Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Coolt. Har eu-kort sen förr, men nu kan man alltså slänga det från ett stup om man känner för det?

Mjo, fast egentligen borde du väl spara det. Kan hända att man måste ha haft körkort i x antal år för att få köra den. Jag tror dock att det är ganska värdelöst, men lägg det någonstans hemma bara om du inte orkar ha det i plånboken istället för att kasta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kmr få betala 1.6k för å ansöka om körkortstillstånd hos länstyrelsen, gg. Kmr skicka in på måndag, förhoppningsvis börja "övningsköra" i mitten av juli..

Fy i helvete, det låter inte roligt alls.

In other news får inte jag äns övningsköra, så jag får nöja mig med att backa ut bilarna ur uppfarten och flytta omkring dom. LOL :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kmr få betala 1.6k för å ansöka om körkortstillstånd hos länstyrelsen, gg. Kmr skicka in på måndag, förhoppningsvis börja "övningsköra" i mitten av juli..

Tror du att du behöver träna på något på körningen?

Jag skulle behöva plugga lite på teorin för att klara den (alla siffror och sånt), hur är det med det?

iow. känns det främst som att du ska hämta eller ta det på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körningen är jag inte särskilt orolig över, har det i ryggmärgen liksom..

Men kommer ändå boka nån lektion innan uppkörningen för att se att jag har allt.

Teorin är heller inge problem, bara plugga kan ju det mesta sen innan..

Det som grämer mig mest är pengarna jag lär lägga ut men ändå..inte så farligt..

Dagen jag loosa kortet satte jag som mål att kunna betala av det med poker och det kan jag utan tvekan nu.

Jag är knappast rätt person att säga hur folk ska köra eller bete sig i trafiken, men du är en jävla idiot agent (ja, trots att du inte körde)

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah fan att man ska ha sånnt jävla maximalt oflyt, det gick bra i slutändan men man blir lite fundersam eftersom jag fick skit för en annan sak tidigare i veckan jag inte hade att göra med och en glasbit i foten också. Hade gått med på att hämta syrran inatt från en filmkväll. På vägen in mot Ljusdal kommer jag på att plånboken blivit kvar hemma. Givetvis vänder jag inte och hämtar den (och körkortet), och fortsätter in mot samhället, plockar upp syrran kollar lite på uteställena från bilen svänger av mot korsningen till stället morsans hus ligger vid, och då står en poliskontroll i buskarna från ingenstans, ingenting på väg in. Varför jag?

Polisen vinkar in med en röd lyckta och säger myndigt:

-Du blinkade inte när du svängde in, du kanske glömde det?

Jag: :lol: *isning genom kroppen*

Sen blev det blåsning, vilket ju inte var något problem, men jag satt och hoppades några sekunder på att "körkort?" inte ska komma upp vilket det ju självklart gjorde. Sen blir det snack om vems bilen är var bor jag, frågor om papper som inte finns, han börjar ta personnummer och liknande. Och jag sluddrar, pratar fort och känner mig så jävla ynklig. Är det något som gör mig pissigt nervös är det när lagens långa arm börjar ta uppgifter. :cry: Sitter och slår mig själv i ansiktet men så kommer han tillbaka och säger lika coolt som första repliken "ok, du kan åka hem nu". Med stirrig blick vrider jag om nyckeln och svänger ut... kommer ihåg blinkersen denna gång.

Eftersom allt gick bra kanske det inte verkar som en så stor grej, men varför ska Murphys lag hålla på och jävlas hela tiden! Jag som alltid är så extremt jävla noga med att ha med det där kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha har haft grymt kul med en kompis och några andra när vi var ute och åkte med hans V70 :naughty: kommer bli lite långt men men...

Men fuck off, kan man bli mer oansvarig? 120 km/h på en "30-50"-väg? Är du seriös med allt du skrev? Och du tänker inte överhuvudtaget på vad som skulle kunna hända, varför man från första början har satt de där hastighetsgränsena? För att folk inte ska dö eller skadas. Det är viktigt, så vi tar det igen - för att folk inte ska eller skadas. Du vet, för att någons liv inte ska sluta upp bara för att några omogna snorungar tyckte det skulle vara 'kul' att köra ungefär hundra km/h snabbare än vad vägen och trafiksituationen är byggd för. Vad fan, seriöst - vad tänkte ni med?

Eftersom allt gick bra kanske det inte verkar som en så stor grej, men varför ska Murphys lag hålla på och jävlas hela tiden! Jag som alltid är så extremt jävla noga med att ha med det där kortet.

Dude, lider med dig! Även om det inte hände något i slutändan, men det är verkligen typiskt. Glömde själv körkortet hemma häromdagen när jag skulle hämta min bror vid stationen, och bävade hela resan för att inte bli stannad av polisen. Höll mig dock i skinnet och körde överförsiktigt hela vägen dock, så det var lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fuck off, kan man bli mer oansvarig? 120 km/h på en "30-50"-väg? Är du seriös med allt du skrev? Och du tänker inte överhuvudtaget på vad som skulle kunna hända, varför man från första början har satt de där hastighetsgränsena? För att folk inte ska dö eller skadas. Det är viktigt, så vi tar det igen - för att folk inte ska eller skadas. Du vet, för att någons liv inte ska sluta upp bara för att några omogna snorungar tyckte det skulle vara 'kul' att köra ungefär hundra km/h snabbare än vad vägen och trafiksituationen är byggd för. Vad fan, seriöst - vad tänkte ni med?

Jag var seriöst med det ja skrev och ser inge mening i med att ljuga. Och ja jag var medveten om vad som kunde hända där ute i trafiken. Och ja jag vet vad hasthighetsgränserna är till för och ni borde inte säga det till mig utan till han som körde. Sa själv till dom den dagen ja har bil och körkort så kommer ja inte köra som en jävla dåre som han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var seriöst med det ja skrev och ser inge mening i med att ljuga. Och ja jag var medveten om vad som kunde hända där ute i trafiken. Och ja jag vet vad hasthighetsgränserna är till för och ni borde inte säga det till mig utan till han som körde. Sa själv till dom den dagen ja har bil och körkort så kommer ja inte köra som en jävla dåre som han gör.

Du skrev om vansinnesfärden här, och verkade stolt över den. Vi här på forumet har ingen kontakt med din kompis, vi kommenterade att det var en jävligt dum grej, inget man borde vara stolt över.

Sa själv till dom den dagen ja har bil och körkort så kommer ja inte köra som en jävla dåre som han gör.

Lätt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skrev om vansinnesfärden här, och verkade stolt över den. Vi här på forumet har ingen kontakt med din kompis, vi kommenterade att det var en jävligt dum grej, inget man borde vara stolt över.

Lätt att säga.

Mjo jo det kan va lätt att säga men det är inte roligt den dagen när snuten ser än och då står man med näsan i vädret. Om ja nu ska va ärlig så var man rädd mellan åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo jo det kan va lätt att säga men det är inte roligt den dagen när snuten ser än och då står man med näsan i vädret. Om ja nu ska va ärlig så var man rädd mellan åt.

Precis. Ska man köra fort så är det väl bättre att ta det på en lång raksträcka, med mitträcke och viltstängsel utefter en 110/120-motorväg (då det är lite/inga bilar), istället för en 30/50-väg?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo jo det kan va lätt att säga men det är inte roligt den dagen när snuten ser än och då står man med näsan i vädret. Om ja nu ska va ärlig så var man rädd mellan åt.

Så det handlar bara om rädsla för att polisen ska få er och inte om att ni gör någonting som är otroligt korkat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft det otroligt skönt de senaste fyra dagarna.

Har fått låna flickvännens morsas bil med full tank o allt och åkt runt lite hur som helst.

Friheten ääääär så skön. Imorn eftermiddag ska den lämnas tillbaks men jag ska ändå ner till Hultsfred med tåget på Tisdag så det är inte någon större förlust =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det handlar bara om rädsla för att polisen ska få er och inte om att ni gör någonting som är otroligt korkat?

Ja åker ytterstsällan med han pga hans körning och vad snuten gör eller vad han gör när han har snuten efter sig det skiter ja i.

Raven: Håller med dig där om man ska kö så som han gör så är det bättre ta på en lång sträcka där det inte finns bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I April fick jag papperna om att jag fick börja övningsköra (16 år). Pappa ville jävligt gärna ut och åka med mig, så vi åker till en stor parkering och där så ska jag ta över ratten. och allting går åt helvete xD jävla cp koppling haha fick säkert 20 kärring stopp :naughty: sen dess har jag inte kört något och nu börjar pappa tjata på mig att vi ska ut och köra igen men jag vill inte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...