Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Skulle varit roligt om dom fortsatte inspelningen lite i smyg så man fick höra polisens kommentarer.

Men det tordes dom inte. Leker coola kör max hastighet inne i stan vinglar med bilen kör mot rött två gånger men vågar inte köra ifrån snuten :naughty: . Hoppas han inte kommer ut nå mera i trafiken. Kan förstå killen som sitter där bak och är liv rädd och ja jag var själv det när jag åkte med denna person som jag skrev om. Skönt iallafall han vart stoppad av snuten.

Om snuten nu ser denna film vad kan straffet bli för killen som körde? Och ja jag ska egentligen inte yttra mig om nåt som själv har vart med och åkt såhär och ja jag förstår hur killen kände sig där bak. Jag var nästan själv likadan när jag åkte med denna kille som jag skrev om. Men typiskt 08:or

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det tordes dom inte. Leker coola kör max hastighet inne i stan vinglar med bilen kör mot rött två gånger men vågar inte köra ifrån snuten :naughty: . Hoppas han inte kommer ut nå mera i trafiken. Kan förstå killen som sitter där bak och är liv rädd och ja jag var själv det när jag åkte med denna person som jag skrev om. Skönt iallafall han vart stoppad av snuten.

Om snuten nu ser denna film vad kan straffet bli för killen som körde? Och ja jag ska egentligen inte yttra mig om nåt som själv har vart med och åkt såhär och ja jag förstår hur killen kände sig där bak. Jag var nästan själv likadan när jag åkte med denna kille som jag skrev om. Men typiskt 08:or

Står i videon att han fick 4 000 i böter och indraget körkort.

Sen angående köra ifrån polisen, de skulle inte haft en susning i världsrymden att lyckas. :mellow:

Btw, är det något som ser var polisen kommer ifrån så snabbt, bakifrån? Såg dem inte i korsningen.

Edit: Duh, kommer de bakifrån är det ju ingen som sett den på filmen...

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står i videon att han fick 4 000 i böter och indraget körkort.

Sen angående köra ifrån polisen, de skulle inte haft en susning i världsrymden att lyckas. :naughty:

Btw, är det något som ser var polisen kommer ifrån så snabbt, bakifrån? Såg dem inte i korsningen.

Edit: Duh, kommer de bakifrån är det ju ingen som sett den på filmen...

Förmodligen så stod de vid något av rödljusen.

Finns inte mycket annat de kan åka dit på, tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sägs att de kommer använda filmen som bevismaterial mot ja, grov vårdslöshet i trafik?

Vart har du sett det kollade genom alla kommentarer men inte sett nåt. Så ja om filmen blir som bevismaterial då blir det inge mer körkort för hans del resten av livet eller? Eller fängelse? Tänker just nu där han körde mott rött andra gången och en bil kom ut precis brevid han.

EDIT

Postar filmen här istället och ni som har körkort bör tänka er för lite också. Rätt så tragist det andra dom visar i denna film.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart har du sett det kollade genom alla kommentarer men inte sett nåt. Så ja om filmen blir som bevismaterial då blir det inge mer körkort för hans del resten av livet eller? Eller fängelse? Tänker just nu där han körde mott rött andra gången och en bil kom ut precis brevid han.

EDIT

Postar filmen här istället och ni som har körkort bör tänka er för lite också. Rätt så tragist det andra dom visar i denna film.

Sant att vi som är i trafiken måste hålla koll men det finns många som går runt på gatan och inte ser sig för... Så det är inte enbart vi förare....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant att vi som är i trafiken måste hålla koll men det finns många som går runt på gatan och inte ser sig för... Så det är inte enbart vi förare....

Mjo det är ju sant också. Kolla på killen som skriver sms och går över gatan och blir påkörd. Tycker denna film borde gå som reklam så alla få en insyn av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart har du sett det kollade genom alla kommentarer men inte sett nåt. Så ja om filmen blir som bevismaterial då blir det inge mer körkort för hans del resten av livet eller? Eller fängelse? Tänker just nu där han körde mott rött andra gången och en bil kom ut precis brevid han.

EDIT

Postar filmen här istället och ni som har körkort bör tänka er för lite också. Rätt så tragist det andra dom visar i denna film.

Hycklare!

Du sitter å anammar alla som kör för fort å dåligt. 5 sidor bak beskriver du hur du sitter å asgarvar när din polare kör i 100 på 50 väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Bump!

Har en 4½ timme lång bilfärd framför mig och tänkte testa att låta en ljudbok snurra i stereon under tiden. Är dock lite fundersam på om man kan hålla tillräckligt fokus på den, eller om man kommer tappa bort sig, någon som har prövat?

Kanske lite dumt att välja en deckare, men det är det enda jag läser :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump!

Har en 4½ timme lång bilfärd framför mig och tänkte testa att låta en ljudbok snurra i stereon under tiden. Är dock lite fundersam på om man kan hålla tillräckligt fokus på den, eller om man kommer tappa bort sig, någon som har prövat?

Kanske lite dumt att välja en deckare, men det är det enda jag läser :mf_doof:

Jag kör bil dagligen i jobbet och brukar köra ljudböcker eller nerladdade radioprogram. Lyssnade i och för sig Hermans Historia men hängde med bra ändå. Samtidigt måste jag hålla kolla på vart jag ska åka så det snurrar lite annat i skallen än ljudboken. Men om du bara glider på motorvägen funkar det säkert skit bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump!

Har en 4½ timme lång bilfärd framför mig och tänkte testa att låta en ljudbok snurra i stereon under tiden. Är dock lite fundersam på om man kan hålla tillräckligt fokus på den, eller om man kommer tappa bort sig, någon som har prövat?

Kanske lite dumt att välja en deckare, men det är det enda jag läser :mf_doof:

Beror på hur pigg du är. Rekomenderar att inte ha någonting alls om du är svintrött och varit vaken de senaste 21 timmarna. Eller lite musik som du vanligtvis inte lyssnar på bara för att ha nåt speciellt att tänka på.

Böcker tenderar att ta en hel del uppmärksamhet utan att man menar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör bil dagligen i jobbet och brukar köra ljudböcker eller nerladdade radioprogram. Lyssnade i och för sig Hermans Historia men hängde med bra ändå. Samtidigt måste jag hålla kolla på vart jag ska åka så det snurrar lite annat i skallen än ljudboken. Men om du bara glider på motorvägen funkar det säkert skit bra.

Beror på hur pigg du är. Rekomenderar att inte ha någonting alls om du är svintrött och varit vaken de senaste 21 timmarna. Eller lite musik som du vanligtvis inte lyssnar på bara för att ha nåt speciellt att tänka på.

Böcker tenderar att ta en hel del uppmärksamhet utan att man menar det.

Har åkt sträckan 6-7 gånger åt det här hållet och lika många åt det andra och i princip är det en rondell och en avfart att hålla reda på under hela resan.

Har sovit gott i natt och är pigg, så det blir nog inga problem.. dessutom är det jag tror kan bli ett problem att jag tappar bort mig i boken, fokus ifrån min bilkörning kommer jag inte tappa. På grund av det i alla fall.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...