Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

En sådan här liten bil kommer vi sitta 5 pers i ner till Göteborg och tillbaka :lol:

http://www.carbodydesign.com/production-ca...20Yaris%201.jpg

Och alla våra väskor får nog säkert plats i den här lilla bakluckan ;)

http://img26.imageshack.us/img26/1717/comp...risboot001g.jpg

Någon som har kört en Toyota Yaris? Vad har jag att se fram emot?

Jag har inte kört någon Yaris, men en Auris (Ser ganska lika ut iaf.). Tyckte inte om den, men det var mest pga. att den var väldigt olik det jag hade kört tidigare och den sjuka placeringen av växelspaken. Dock är det väl som med alla bilar, lär man känna den så är det inga problem! :wub:

Ska du köra förresten? Hela vägen?

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, toyota har en skön komfort och drar inte så mycket så det kommer nog bli en härlig resa! :wub:

Ja för mig blir det säkert rätt ok men baksätespassagerarna lider jag med ;)

Ska du köra förresten? Hela vägen?

Japp! Jag är den enda i sällskapet som har körkort så jag har inte direkt något val :unsure:

Men jag körde halva vägen till Malmö rätt nyligen och det var inga problem alls så det ska nog gå bra, då körde jag visserligen i pappas bil med automat men man växlar ju inte så mycket på motorväg ändå så det blir nog bra.

Från början var planen att ta min Skoda men den var tydligen inte försäkrad för så många mil så det får bli hyrbil och större bil än sådär får en 18-åring inte hyra på OKQ8. :lol:

Om det inte var 20-gräns på större bilar hade det ju kunnat bli en S40 eller annat trevligt men det sket sig ju då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja för mig blir det säkert rätt ok men baksätespassagerarna lider jag med ;)

Japp! Jag är den enda i sällskapet som har körkort så jag har inte direkt något val :wub:

Men jag körde halva vägen till Malmö rätt nyligen och det var inga problem alls så det ska nog gå bra, då körde jag visserligen i pappas bil med automat men man växlar ju inte så mycket på motorväg ändå så det blir nog bra.

Från början var planen att ta min Skoda men den var tydligen inte försäkrad för så många mil så det får bli hyrbil och större bil än sådär får en 18-åring inte hyra på OKQ8. :lol:

Om det inte var 20-gräns på större bilar hade det ju kunnat bli en S40 eller annat trevligt men det sket sig ju då.

Hyr i en föräldersnamn ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp! Jag är den enda i sällskapet som har körkort så jag har inte direkt något val :wub:

Men jag körde halva vägen till Malmö rätt nyligen och det var inga problem alls så det ska nog gå bra, då körde jag visserligen i pappas bil med automat men man växlar ju inte så mycket på motorväg ändå så det blir nog bra.

Från början var planen att ta min Skoda men den var tydligen inte försäkrad för så många mil så det får bli hyrbil och större bil än sådär får en 18-åring inte hyra på OKQ8. :lol:

Om det inte var 20-gräns på större bilar hade det ju kunnat bli en S40 eller annat trevligt men det sket sig ju då.

Långkörarmedalj incoming! ;) När man kommer ut på motorvägen är ju tom. svenskar ganska hjälpsamma i trafiken, så det går nog kanoners!

Synd, men jag antar att man får leva med att man är opålitlig i trafiken tills man är medelålders...

Hur många dagar blir det och vad kostar det förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Långkörarmedalj incoming! ;) När man kommer ut på motorvägen är ju tom. svenskar ganska hjälpsamma i trafiken, så det går nog kanoners!

Synd, men jag antar att man får leva med att man är opålitlig i trafiken tills man är medelålders...

Hur många dagar blir det och vad kostar det förresten?

Ja precis! Motorvägar brukar gå bara bra, lite husvagnar och andra slöfockar man får köra om men annars brukar det ju flyta på fint.

Vi behöver egentligen bara bilen 4-5 dagar men det blev billigare att ta en hel vecka. Han sa 1739 på telefon men det verkar som om dom har en sommarrabatt nu vilket gör att det borde bli 1535kr. Inte så farligt ändå även om det säkert hade varit billigare med Avis/Hertz :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är tydligen en jävel på att backa med släp! :mellow:

Det är faktiskt jättelätt. Trodde det skulle vara jättesvårt innan jag prövat. Är man normalbegåvad är det bara att backa och känna efter en gång hur det funkar sen kan man det.

Mindre begåvade personer gör om och om igen hela tiden och till slut ger de upp. Vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser sånt :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt jättelätt. Trodde det skulle vara jättesvårt innan jag prövat. Är man normalbegåvad är det bara att backa och känna efter en gång hur det funkar sen kan man det.

Mindre begåvade personer gör om och om igen hela tiden och till slut ger de upp. Vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser sånt :mellow:

haha ja men faktiskt! dock är det något jobbigare med korta släp, men som du säger det är lätt bara man vet hur man ska göra och om man vet när den viker sig. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var på handledarkurs idag. Det var trevligare än jag hade väntat mig. Tydligen bor jag i Vädsstra Götalan dock. Det gör mig lite tveksam... :naughty:

Nu tjurar jag lite för kostnaderna bara. Kursen kostade 350 kr/person. Så det blev 700 för mig och pappa. Nu ska pappa skicka in något papper och betala 170 och jag ska fixa lite som kostar 220. Jag måste även göra en synundersökning som lär kosta pengar. Nu är det ju dock så att jag behöver den synundersökningen så det är ju inte så farligt egentligen. Men det blir mycket pengar eftersom jag måste köpa nya linser också. Bababa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...