånd jag skaffade för evigheter sedan går ut i december, så man borde väl sätta fart. Har läst igenom hela körkortsboken men det sägs ge mycket mer att använda sig av Körkortsprogrammet (heter det så?) av Bonnier...

Det lustiga är att när jag väl fått mitt körkort i handen kommer jag nog inte köra mer än när jag måste. Jag är en cykelmänniska i högsta grad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice one, grattis! Berätta om uppkörningen - vilka moment fick du göra?

Tack! :naughty:

Hmm jadu. Jag fick väl mest köra landsväg faktiskt. Många vänstersvängar. Fick även backa runt gathörn m.m. Ska jag vara ärlig så minns jag inte uppkörningen 100%igt. Släppte totalt tanken på den när det väl var klart. Jag slapp iallafall parkera, haha.

Jag kan berätta att känslan när man hörde "Din körning är godkänd" var obeskrivlig! Var ute och körde i tre timmar innan. Underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte tipsa om en bilträff som Västerås Streetracing Community(vsu) anhåller eller ja en från forumet vad jag vet. Träffen kommer hållas vid Hälla mer information finns att läsa här

bilträff. Tänkte se hur många som bor i Västerås och de som bor lite utanför Västerås är intresserade av att komma kolla.

Sist jag var där för ca 3-4 veckor sen så regnade det men var rätt så många ändå alla hade trevlig och så. Dom åkte burnade sen mycket musik spelades från en del bilar. Trots vädret så var det rätt så många som kom ändå samt om vi har tur så kommer en Audi S4 om jag minns rätt på modellen så kommer kanske killen med sin Audi med ett basskit för 250 tusen från MDS då är det två stora lådor samt en står låda som står mellan dom där två.

Och ganska bra drag i dom man känner dunkade samt vibrationer i hela kroppen. Skulle va trevlig om några från forumet kommer jag ska iallafall dit imorn. Träffen är kl 20.00 karta och sånt finns på sidan jag länkade.

Går att se Audin på denna sida http://www.westaroze.se/ på bilden där det står Västerås träff 2

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis varit ute och kört lite V70, den hade gått 2,1 km totalt när jag tog över ratten :D

V70 kan vara kul. Även om dom driver i fel ände. ;) Väldigt sköna bilar, och sätena är som vanligt i Volvo - Bland dom skönaste som finns. Om inte dom skönaste. :D

Vilken motor vart det?

Redigerad av Refur
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...